a blog bezárt. mobilnézethez {katt ide}. frissek az {AO3}n.

2016. május 7.

Sunny Side Up


26 megjegyzés:

S o f i e írta...

A z t a m i n d e n i t
Lenyűgöz, hogy mennyi auban ki tudod élni még ezt a párost. First order ètterem, ah. Anakin!! Receptje!!
Hux mint michelin csillagos chef, tökéletesen illik hozzá ès ez nevetséges.
Kylo rávágja, hogy igen csak hogy ne mondják ki Hux keresztnevèt...
nem tudom magam túltenni kyle-a-mosogatófiú képe beleègett az agyamba.
már megint olyan hűhát alkottál.
h ű h a

Raistlin írta...

Juj SOFIE, olyan boldog vagyok, hogy tetszett ;__; (Könnyed, kellemes, komolytalan, enyhén véresromantikus AUnak szántam, csak akkor nem szabadott volna Kylónak adni a POVot. Khm.)

Ne képzeld el Anakint, ahogy körtéket lebegtet. Dobál. És először lepi meg Padmét vacsorával. És...

Az egész szakács-dolog onnan jött hogy azon gondolkoztam, mi az ami a modern időkben a legközelebb van a katonasághoz anélkül hogy katonaság lenne, és a Brigade de Cuisine jutott eszembe. Meg hogy Hux a nyugalmával sokkal félelmetesebb lenne, mint Gordon Ramsay valaha is - és legalább annyira csontprofi.

A következő epizódban elvben kiderül Hux keresztneve, és remélem, kellőképpen nevetséges lesz ahhoz, hogy indokolja a ficeimet :D (Bár az is boldoggá tenne ha csak mondjuk Jackson Hux. Nagyon sokminden boldoggá tenne, de a személyes kedvencem a General General Hux.

Mosogatófiú!Kylo pedig saucier-ként is rendre szétbassza a konyhát ha szar napja van. Az utódja, bizonyos Finn, meglepően hamar felmondott és átállt a szembe-Starbucks csapatához egy bűbájos barista mellé...

margaery. írta...

jajj Rey virágboltot vezet Jessika-val de ééédi♥♥ [az imagine me and you ra emlékeztet ami a legaranyosabb film amúgy] remélem sok virágkoronát csinálnak Finn-nek és Poenak:)
amúgy a ficnek tetszik a hangulata, és ezt már többször írtam, de annyira imádom, ahogy be tudod helyezni a különböző au-kba a karaktereket! valahogy mindig eltalálod:) és tetszett az is, hogy Kylo mentális betegségét is felhoztad, mert az az egyetlen dolog ami miatt egy kicsit el tudom fogadni
ehhez a starbucks os kommenthez annyit fűznék hozzá hogy http://rebloggy.com/post/star-wars-starbucks-finn-rey-tfa-arts-and-farts-star-wars-the-force-awakens-poe/137915481017 :DD

ui.:remélem Rey/Jessika még felbukkan többször is, mert kíváncsi lennék Jessika karakterét hogy csinálod meg:) most hogy így tavasz van, mehetnének kempingezni Finn/Poe-val és mivel Jessika Dandoran-ról származik, megtaníthatná Reyt úszni aww *nagyon próbálkozik*

Raistlin írta...

Fix-it AU akkor is ha beledöglök legalább valaki legyen boldog *ordítva Rey-re mutat* TE OTT LEGYÉL BOLDOG TE LEGALÁBB MEG IS ÉRDEMLED SZERETLEK
(imagine me and you-ról még nem hallottam de ki kell csekkolnom)
és virágkorona-headcanon accepted, Finn-nek szüksége van rá a napjai végén Poe meg lazán bemegy vele dolgozni
Finnek, Anakinnek meg Leiának több szerepe lett volna ebben az AU-ban de Kylo csak Huxról hajlandó beszélni, vagy magáról (no majd a következőben!)

És hát. Ez egy érdekes dolog, mert canon-verse is vannak azért ott dolgok Kylo fejében, csak megdöbbentően jól cope-olt vele, itt viszont... Hát. Kevésbé. És amivel számomra most nagyon érdekes volt játszani, az az, hogy éppen milyen fokain van a széthullásnak, mert minthogyha egyre jobban és jobban zuhanna szét (mosogatófiúként még nagyon Ben. szinte ijesztően jól van és emberi) de közben egyre nyugodtabb és egyre boldogabb és pont azáltal önmaga hogy elengedi önmagát és tud valami másra is koncentrálni pár pillanatra mint saját magára és a Fene Nagy Személyiségére. (Kylo legnagyobb baja, finoman szólva, hogy képtelen kihúzni a fejét a saját seggéből.)

