a blog bezárt. mobilnézethez {katt ide}. frissek az {AO3}n.

2015. január 6.

2O15 Nagy Olvasási Kihívása

Kezeket fel, aki hallott már [a 2015-ös nagy olvasási kihívásról.] Megemberelem magam, és én is belevágok; a bejegyzésben az alakuló listán túl ajánlásokat olvashattok olyan könyvekre/ficekre, amiket már olvastam (vagy írtam;) a hozzászólásokban pedig nagyon kíváncsian várom a ti listáitokat/kommentjeiteket.


2015-ben elolvasok


1. egy könyvet, ami több mint ötszáz oldal
Umberto Eco: A Foucalut-inga
ajánlom: Salman Rushdie: Midnight's Children (Az éjfél gyermekei)

2. egy klasszikus romantikus könyvet.
Mary Shelley: Frankenstein
Mi az hogy nem ér. Igenis ér.
ajánlom: bármelyik Bronte- vagy Austen kötetet

3. egy könyvet, amiből film is készült.
Patricia Highsmith: The Talented Mr Ripley
ajánlom: Charles Dickens: Great Expectations (Szép remények)

4. egy könyvet, ami ebben az évben jelent meg.
Neil Gaiman: Trigger Warning

5. egy könyvet, aminek a címében számjegyek szerepelnek.
 Stephen King: 11/22/63
ajánlom: Joseph Heller: Catch-22 (A 22-es csapdája) 

6. egy könyvet, aminek szerzője még nincs 30 éves.
ajánlom magamat.

7. egy könyvet, aminek szereplői nem emberek.  rendszeresen lapozgatok egy verseskönyvet
Kemény István: Állástalan táncosnő
ajánlom: Faludy György: Viharos évszázad

8. kiolvasok egy vicces könyvet.
Terry Pratchett lesz ez
az oldalon: [kismet OFF!]
ajánlom: Gerald Durrel: A halak jelleme (Fillets of Plaice)
Terry Pratchett & Neil Gaiman: Good Omens (Elveszett Próféciák)

9. egy könyvet, amit nő írt.
Amanda Palmer: The Art of Asking
ajánlom: Agatha Christie: A kristálytükör meghasad; Öt kismalac; Tíz kicsi néger; Gloriett a hullának; Halál a Níluson; Az Orient-Expressz; A kutya sem látta; és az ABC gyilkosságok, mert nem tudok soha rendesen kedvencet választani

10. egy misztikus vagy krimi könyvet.
(skandináv krimi/Stephen King?)
Arthur Conan Doyle: The Sign of Four (A Négyek Jele)
Ha csak egy Sherlock Holmes regényt olvas ki az ember, akkor az ez legyen. Meg a novellák. Az összes.

11. egy könyvet, aminek címe csupán egy szóból áll.
Kurt Vonnegut: Galapagos
ajánlom: Stephen King: Misery (Tortúra)

12. egy novelláskötetet. 
Esterházy Péter: Fancsiko és Pinta
ajánlom: Neil Gaiman: Smoke and Mirrors (Tükör és füst)

13. egy könyvet, ami egy másik országban játszódik
Virgina Woolf: To the Lighthouse (játszódik: Skye-sziget, Hebridák)
 ajánlom: David Mitchell: Cloud Atlas (Felhőatlasz) [Hawaii, Anglia, Skócia, Belgium, fiktív latin-amerikai város, futurisztikus Korea]
a blogon a [Lord Lazarus] öleli fel a legtöbb földrajzi helyszínt, a [Ragyogj tovább, te őrült gyémánt!] pedig egy képzeletbeli afrikai szigeten játszódik

14. egy szépirodalmi művet.
Fjodor Dosztojevszkij: A Karamazov-testvérek
kitartóan ajánlom:Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita

15. egy népszerű szerző első könyvét.
John Fowles: The Collector

16. egy könyvet, amit a kedvenc íróm írt, de eddig még nem olvastam.
Neil Gaiman: The Graveyard Book

