a blog bezárt. mobilnézethez {katt ide}. frissek az {AO3}n.

2015. május 25.

Top 5 könyves páros

[Catherine Allis] taggelt ebben a remek kis minikérdőívben - hadd lelkendezzek 


TOP 5 KÖNYVES PÁROS


A.J. CROWLEY & AZIRAPHALE


Egyáltalán nem meglepő módon a lista élén a Good Omens (Elveszett Próféciák) párosa áll.

Aziraphale angyal, a Keleti Kapu Őrzője, és mellesleg könyvkereskedő. Arrogáns, fontoskodó és modoroskodó anyaszomorító. Crowley rossz társaságba keveredett démon, akinek pokolbéli státusza ellenére a hiúság a legnagyobb bűne. Munkamániás, stílusos, elhivatott és ügyetlen.

A két entitás valószínűtlen szövetsége praktikus okokból lépett érvénybe, de a századok során egyre közelebb kerültek egymáshoz. A regényben még épp hogy csak kibontakozóban van a kapcsolatuk, de a szemfüles olvasó hamar tetten éri az érzelmeiket.  

Kettejük kapcsolatáról [elkezdtem írni egy elemzést], amit illene befejeznem egyszer. Majd.

CATHY EARNSHAW ÉS HEATHCLIFF

Az elbaszott románcokat így kell csinálni. A Wuthering Heights (Üvöltő szelek) hőseinek szerelme valódi héja-nász az avaron. Tomboló érzelmeikkel teljesen tönkreteszik egymást, és mindketten tisztában vannak ezzel. A szerelmük egy verseny, ki tud mélyebb sebet ejteni a másikon. Emily Brontë bámulatos hozzáértéssel és hitelességgel mutatott be egy romboló és felkavaró viszonyt, ami a mai napig a naiv romantikusok arcába kacag.

LIZZIE BENNETH ÉS MR. DARCY




A Pride and Prejudice (Büszkeség és balítélet) szerelmesinek nem adtam sok esélyt, hogy meggyőzzenek, de végül végigszurkoltam a regényt, hogy az isten szerelmére gyertek már össze, és minden egyes filmfeldolgozásban ugyanez megy. Jane Austen életszerű karaktereit egyszerűen a barátaimnak érzem, és rohadtul össze akarom hozni őket mert tökéletesek egymásnak hát nem igaz vegyék már észre azistenszerelmére

CECILIA TALLIS ÉS ROBBIE TURNER

Az Atonement (Vágy és vezeklés) balsorsú szerelmespárjáról nem vagyok hajlandó beszélni, mert kibaszottul kitépte a szívem. Sálálálá.

ROSENCRANTZ ÉS GUILDENSTERN

A Hamlet tanácsosai Tom Stoppardnak hála megkapták a saját drámájukat a filmprodukciót is megélt Rosencrantz and Guildenstern are dead-el (Rosencrantz és Guildenstern halottak), és bár a kapcsolatuk nem szerepel expliciten a szövegben, a ragaszkodásuk, az egymásra utaltságuk, Ros gyengédsége és Guil szenvedélyessége engem azóta is meggyőz minden előadásban. A saját sorsuk puszta alkatrészévé lett két férfi a múltjukat vesztve menekül jelenetről-jelenetre, hogy fölfedezzék, jut-e nekik bármilyen szerep a saját életükben - de ők csak kisemberek, akik eltörpülnek a tragikus Hamlet és az ádzás Claudis mellett, és egyedül egymásra számíthatnak egy színdarabban, aminek mindultalan a mellékszereplői lesznek. 

+1 THEON GREYJOY ÉS ROBB STARK

A Tűz és Jég Dala saga hőseit a legtöbben a Game of Thrones (Trónok Harca) c. sorozatból ismerik, és pontosan tudják, hogy nincsenek együtt, de én föltettem a szivárványszínű szemüvegemet olvasás közben.



Nem élek tagadásban.




Egyáltalán nem.



Szó sincs róla.


nektek kik a kedvenceitek?

11 megjegyzés:

Cathy írta...

Ó, nagyon szeretem én ezeket a listákat, olvasgatni is, meg írosgatni is ^^ Nekem még John-Sherlock jutott eszembe, akár a könyvben, akár a BBC sorozatban nagyon meggyőzött az a kapcsolat, ami közöttük van.

Raistlin írta...

Tény mi tény :DD

Juhászlány írta...

Tehát ezek nem a legjobban működő párosokról szólnak, hanem a lejgobban megírtakról, ha jól érzékeltem? ("It is known." nagyon tetszett.)

Raistlin írta...

Én úgy értelmeztem, hogy az öt kedvenc, és ők tették rám a legnagyobb hatást idáig :3
[köszönöm :DD]

margaery. írta...