Ez a fanart gyönyörű, főleg az utolsó panel :'D A Golden Trio tényleg imádnivaló, de... ez itt a bloody romantic. Hát ők olyan boldogok és cukik. Miről írjak így. Hol a konfliktus. (Pedig nagyon élvezem elképzelni azt a pikniket de azt akarom hogy az legyen a legnagyobb bajuk hogy kifogytak a tejszínhabból mert Finn suttyomban az összeset a szájába nyomta és amikor Jess hüledezve megkérdezi hogy fenébe hova lett az ÖSSZES akkor Finn csak így "nmm tmmm" és látványosan tele van vele a szája. De közben meg a háttérben az erdőben Hux egy láncfűrésszel kergeti körbe a tisztáson Kylót és... és oda vándorol a tekintetem---)

Névtelen írta...

Jaj, kérem, ez a ritmus, ezek a rímek engem elkápráztattak. A történet is tetszett, bár a filmet nem láttam (nem is biztos, hogy valaha megnézem) (bár jókat hallok felőle), de ez kész, borzasztóan szép volt tőled. : >

Egyébként fel-felnézek ide, itt vagyok, valahol nagyon a háttérben. Milyen sok szép dologról írsz. Meg mennyit. Olvasni sajnos nincs elég energiám. Meh. Rajzolnom kellene. A francért vagyok ilyen lusta.: D

Szóval minden jóságot neked!

~ Eszter

Raistlin írta...

Eszter, köszönöm szépen ;u; Kylo drága visszalök kicsit a régebbi stílusomba, és nem állítom, hogy nem esik jól a nosztalgia -- bár azt hiszem, az SW ficek különösen olvashatatlanok az univerzum ismerete nélkül, szóval szép meglepetés, hogy nem csaptad be az első négy bekezdés után :D (Nyáron remélhetőleg több fandomra is tudok majd fókuszálni.)

margaery. írta...

*még egy kicsit ide jön pofátlankodni*
(deee...ott van a 'mutyi' című fic...és egy csomó cherik tiszta fluff...)
meeg igazából én egy ptsd!rey-nek is örülnék, aki jessikával épül fel..?vagy akár egy pwp-nek is, ha már itt tartunk ;)) meg reyben is van egy kis dark side, ott is lehetnek talán megírható dolgok..?? mondjuk ha már ennyi ötletem van, megírhatnám én is, csak sajnos én meg nem tudok írni lol

ui.: bocsánat amúgy, ha ez nagyon nyaggatásként jön le!!csak még emlékszem hogy a sansery ficed is milyen fantasztikus lett meg a genderbender!cherik-ed is..de persze, okés, ha egyszerűen velük nincs ihleted, vagy ilyenek :) csak mindezt Szapphó anyámért csinálom (ˇuˇ)

Raistlin írta...

Én igazából nagyon szeretném, ha tudnék velük írni, és remélem, hat a varázserőd (és már a komment is elve mert ennél is észben tartottam hogy "oké a ReyJessről azért egy félmondat legalább legyen--") A problémám a fluff elleni álszent tiltakozásom mellett (a fluffot szeretem, de fix-itnek, tragikus shipekkel...?) hogy nem tudok érzelmileg invesztálódni bele, mert csak maga a gondolat tetszik, hogy amikor Rey először lát nőt homok és roncsok helyett akkor rájön hogy mind gyönyörűek és hogy olyan meleg hogy a következő részben Hux őt akarja majd használni napenergiának a Starkiller 2-höz. De Jessről nem derül ki semmi. Három perc képernyőidővel már tudok dolgozni, de mind ez, mind a Rey-t burkoló misztérium egyszerűen meggátolja, hogy headcanonokat ontsak, mert nincs meg a kapaszkodóm, és ha meg elkezdenék velük ficeket olvasni, akkor meg csak másik munkáit tudnám utánozni.
Szóval mellékszálnak imádom és szerintem durcásan befűzöm ahova csak lehet, de nem tudok körészőni egy önálló ficet, attól félek -- talán ugyanazt a poént el lehetne sütni, mint az Útmutató karambolokban, ahogy Solo tesók együtt mennek csajozni/pasizni, no de az meg megint: ugyanaz a poén. (Azért here's hoping hogy ennek mentén még eszembe juthat valami.)

littlemissprimadonna írta...

Dolgok, amikre érdemes felkelni.
Olyan kaotikus az egész, ami annyira zseniális, mert el tudom képzelni, hogy ők igazából egyszerre négy különböző idősíkban élnek, amik így random összeakadnak és ezért totál nem értik egymást. Van ennek bármi értelme, vagy nagyon reggel van? Kicsit olyan Időutazó felesége stílusban. Jah, nagyon reggel van. Mindegy.
Még soha semmi nem motivált ennyire, hogy megtanuljak főzni (nem aggódom, el fog múlni.)
Annyira elbaszottak a kis Béláim.
Az ilyen modern AUs ficek döbbentettek rá, hogy valaki egyszer leült, elgondolkodott sokáig, szépen csöndesen, és aztán felkelt és azt mondta: First Order. Majd elégedetten bólintott és folytatta a napját.
A lényeg az, hogy nagyon menőséges és nagyon jól működik, és imádom :3

Raistlin írta...