17. egy könyvet, amit egy barátom ajánlott.
Jonas Jonasson: A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt
ajánlom: John Fowles: The French Lieutenant's Woman (A francia hadnagy szeretője)

18. egy Pulitzer Díjas művet Booker-díj.
(körbelesni)

19. egy igaz történeten alapuló könyvet.
Michael Crichton: Eaters of the Dead

20. egy könyvet az „Ezeket egyszer el kell olvasnom!” listám aljáról.
Jodi Picoult: A nővérem húga

21. egy könyvet, amit édesanyám szeret.
 Paulinyi Tamás: Bólébál

22. egy könyvet, ami ijesztő.
Stephen King: The Eyes of the Dragon
ajánlom: Stephen King: The Shining

23. egy több, mint százéves művet.
Franz Kafka: A tárgyalás (kis csalással)
ajánlom: Laurence Sterne: A Sentimental Journey (Szentimentális utazások)

24. egy könyvet, amit csupán a borítója alapján választottam ki.
Mark Z. Danielewski: House of Leaves

25. egy könyvet, amit még az iskolában kellett volna elolvasnom.
Huxley: Brave New World
26. egy memoárt. Egy tudományos könyvet
Stephen Hawking: A Brief History of Time


27. egy könyvet, aminek egy nap alatt a végére lehet érni.
John Steinbeck: Of Mice and Men
ajánlom: Anthony Burgess: A Clockwork Orange (Gépnarancs) 
a blogon: [Tűhegyre szúrva ragyog]

28. egy könyvet, aminek a címében ellentétes jelentésű szavak szerepelnek.
Faludy György: Pokolbéli víg napjaim
a blogon: [Revü a kegyetlenségről]

29. egy könyvet, ami egy olyan helyen játszódik, ahová mindig is el akartam jutni.
Isaac Asimov: A mezítelen nap
A világűrben játszódik. Mindig is el akartam jutni a világűrbe.

 30. egy könyvet, ami abban az évben jelent meg, amikor születtem.
(1992)

31. egy könyvet, amiről rossz  jó véleményeket hallottam.
Gabriel Gracía Marquez: Száz év magány

32. egy trilógiát.
 Nem.

33. gyerekkorom egy könyvét.
J. R. R. Tolkien: The Hobbit
ajánlom: Lázár Ervin: Szegény Dzsoni és Árnika; Berzsián és Dideki; Bab Berci

34. egy könyvet, amiben szerelmi háromszög van. Egy könyvet, aminek nem a románc a központja (de nagyon nem)
Lionel Shiver: We Need to Talk About Kevin

35. egy könyvet, ami a jövőben játszódik.
Arthur C. Clarke: A gyermekkor vége
(NAGYON) ajánlom: fic: [A Curious Carriage of Cold and Crystal]

36. egy könyvet, ami egy gimnáziumban börtönben játszódik játszódik (close enough)
Kurt Vonnegut: Hocus Pocus

37. egy könyvet, aminek a címében szerepel egy szín.
Dragomán György: A fehér király

38. egy könyvet, ami megríkatott.
Daniel Keyes: Flowers for Algernon

39. egy varázslatos könyvet.
William Goldman: The Princess Bride
ajánlom: Neil Gaiman: American Gods (Amerikai istenek)
a blogon: [Wanderlust]

40. egy képregényt.
Nyugat + Zombik, ha kész lesz ouo
ajánlom: A Marvel legfrissebb Hawkeye-sorozatát

41. egy könyvet, aminek írójától még nem olvastam eddig semmit.
Boris Vian: Tajtékos napok

42. egy könyvet, ami az enyém, de eddig még nem olvastam el.
Guy de Maupassant: Pincér, egy pohár sört!

43. egy könyvet, ami a szülővárosomban játszódik.
Parti Nagy Lajos: Hősöm Tere

44. egy könyvet, ami eredetileg nem az anyanyelvemen íródott.
F. Scott Fitzgerald: The Beautfiul and the Damned
ajánlom: fic: [Paper Monsters] most ajándék könnyed angol nyelvezettel és egyértelműen követhető cselekménnyel

45. egy könyvet, ami karácsonykor játszódik.
Agatha Christie: Poirot's Christmas
46. egy könyvet, aminek írójának monogramja megegyezik az enyémmel.
(S[z]. J.)