úú, Throbbos képek, de jó már:D
nekem a Sansa és a Margaery posztereim egymás mellé vannak rakva, közöttük pedig egy fekete rózsát ábrázoló bross van, mert ilyen művészi vagyok:DD
sajnos könyvben az ő párosuk nem annyira kánon.. (bár azért ott van a "Margaery's kindness had been unfailing and her presence changed everything" sor hm. meg miután kiderül, hogy a többi lány csak érdekből barátkozott vele, ő még mindig mosolyog rá hm. meg a tengernél együtt solymásznak [ha jól emlékszem] hm)
ja, meg az Éhezők Viadalából Katniss/Peeta elég nagy otp-m.
és Robbie&Cecilia :''( a filmet imádtam, el kéne olvasnom a könyvet is lassan:D

Raistlin írta...

Ez még nem az összes.
Annyi volt hogy jótékony célra fordítottam és dedikálva osztogattam a legutóbbi slashblogger-talin.
A sólymászós jelenet nekem is rémlik, tegyünk úgy, mintha csókjelenet lett volna.

D.L.L. írta...

Üvöltő szelek <3 nem is illik hozzájuk a szivecske, de na, most nyöszörgök. És Good omens-t kéne olvasnom, úgyis azt álmodtam, hogy olvastam és kiírtam a csoportba, hogy él-e még valaki a fandomból. (amúgy álmomban nem válaszolt senki).
És most kicsit aggódom, mert eddig senki nem írta le a kedvenceit, szóval lehet, hogy ez csak egy udvarias kérdés volt, és ezt rajtam kívül mindenki észrevette, de én most itthagynám az öt (helyett 3 mert ennyi jutott eszembe) nagyon random kedvencemet, ha szabad :3

1. Az első helyre gondolkodás nélkül Vadim és Dan került a Special Forces-ból. Ők voltak az első kánon meleg páros, akiknek a történetét elolvastam, és azóta nincs életem. Most olvasom újból harmadszorra, és még mindig lenyűgöz, hogy hogy a retekbe lett egy nemi erőszakból 25 évvel később házasság úgy, hogy még el is hiszem, és közbe meghaltam háromszor. “And by the way...” Dan’s voice had turned husky, “it’s ‘homosexual’, not ‘homosexualist’, but I prefer ‘gay’.”
“Gay means joyful.” Vadim looked up. “Neither of us is that. Joyful. I
prefer homosexual. Homo means same. That is something we are.” Történelem, romantika, buzik, nyelvtan. Mi kell még?

2. Én sem hagyhatom ki a klasszikusokat, másodikként megemlíteném Ibsen Vadkacsájából Hjalmar Ekhdal-t és Gregers Werle-t. Ők ugyan eléggé csak subtext és egyoldalú módon vannak benne a műben, de a magyartanárommal együtt shipeljük őket, szóval ez szerintem jelent valamit.

3. Egy gyerekkori kedvenc Jacquline Wilson-tól: Mr. Raxberry és Prudence (Szerelmi leckék). Valahol banális az ő történetük, de számomra sok klasszikusbeli párost is leköröztek ezen a listán. Azóta csorog a nyálam megállíthatatlanul a tanár x diák sztorikra, de persze csak ha szépek, és érzelmesek és nem működnek, mert úgy a jó az.

Raistlin írta...

Nem csak udvarias kérdés volt, nagyon köszönöm, hogy kitöltötted~! ~~(^v^)~~
És most sicc Good Omens olvasni, mert a fandom él és virul, és kell a friss vér -- akarom mondani...

Béla írta...

úristen, ez eléggé elgondolkodtatott. de egyelőre annyira jutottam, hogy frusztráltan felsóhajtok, hogy miért nem olvas senki Csodaidőket/Időcsodákat, mert így senki sem fogja tudni, kiről van szó. kár.

a Tolkien-shipjeimet pedig nem akarom emlegetni, mert számosak azok és fájnak:'D

*terminátor-hangon* erre még visszatérek.

Tinuviel írta...

Kicsit megcsúsztam, de itt az én listám is:

Crowley/Azirafael: Ez a könyves shippek királya : D

Grindelwald/Dumbledore
Igazából ez az egy Harry Potteres shippem van, akkor voltam kicsi, mikor tombolt ez a fandom, szóval mindent elolvastam, ami az utamba került shiptől független. Mára csak a Grindeldore maradt, de ez kánon és gyönyörű.

Donna Tartt: Titkos történet című könyvének párosai, és ez rengeteg, mert van benne minden slash, incest, bromance, [gyilkosság,] + olyan hetero párosok is, amiket szeretek ... görög mitológia áthallással, most így nem tudnék választani.

Cassandra Clare könyveiben rengetek ship van, de nekem a Pokoli Szerkezetek sorozatából a Will/Tessa/Jem össze-vissza háromszög a kedvencem. Imádom, hogy az írónő is elismeri, hogy ez, így ahogy van tényleg egy gombóc.

Felicity/Pippa a Gemma Doyle könyvekből. Előttük nem volt femslash shippem, már több is van, de egy se ilyen kiakasztó.

Raistlin írta...

*hálás mosollyal rámutat a kommentekre* ezeket kell itt nekem mindmind elolvasni

A HP-vel amúgy hasonlóan vagyok. Meg a Gyűrűk Urával is. Hajaj.

{bloody romantic}
B l o g : Raistlin
Sablon: Agata | WS