Dolgok, amikre érdemes felkelni kategóriában nevezem ezt a kommentet is ;u;
És imádom a headcanonodat. Kylo nagyon igyekszik különtartani az énjeit, olyannyira, hogy még időben is szétszórja őket - Hux-al megvan a kapcsolatuk eleji rivalizálás és némi bevillanó hatefuck de aztán meg már rögtön az érdekházasságuknál tartunk és sanszosan kimaradt két-három év, no meg Londonba is kvázi ~odateleportál~ mert egyszerre csak ott van és semmi infónk róla honnan jött, mert minden új életszaksza egy afféle újrakezdés. Szóval szerintem tökéletesen működhet az időutazás, pláne ha azt nézzük, milyen ódai magasságokba viszi a sorsfonál-dolgot (lehet, hogy megpróbálta mesterségesen megpiszkálni?)

Hux a hátranyalt hajával és a pszichopata modorával lepacsizhatna Hanniballal. Szerintem amúgy még jóban is lennének, az egyetlen, amit Hannci nem értékelne benne, az a túlzott arrogancia, kegyetlenség és ambíció, de a számlájára írhatja annak, hogy fiatal; Huxot talán nem kötné le annyira, mert nincsen politikai befolyása, de el tudna csevegni vele anélkül hogy bele akarná tunkolni a kandallóba, ami Huxnál már az igaz barátság jele. (Nem tudok elszakadni attól a headcanonomtól, hogy mennyire gyűlöl mindenkit és mégis milyen jól mozog a társadalomban.)

Alfwenn írta...

Te jó ég és az űr összes kis- és nagybolygója

A következőket közöltem a kedves hallgatóságommal a szöveg feldolgozása közben körülbelül kronológiai sorrendben :
- Hát ez olyan szép, hogy parányi vízeséseket könnyezve milliméternyi tavakat pislogok. (Itt még voltak elfogadható gondolataim ohjé)
- Kyle O'Ren <333
- General Hux szívem, nem akarsz nekem mézeskalácsot sütni? (Szeretem a mézeskalácsot. Könnyekkel leginkább.)
- Ezek a rímek, ritmusok, csengő szavak... kedvem támad ellátogatni valami óriási, Hannibál harci elefántjainak tervezett színházba és játékos hanglejtéssel beleordítani a szöveget az üres lelátók nagy örömére.

Szóval.... nem tudom emberi ésszel felfogni, hogy mit csinálsz az idegrendszeremmel, de azt remekül csinálod. (Ez egy igen ikszes X-aktás ügy)

Köszönöm az élményt! <3

Raistlin írta...

ALFWENN *találkozik veled egy félreeső siktároban, ballonkabátba burkolva* *a napszemüvege pereme mögül körbenéz* *nyel egyet* Oké figyelj figyelj az van hogy ezt tudom adni hálám zálogaként de nem szabad elmondanom honnan van *átcsúsztat egy fekete fémdobozt egy különös szimbólummal. felnyitod. elsőnek a fenséges, fűszeres illatot érzed meg. mézeskalácsok vannak benne.*

*és most mintha mi sem történt volna* Nagyon-nagyon szépen köszönöm a szívderítő kommentet, most nagyon vigyorgok ;u;

Névtelen írta...

Tegnap hallgattam meg (és olvastam el) a Welcome to Night Vale 14-16. részét, melyekben felbukkant egy ballonkabátos ember és volt egy reklám a nyelésről. A fekete dobozra meg azért lehetett szükség, mert a mézeskalácsban volt búza...

Erről a ficről egyébként: még csak egyszer olvastam el, így még vannak homályos részek, majd egyszer fényt derítek rájuk.
Amikor elolvastam a leírást, hogy szakács AU, nem hittem, hogy valami jó kisülhet belőle.
Jó volt. Szép. Tegnap szebben tudtam volna írni, ma már túl fásult vagyok.
Először írok Neked kommentet, ezért kötelességem megemlíteni, hogy imádom a stílusodat. Annyira természetes, laza és költői, hogy húha. Kifejező. Muszáj mindent elképzelni miatta.
És megkedveltetted velem Huxot. A filmben fel sem tűnt, ezért az első Star Wars ficeidet olvasva azt hittem, ő Snoke. Úgy meg fura volt, így végre rákerestem. Szeretem a Huxodat. (Kylót úgy, ahogy van, ki nem állhatom, ezért lehet, hogy a Kylo POV miatt nem rajongok annyira ezen novelládért.)