47. egy drámát.
Caryl Churchill: A Number
ajánlom: Tom Stoppardtól vagy Caryl Churchilltől bármi

48. egy betiltott könyvet.

49. egy könyvet, ami egy televíziós műsoron alapul vagy az készült belőle.
(Band of Brothers?)
ajánlom: Thomas Harris: The Red Dragon (A Vörös Sárkány) [NBC Hannibal]

50. egy könyvet, amit többször elkezdtem, de sosem olvastam végig.
Neil Gaiman: The Ocean at the End of the Lane
a blogon: [And it's hard to learn, and it's hard to love] vagy [Drunk on your tobacco lips], mivel még nincs kész a végük, höhö 

komment: IGEN // nem

ha gondolod, linkeld/másold be a listádat;
ha nem veszel részt a kihívásban,
akkor is nyugodtan csatlakozz a párbeszédhez
(◡‿◡✿)

36 megjegyzés:

S.B.Hawk írta...

Megfogadtam, hogy megcsinálom :3
1. Bármelyik könyv a szemmagasságban lévő polcrészről (ezt aztán jól megaszonta)
2. Jane Austen: Büszkeség és balítélet (vagy bármi más amihez hangulatom lesz)
3. James Dashner: Az útvesztő
4. Erre sajnos még nincs tippem
5. Amit ajánlottál ^^
6. Sophie Taylor: A rémálomember
7. Paul Stewart: Erdőmélye
8. Barney Stinson: A Tesó Kódex
9. Agatha Christie: Macska a galambok között
10. Agatha Christie: Paddington 16.50
11. William Boyd: SOLO
12. Mikszáth Kálmán egyik kötete
13. Oliver Bowden: Titkos keresztes háború
14. Dosztojevszkij: A félkegyelmű
15. Ide még nem volt pontos tippem, de meggyőztél :D
16. Oliver Bowden: Testvériség
17. Federica Bosco: Szerelmem egy angyal
18. ...
19. Antony Beevor: Olga Csehova
20. Oliver Bowden: Fekete lobogó
21. Müller Péter: Varázskő
22. Homérosz: Odüsszeia (jelenleg ez rémít meg a legjobban, de addigra majd kitalálok valamit)
23. Ajánlat elfogadva :D
24. Nathalie Somers: Lányok regénye 2
25. Hemingway: Az öreg halász és a tenger
26. miazamemoár?
27. Tűhegyre szúrva ragyog :3
28. Valamiért megint a te műved lesznek a legjobb barátaim ebben az évben (micsoda véletlen, ki gondolt volna?)
29. Kate Furnivall: Szentpétervár ékköve
30. 1999... help me Google! Fábri Anna: A nő és hivatása
31. Leiner Laura: Késtél
32. Kate Furnivall: Az orosz szerető trilógia
33. J. R. R. Tolkien: Hobbit (valahol azt hiszem még meg van)
34. Szerelmi háromszög... ? Maradjunk aminek nem a romantika a központja verziónál. Oliver Bowden: Árulás
35.TY Raistlin!! Love you very much (remélem így mondják, ennyi francia és orosz után, elkopik az angolom)
36. Leiner Laura: Szent Johanna Gimi (vagy nem, de nagyon nem!!)
37. E.L. James: A szürke ötven árnyalata (fogadtam magammal, elveszítettem, sajnálom)
38. Egy könyvön sem sírtam.
39. Neil Gaiman: American Gods (meggyőztek az istenek)
40. Honnan tudnám beszerezni a Hawkeye sorozatot? *-* .-. Kell...
41. Szigeti János: Egy tiszt a kémközpontból
42. L. Ron Hubbard: Az élet egy új nézőpontból
43. Itt egy se...
44. Pa-pa-pa-paper Monsters
45. Agatha Christie: Poirot's Christmas
46. T. R. Szigeti Jánost tudom ajánlani :D
47. Egy dráma... Dráma az életem :)
48. Dan Brown: A da Vinci-kód (a Vatikán betiltotta, mert valami igaz dolog lehet benne)
49. George R.R. Martin: A tűz és jég dala
50. Drunk on your tobacco lips na na na...