Viktória

Raistlin írta...

Szia itt, Viktória! ;u; Kíváncsi vagyok, Rey-en kívül ki élné túl a WtNV univerzumban. (Rey mindent túlél, ámen.)

Örülök, hogy a novella végül nem okozott csalódást, ha nem is került közel hozzád. Valamint nagyon büszke vagyok, hogy a Kylo/Snoke első szelére nem öntötted le a laptopod benzinnel és gyújtottad fel a blogomat [azt hiszem, megérdemelte volna :D] Hux nagyon keveset szerepel, de számomra talán pont ezért érdekes a karakter - annyi mindent megtudunk róla így is a színész tehetségének és a forgatókönyvírók ügyességének köszönhetően (hogy a jelmeztervezőket és a haj/smink szekciót ne is említsem -- a karakter szíve-lelke ott van a frizurájában és a csizmájában.)

Kylót nem szeretem, mint ember, de szeretem, mint karakter. Általában azt vettem észre, hogy azokat a karaktereket szeretem, akik nagyon rossz döntéseket hoznak. Kylo a kategória díszpéldánya, de az ellenszenved szerintem teljesen jogos, és engedelmeddel megtiszteltetésnek veszem, ha a novellabeli Kylót sem sikerült megszeretned - nem az a célom vele. (Sőt!)

Mitsuki írta...

olyan kis cuki címe van, nem is értettem így hirtelen miért.
de jó, pont jó.

és ja. hogy ezeknek minden élethelyzetben és világban love-hate, a világgal és nagyrészt mindenkivel elbaszott kapcsolatuk kell, hogy legyen. imádom.
nagyon tisztelem hux-ot amiért képes ilyen szabályrendszert alkotni és benne élni. nagyon utálom az ilyen rendes embereket. ha valami túl rendezett, mindig úgy érzem belül üres. de valahogy mégis élettel van tele a karakter.
kylo meg szétszakadt az időben, ahogy előre halad, mintha egyre kevesebb lenne. nyilván hux-ig. és hogy hux-ot mennyire hidegen hagyja, hogy megölte azokat az embereket, sőt igazat ad neki, ha jól vettem ki.
han és leia valahogy annyira hihetetlenül reálisan borzalmas szülők. de tényleg. és lehet fokozni a film után, lehet. így.

és mindkettő arrogáns feje, beillek egy mesterkonyhára. azt mondják főzni igazán alázattal és szeretettel lehet. hát gyerekek, hogy ők másképp csinálják, az biztos.

köszönöm.

Nussy írta...

Két dologra jöttem rá, egészen apróságokból kiindulva, amíg olvastam.
Egyrészt, hogy nálad ez az őrült Ren, ami máshol nem feltétlenül sül el jól, az itt nagyon beválik. Furán hangozhat, de ez végül a zenéit hallgatva koppant nekem; már hogy olyan kifinomult sacucierként. Totál komolyan veszed őt ÉS EZ BAROMI JÓL MŰKÖDIK. Épp elébb beszéltük a crack-nemcrack kylux lehetőségeit, na ez ide visszacsatolás, nálad a mentális betegséggel elő Kylo nagyon legit és kell, pedig olyan könnyen el lehet vele cseszni egy egész világot. És mert eleve kevés írónak áll jól, ha elkezdi komolyan venni (elbénázott mentális betegség-stigma, "minden alól felmentelek-semmiről sem tehetsz", írói önazonosulás a karakter nyomorúságában, stb), meg na, olvasóként is könnyebb befogadni egy vicces, bagatellizált karaktert. Te nem vagy biztonsági játékos, a citromillatú mosogatóvíz alá nyomod a fejünket Kylo zavartságával, és ezt imádom <3
Másrészt, bármikor máskor totál hidegen hagyna a diskurzus, de itt nagyon szeretném kitalálni Hux keresztnevét. Ez azért lehetséges, mert az olvasóidat minden jóérzésük ellenére foglalkoztatni kezdik a karaktereid, pedig a történet mesélése nem hálás (erről később) és alapvetően, ha találkoznom kellene velük élőben, hát kiszaladnék a világból. Itt sem lehet őket szeretni, mégis érdekelnek. Ez a kettősség katartikusan hatott. Nagyon tetszett az is, hogy Hux árnyalakként van jelen a történet folyamán, mert érezni, hogy Kylónak ő a világ közepe, valahogy mégsem megfogható (ami gondolom inkább Kylo szétesettségének számlájára írható).