Érdekes év lesz :D Hawkeyet meg csak találok majd Londonban *-*

Raistlin írta...

Hawk: nagyon-nagyon örülök, hogy ennyi mindenről meggyőztelek *u* És Paddington 16.50, juhu! (Meg még rengeteg mindenre juhú, ha már itt tartunk)
A Da Vinci kód tudtommal nincs betiltva, mert az Egyháznak már régóta nincs cenzúra-joga, ezért is vagyok zavarban annál a szekciónál. Le kell túrnom a kommunista diktatúráig, szerintem.
A Hawkeye-képregények egy ideig illegalitim kerengteg, most eltűntek a süllyesztőben, de ha valahogy szembejönnek, akkor az ÉLETED ÁRÁN IS. Egészen eszméletlen. Clint örökbe fogad egy Pizza nevű kutyát, és a szomszédjával/bűntársával, Kate Bishoppal igazságot osztanak Manhattan leglepukkantabb negyedeiben, igazi, pörgős, ütős noir-hangulata van, őrülten poénos, megmutatja Clint emberi oldalát (a kórházban kezdi az egész történetet: minden Avengers bevetés után ott köt ki szerencsétlen) és ebben a sorozatban veszítette most el a hallását, ami szerintem egy baromi izgalmas történetszál (az első olyan kötetben, amiben Clint nem hall, végig üres képregénybuborékok és gesztusok voltak... hátborzongató mennyire tudja egy képregény ordítani a CSENDet)

S.B.Hawk írta...

Igen-igen :D *Blogalapanyagom,de psszt! :3* A süketség is benne van a tervben, de a olvasóknak egy szót se *-* Pizza meg Ahhhhwwww...... MY LOVE!! Mindkettőjüket ide, de azonnal! Ha találok egyet (kérem csak ne egyet) Londonban, megígérem, hogy mire visszaérek a reptérre, első dolgom lesz valahogyan eljuttatni hozzád. Van egy sanda gyanúm, hogy az összes zsebpénzemet Hawkeye-os cuccokra fogom költeni (de nem érdekel, kell legalább egy pulcsi vagy egy póló) Indokolatlanul elhanyagolt karakter! Egy indokolatlanul alul értékelt színésszel megszemélyesítve! Kell itthonra egy mindkettőjükből. ( Kate meg főszereplői alapanyag, egy kicsit átformálva :)

Raistlin írta...

Remélem, találsz fancuccokat, no meg azt, hogy az Age of Ultronban kicsit több képernyőidőt kap ;u;

Fruzsii. írta...

Szia!
Én is láttam, és reménykedem, hogy meg is fogom tudni csinálni, mert terveim vannak vele :3 Ezzel egyébként majd lehet hogy megkereslek.:D

1: Exodus (nem, nem Mózes könyvére gondolok.)
2: PS I love you. Nekem klasszikus.
3: Holtodiglan
4-esre eddig Eru könyvét tervezem, majd meglátjuk hogy milesz:)
5: 13 okom volt
6: Négyes
7: Vámpírnaplók
8: Gyilkos könyv
9: Nővérem húga (<3)
10-es egyelőre szabad:D
11: Olaszliszka
12: Pokoli báléjszakák/Hemingway novellás kötet. Nem tudom még.
13: Hemingway háborúja (jelenlegi áldozatom)
14-es egyelőre szabad:D
15: Carrie
16: Tizenkilenc perc
17: Percy Jackson - Villámtolvaj
18: Az út
19-es egyelőre szabad:D
20: Nyárutó
21-es szabad.
22: Köddé váltak. Amikor először olvastam ijesztő volt, szóval jó lesz az. Most úgyse ijeszt meg egyik se:D
23-as szabad:)
24-es szintúgy.
25: Kisherceg.
26-os még kiadó.
27: The Last Sherlock Holmes Story
28: Édesek és mostohák
29: Egy nap talán
30: Elátkozott Ella
31: Katherine a köbön
32: Divergent trilogy ---- loading.
33: Misi Mókus kalandjai :3
34-es kiadó.
35: Éhezők viadala. Szigorúan csak az első.
36-esre még keresnem kell egyet, ami nem basz fel.
37: Vörös és fekete
38-as szabad. Valószínűleg kihagyom, tekintve hogy nem sírok a könyveken/filmeken.
39: Mentsük meg Júliát
40-esre még keresem az ideális MARVEL-t:)
41: Lakatos Levente - Aktus VAGY Csabai Márk - Nem tündérmese
42: Üvöltő szelek
43: Egy barátom könyve, ami Miskolcon játszódik, de nem adta ki, nem is fogja elvileg, csak megírta, és átküldte, és most pont jól jön.
44: Hová tűntél? - csak hogy legyen mit kritizálnom nagyon nagyon erősen.
45: Karácsonyi ének
46 kiadó:)
47: Tartuffe
48: Nagy Gatsby
49: Supernaturalból az első könyv
50: Jessie Lamb testamentuma
+1: Petőfi kötet
+2 pedig szabad, bár ha a rák annak minősül, vagy az hogy valaki kivégzésre vár, akkor van jelöltem.:D

Egyébként a trilógiát miért nem teljesíted?:D

LadyLoss15 írta...

*Majd kiesik a padból, úgy jelentkezik* Éééén *rájön, hogy a földön ül, így semmiféle padból sem eshet ki, de tovább nyújtózkodik*
És el is határoztam, hogy megcsinálom. De még nincs listám, úgyhogy IGENIS meg fogom nézni, miket akarsz ránk sózni. *csillogó szemek*
Mary Shelley Frankenstein, mint romantikus? Oké, jó szórakozást. Btw, ha elolvastad, kérlek írj róla pár sort, mert én is kacérkodtam már a gondolatával.
A 6. ajánlásodat a legnagyobb örömmel teljesítem. :D Bármikor. :)
kismet OFF! *cheers up* BÁRMIKOR újraolvasom. Újraolvasni ér? :D Ja és az Elveszett próféciákat is zokszó nélkül olvasnám megint *a szőnyeget kaparja kínjában, hogy csak kölcsönben volt nála*
Úri muri. Hopp. Azt én is felírhatnám. Meg még 50 másikat csak ehhez a ponthoz.
Egy könyvet, amit édesanyám szeret.... :DD Hát a 50 Shades-et tulajdonképpen tőlem csórta el, a Danieel Steel részleget pedig olvastam. Amúgy anya nem olvas. Akkor most mi legyen??
Öhm. A legtöbb könyvnek egy nap alatt a végére lehet érni. Ha magyarul van, és 5-600 oldal alatt. :) De a Tűhegyre szúrva ragyog is jöhet újraolvasni :D
38. egy könyvet, ami megríkatott *oh god, melyik nem?* :$
And it's hard to learn.... NAGYON SZÍVESEN, de ha elbukik a challenge miattad, akkor... :P Na szóvalhogy írd meg légyszi mert már nagyon várom/várjuk. :) *.*
És jó olvasgatást (+ írást) idén is! :)
LL15

Raistlin írta...

Nem szeretem a több részes könyveket ovo" (Nem tudom, mikor és miért lett trend, hogy minden saga meg trilógia, no de még a blogok is) - a Harry Potternél, a Trónok Harcánál és a Gyűrűk Uránál még megértem, de alapvetően nagyon előítéletes vagyok. Én magamnak megtiltottam az újraolvasást, de a Barthimeus-trilógiához talán visszatérnék, az volt az utolsó trilógia, amiben nem estem pofára :'D

És szép éved lesz: Nővérem húga, Elátkozott Ella, Nagy Gatsby, Tartuffe, csupa csoda; a nővérem húgát még nem olvastam, de nekem is kéne, sejj. (Vajon be tudom szuszakolni valamelyik kategóriába?)