Viszont azt meg kell vallanom, ebben a történetedben elég távol állt tőlem az elbeszélés stílusa és néhol a modoros szóhasználata; több helyütt kifejezetten kényelmetlen volt olvasnom. Számomra zavaros és nehezen olvasható ez a stílus; előfordult, hogy többször is neki kellett futnom egy-egy mondatnak, mert belekavarodtam vagy elvesztem a közepén. Ehhez hozzájön az idősíkok és terek közötti eszeveszett ugrálás és az egymásba folyó jelenetek, amik miatt különösen nehéz volt követni, ki, mit, merre. Nem mondom, hogy ez egyébként baj. Átjön az oka és indokolt, mert Ren szemén keresztül látjuk és Ren rohadt modoros - szóval ööö ez talán csak személyes preferencia, pár éve jobban szeretem a lineáris, hagyományos történetmesélést (öregszem? nem bírom az extravaganciát? ki tudja).

Pár részlet, amitől a Föld ellenkező irányba kezdett forogni: Hux forró fahéj illata, Rey of Sunshine, a jegygyűrű hajszálakkal, a jelenet a kocsiban és a "Lehetetlen." felelet, amiről nem is tudom, mit gondoljak, a zöldkártya-eskü, az övnyomok a combon (BDSM kapcsolat, submisszív Ren, igggen), az, hogy Hux hirtelen milyen gyengéd Kylo gyilkosságainak hírére.

"Nem tudta, egyáltalán megajánlották-e már a váltságdíjat az apjának, de azt tudta, hogy Han nem fog majd fizetni, Han egy bombasztikus és katasztrofikus mentőakciót fog szervezni, rábízza az életét és az ép elméjét a hősies mázlira, Han nem fog szólni a rendőrségnek, mert túl sok mindent kell szégyellnie." És ez volt a kedvencem, mert egy mondattal megragadtad az apa-fiú kapcsolat és Han személyének lényegét. Különösen az egyedi ötlet tetszett, hogy Ben a válás után az apjával maradt, ilyet szerintem még nem is olvastam még, pedig! Szerencsétlen Ben és szerencsétlen Han. Nem szeretnék ezekre a részletekre gondolni, amikor legközelebb nézem a Jedi visszatért, mert akkor sírok.

Köszönöm az élményt, és jól vettem ki a válaszaidból, hogy lesz még folytatás? Legyen! Nagyon köszönöm!

Raistlin írta...

MITSUKI, azt hiszem, szegény Kylónak tényleg ez a sunny side. Meg nem bírom megállni, hogy ne kapcsoljam össze a napot Huxszal.
Szeretem a kapcsolatukban ezt az elkerülhetetlen (?) predestináltságot, és ezt ugrálom körbe az AUkkal és ficekkel és mindenekkel - érdekel, mennyi esélyük van világról-világra. És idáig úgy tűnik, hogy elkerülhetetlenül vonzódnak egymáshoz, és mindketten boldogok a kapcsolatban, de egyiküknek sem jó. (Vagy ha ezt meg tudnám fogalmazni egy félmondatban rendesen, nem kéne ficeket írnom.)
Hux szerintem amúgy... szintén sáros. Nem az ő-is-ölt-már-embert-a-puszta-kezével megközelítésben, de szerintem nagyon sok ember haláláért felel közvetve. A novellában csak célzás van rá, mert Kylo nem tudja, de a First Order amellett, hogy nagyon befolyásos, szerintem a tetejébe gerilla/partizán/maffia-front.
Nagyon-nagyon szépen köszönöm a kommentet, és a zármondatot idézném a borítóra, ha valaha piacra domnám :D

NUSSOM, mindenek előtt is meg akarom köszönni az őszinte véleményt, mert ez az, ami az első öt mondat leütése után megfogalmazódott bennem úgy, hogy "hajajaj," és utána jött egy hosszas írói dilemma - a lineáris narratíváért nem rajongok, az egyszerű, letisztult, követhető és csak játékosan szellemes írói stílusért pedig igen, és nagyon sokat dolgoztam rajta, hogy lekopjon rólam ez a fellengzősség, erre Kylo visszahozza. Az általam invokált Kylo, szóval nyilván tehetek róla - és azt mondtam magamnak, hogy oké, visszatörölhetem az egészet, aludhatok rá egyet, és újrakezdem szimplán és humorosan és keserű-tragikusan, ahogy eleve akartam, de hirtelen azt nem éreztem... igaznak. A novella ettől rosszabb. Nem olvasóbarát. Helyenként irritálóan kibogozhatatlan. De így éreztem igaznak -- és azt hiszem, hogyha jobb író lennék, akkor tudnék teremteni egy szintézist, hogy egyszerre legyen igaz és olvasmányos, de most azt hiszem, az igazság hajtott - kíváncsi voltam, mi sül ki belőle, ha nem tartok vasfegyelmet, ha nem csupaszítom le, nem fogalmazom át, ha egyszerűen csak megtörténik. Stílusgyakorlatnak és gondolatkísérletnek jó volt, de nagyon remélem, hogy sikerül kitörnöm ebből a körből. (A Te győzz le utólag visszatekintve nagyon nem áll össze sem hangulatban, sem karakterben, a Lover's Arctic értékelhetetlenül rövid, A romlás hipotézisére vagyok talán igazán büszke [a Psychóról nem tudok dönteni amíg nincs kész, bár ott is pont a stílussal szívok, lehet, jobb lett volna megtartani abban a crack-közeli humorban, amire elindult, de nagyon elkomorul és néha meg kifejezetten költői ami nem illik Huxhoz és *mély sóhaj* Mindegy, ez egy másik dal.]

>>>

Raistlin írta...


Őrült!Rent gyanakodva méregetem, de... nem tudom, in-universe biztos nincs ilyen előrehaladott állapotban, itt viszont - ez nem egy háborútól szétszaggatott galaxis, nem egy sötét mester által kísértett, mentálisan sérült és emocionálisan vérszegény kiskamasz, hanem egy amerikai srác, aki rosszkor volt rossz helyen, és akiben egyszerűen megrepedt az a fal amit egész életében épített magában, hogy jó ember legyen. Kylo a filmben szintén nem jár élen a trauma feldolgozásában, de itt egyszerűen beleőrült. Az eset kevésbé felkavaró (ha lehet összemérni a tragédiákat) de a kontextusa miatt sokkal váratlanabb; bármilyen veszélyes világban is élt csempész apuka mellett, olyasmi történt vele, amiről nem hitte, hogy lehetséges. Mindig érdekes látni, egy AU mit változtat meg, mit billent el -- persze a Psychós Kylóm is kiérdemelné az űrpszichiátert, de egy modern!Ben szerintem egy kisebb lökéstől is nagyobbat zuhan.

Hux keresztneve visszatérő poén, amibe könnyű belefáradni, de nagyon jó vele játszani :D És igen, pontosan ezt éreztem benne, hogy a neveknek itt van ez a mágikus hatalma, és hogyha Kylo ki tudná találni Hux nevét, azzal valamilyen varázslatos dologra tenne szert - talán az embersége kulcsa lenne, vagy egy kulcs a szívéhez, ott van a gúnyosan ígért három kívánság (mi az, amit Kylo akar még az élettől? van egyáltalán három dolog, amit akar?) és Kylót jobban érdekli a titok, mint a megoldás, és a saját névváltásai (és Hux Kyle/Kylo identitássá lett névtévesztése) tükrében ez még többet jelent neki.

Nagyon szeretem azokat a novellákat, amiből hiányzik az, akiről szól, és nagyon-nagyon örülök, hogy sikerült ezt visszaadnom; Hux megfoghatatlan és realizálhatatlan, és végig félálom/vágyálom marad.

Nagyon köszönöm a kis kiemelt jeleneteket és no - mindent ;u; Konkrét folytatás ehhez nem lesz (bár egy Stormpilot spinoffban gondolkozom...? csak nem merek velük írni) ellenben további modern AU(ka)t tervezek (;w;)

Dorottya Szabó írta...

nem vagyok kylux shipper, úgyhogy rendre el szoktam hinni, hogy a következő velük írt fic-edet nem fogom elolvasni, erre ... látod, mit művelsz az ovlasóiddal. Köszönöm!

Raistlin írta...

állj át a sötét oldalra
van crackshipből lett kurva angst otp-nk

a negyedik Lannister írta...

L'ECSÓ AU L'ECSÓ AU, im screaming, főzni bárki tud, de nem véres dolcse dolgokat, olyat csak Hux tud a te ficeidben. Imádom. *-*

Raistlin írta...

AWWW egy negyedik számú Lannister - és jön és lebuktat, baszd meg :'D Igen. L'ecsó AU. Némi Hanniballal mert a recepteket nyilván onnan puskáztam.

Szeretlek.

Névtelen írta...

Ha létezik olyan, hogy tűpontosan IC fanfiction, az biztosan ez volt, annak ellenére, hogy a gourmet dishesnél tényleg kevesebb dolog áll tőlem távolabb. (megjegyzem, első rémületem az volt, hogy Kyluxéktól is, de meggyőztél.)

Amikor az ember üldögél a patak mellett, és bele-bele pillanat, csak a szeme sarkából, amikor mintha látna ott valamit, de mire odafordul, már csak a víz tükröződik újra, és ahogy az apró loccsanás egyre nagyobb hullámokat vet. Nos, valami ilyesmi volt ez a novella is. A stílusa maga számomra pontosan ilyen, elmosódott, fény-tört volt - ami szerintem fantasztikusan illett Kylo szemszögéhez. (Hát, olvasni nem tette könnyűvé. That's true.)

Mondanám, hogy nekem a jéghegy-novellákat idézete, de már túl sok lesz a vizes hasonlataimból mára.

Oké, szóval a jéghegy-novellákat idézte. Így aztán engem is az kezdett érdekelni, mi az, amit nem mondtál el, mi van a szemem sarkában, amit nem látok, és ha a víz fölé hajolnék, mit láthatnék. Úgyhogy tetszett:

1. Anakin Skywalker és a receptje. De miért éppen holland? Hollandi mártás...?

2. Rey. Mint a pici, kezdődő örvények a folyó szélén. Őszintén elgondolkodtatott, mi lehetett köztük. Valószínűleg nem véletlenül lett a a 'mind rape' az a filmben is 'rape'. Nem a vonzódásról szól, pláne nem erotikáról. Hatalomról. (Kriminológia előadáson az évfolyam kedvenc diája az volt, hogy: a Szexuális erőszak nem szex. A lódarázs nem ló. Mindehhez képi illusztráció a lódarázsról a Wikipédiáról. Istenem, imádtuk. Pedagógiai módszertan csillagosötös. Fújtuk is a vizsgán, de csak ezt.)

Cserébe a Jess dolgot nekem még mindig... nem. Szóval ühm. Nincs közös jelentük. Még egy fél pillanat sem. És imádom azt gondolni, hogy Reynek nincs szüksége senkire (férfiakra főleg nem, Kylora meg végképp nem, bár nem volt túl sok bajom a Finn/Rey dologgal sem, bocs, Poe. Amúgy cukik vagytok ti is.) hogy bejárja a Hős Útját (mint Luke), aminek a része az elkerülhetetlen magány (mint Luke), na és az, hogy ezt önmaga építi meg, önmagából. Bocs, Rey.

Közben persze vérzik a szívem, hogy nincs femslash shippem, sőt, a Star Warsban komolyan vehető, shippre gyanús páros sem, ez tény, tehát nem triggelingelt a dolog, távolról sem. Btw, Kat Dennings és Jessica Chastain nem tud meggyőzni, hogy ez nem fem!Kylux. És a könnyeim marják a monitort, hogy nem találtam egy genderbend!ficet sem, ami tetszett volna. Pedig. Pedig. ( https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/4f/92/cd/4f92cda0699b21beb41a5931be3ca116.jpg )

3. A szakács!Au maga. Ez a L'ecsó dolog szívet melengető. A Hannibal áthallások kevésbé. Elkapott valami torokszorítóan rossz érzés. Mit titkolhat még a First Order. (Ha kapásból mondanom kellene valamit, ami nem a katonaság, akkor az egy londoni chambers lenne, ahol Mr Hux a Tarkin & Hux Chambersnél barrister. Oké, azt ne kérdezd, hogy Kylo mit csinálna ott. Hux takarítani sem hagyná.)

4. A Hannal való kapcsolatának az értelmezése. Szeretném tudni, hogy mi történt volna, ha akkor nem Han megy érte, hanem Leia. Ez a filmre is vonatkozik.

5. London. Hiányzik. Nagyon.

Köszönöm, hogy olvashattam, sokáig gondolkodtam rajta.

Emma

(oké, és a nem vagy robot! megkért, hogy jelöljek be minden képet, amin tó található. Én és a víz. Követ. Követ...)

Raistlin írta...

Wíí, egy Emma! Az Anakain = holland dolgot én azért csapatom, mert hát a Vader az hollandul apa (ugyanezért szokott Olaszországban felnőni nálam Leia Organa) és a Skywalker meg túl menő név ahhoz, hogy ne kellett volna angolosítani az állampolgárság mellé, szóval tudom, hogy nincs elég sivatagunk, de wham, Ani európai, ha rajtam múlik. (Ha valaha lesz időm megírni a következő AU ficet, ezt jobban előtérbe szeretném állítani)

Azt nem hiszem, hogy Rey és Kylo közt volt(/lenne) nemi erőszak. Talán én adok túl sok kreditet Kylónak, de ha erőszaktevő lenne, nem akarnék ficeket írni róla - soha, semmilyen univerzumban. Nem akarom elbagatelizálni, ami a filmben történik, de másképp értelmezem -- a szexuális tónusa szerintem Kylo részéről észrevétlen. Ugyanúgy van ráfixálódva Rey-re, mint a fénykardra: tárgynak tartja, nem valami vonzó dolognak, és magának akarja, a tanítványának, az örökségének tartja és a lustának. Birtokló, pozesszív, kurva creepy - nem szexi. Rey halálosan retteg tőle, Kylo részéről pedig szexuális vonzalmat nem éreztem, csak maszkulin agressziót és fixációt. Szóval azt a ficben is ki akartam emelni, hogy Kylo totál meleg, Rey pedig inkább a lányok felé taksál, és ennek is hála, hogy kialakul köztük ez a testvériesen bensőséges viszony, hogy tudnak egy légtérben lenni, együtt aludni, hogy Rey mászkál a ruháiban, és egyikükben sem vetül fel az, hogy "te mi lenne, ha..." -- és utána egy ennyire tiszta és közvetlen és égadta barátság törik meg, mert Kylo részéről végig a birtoklás volt a háttérben, hogy neki szüksége volt egy lelki társra és arra használta a Legsötétebb Titkát, hogy Rey-t magához láncolja vele.
Kylo birtoklási vágya, rajongása és akarása nem szexuális eredetű, csak szexuális vetületű.

Hogy jó ötlet-e a Jess/Rey, az más kérdés, tényleg nagyon far-fetched ship, de ha őszinték akarunk lenni magunkkal, akkor a Kylux is annyi, hogy "tökéletesek lennének együtt," és nagyon közel kell hajolni a képernyőhöz, hogy látszódjék ott bármi is a subtext subtextjének a bársonyos mélyén. Szóval én azt akartam, hogy egy, Rey boldog legyen, kettő, hozzáad a karakter történetéhez - egy miniparalel; a kilátsátalan nyomorukból mindketten csak úgy tudtak kijutni, hogy jól házasodtak, de amíg Rey házassága egészséges, addig Kylo egy mérgező viszonyba keveredett bele, amit viszont nagyon élvez, és bár egy normális ember beleőrülne, az ő őrületére pont hogy balzsam Hux zsarnoksága. (Genderbender Kylux approved!)

>>>>

Raistlin írta...

Kylo (vagy Ben) szerintem érzelmileg egyértelműen sokkal közelebb áll az anyjához, de az összes csalódását Hanra vetíti, ami minimum érdekes. Azt hiszem, Leia egy biztos, stabil pont az univerzumában, hiszen a reakciói következetesek voltak, szerintem mindig tudta, hányadán áll vele, és Leia nem rajta vezette le az érzelmeit. Han viszont szerintem a kiszámíthatatlan szülő mintapéldája, ötlete sem volt, mit kezdjen egy gyerekkel, az egyik pillanatban a cinkosa és a legjobb haverja, aztán hirtelen észbe kap, és megpróbál kioktatni meg ledorgálni, és három óra múlva már leszid azért, amire korábban bíztatott, megengedi, amit anyu megtilt, de csak néha, néha meg vele ért egyet, néha ott van, néha nincsen -- jó nagy káosz lehetett, aminek a kulcsa szerintem a Han és Kylo közti párhuzam (amiről imádok beszélni): mindketten föléptenek maguknak egy perszónát. Han látszat-énje a laza, nemtörődöm űrvagány, de alatta egy bénácska, csupaszív, hősies és mégis átlagos fickó van; Ben ugyanígy építette fel a könyörtelen és hatalmas Kylót, de a maszk alatt egy bizonytalan fiú van, akit csábít és rémít a Fény és szét van szaggatva. Szóval Han kábé ráörökítette az identitáskrízisét, amit Han viszont kézben tudott tartani, de egy gyerek számára például egyenesen megrázó lehet, amikor próbálja neki is előadni a nemtörődömséget, és a nagy macsó mindenségében nem meri felé kimutatni a szeretetét alkalmanként, amikor máskor meg elhalmozza vele; és Han ott van mindig három méterrel a föld felett, Ben pedig szerintem az anyja racionalitását örökölte. (Kylo már lebegni kezdett az illúziókban, amikben hinni akar, de a szíve mélyén nem tud.)

Névtelen írta...

Yupp, rosszul fejeztem ki magam.

Nem gondolom, hogy Kylo megerőszakolta volna Rey-t, bár elég szar ember, a szexuális erőszak értelmében, azt meg főleg nem, hogy ez szexi lenni. Nagyon nem. Reylo meg soha, soha, és esténként fohászkodom, hogy legyenek rokonok a canon szerint. Az erőszak az erőszak.

Ó, én teljesen elfogadom a Jess/Rey dolgot másoknál, zavarni a legkevésbé sem zavar. (Legalább egy közös jelentünk lenne, azért Kyluxéknak legalább van vagy három is, összesen vagy 5 perccel.)

Han (és Leia) tökéletes példája annak, hogy miért ne vállalj gyereket felkészületlenül. (És úgy általában.) Ha oktatófilm lenne róla, őket kérném fel elrettentő példának.

Oké, ezzel a holland dologgal most megfogtál, és égek, mint a... Reichstag.

Emma


















{bloody romantic}
B l o g : Raistlin
Sablon: Agata | WS