Raistlin írta...

LadyLoss közben hoppá, köszönöm szépen ;u; (Ha az irodalmi kategóriát vesszük, romantikus/gótikus, szóval no. Anno már elkezdtem, de lejárt rá a kölcsönzési időm, és visszavittem félbehagyottan. Megbántam.)

Én magamnak nem hagyom az újraolvasást, mert túlságosan be vagyok kucorodva a kedvenceimbe, azzal meg nem fejlődik az ember, ejnye, szóval próbálom tágítani a komfortzónámat meg a horizontomat, és túllépni a kötelezőkön meg a bombabiztos szerzőkön. Meglátjuk, mi lesz belőle.

És igen. And it's. Ünnepélyesen megesküszöm, hogy idén végre vége lesz. Egy-két fejezet van hátra, szerkesztési malőröktől függően. Csak nem lehet olyan nehéz.

LadyLoss15 írta...

Feldobtad a napomat(?).... estémet, ezzel az örömhírrel!! *.* :D
Amúgy asszem szeptembertől majd az egyetem gondoskodik olvasnivalókról, de mennyire lenne már menő még szeptember előtt teljesíteni a listát? :) (Szinte esélytelen. Kemény gimiben a végzős év szívás, még akkor is, ha magasról teszel rá... :( :/ )
LL15

Raistlin írta...

Én is érdeklődve várom, hogy fog mindez beleférni az életembe (csak az Eco könyv 800 oldal) de igazából ezt a mennyiséget simán el szoktam olvasni fanficben, szóval ha jók a választásaim, elvileg lehetséges

margaery. írta...

jujj,könyvek ^-^ ezt meg kéne csinálnom, mert tavaly nagyon kevés könyvet olvastam el (magamhoz képest) bár a legtöbbre még nincs ötletem :D mindegy, megpróbáltam.

2: Bronte és Austen könyvekkel már régóta szemezgetek, szóval idén mostmár muszáj lesz
3: hát nem a Twilight
4: 2015-ben? még csak 6 nap telt el
6: ajánlat elfogadva :D
9: Agatha Christie regényeinek már nagyon régóta neki akarok kezdeni :D
10: valami Sherlock Holmes vagy Stephen King -et mostmár tényleg muszáj lesz
13: Lauren Graham: Egy nap talán
20: Victor Hugo: Nyomorultak (jaj)
29. (én most konkrétan fel tudnék sorolni 20 olyan országot,ahova el akarok menni ) keresés folyamatban
32: James Dashner: Útvesztő (ebbe már belekezdtem, éljen)
33: talán elő kéne venni az egyik Harry Pottert és sírni rajta?hmm
40: mm, Natasha sztorija érdekel a Marveltől,de fogalmam sincs hol keressem :D nem tudsz esetleg ilyen weboldalt? :)
41: Aimee Bender: A citromtorta különös szomorúsága (na, jó ezt elsősorban a címe miatt néztem ki, de hát nem szép??)
42: John Green: Paper Towns (és angolul akarom elolvasni, hah. és rohadtul nem fog menni,hah.)
45: Dickens-Karácsonyi ének
46: én még nem találkoztam eddig O. L. monogrammú íróval (vagy ha igen, akkor elfelejtettem,ami megeshet)
47: Shakespeare-tól ami hátravan,már ha ilyen drámára gondolsz :D
49: GRRM: Sárkányok Tánca (megint, az 5. évad miatt)

hát, ez a lista elég szánalmas lett, de még dolgozom rajta :D

margaery. írta...

jaj, tényleg, és a Nagy Gatsby-t még valahova :D
(nyilván ilyenkor jut eszembe amikor elküldtem a kommentet)

Raistlin írta...

Gatsbyt csak szorgosdadan, lányaim ^^ "A citromtorta különös szomorúsága" a világ egyik legjobb könyvcíme. Most hunyorítva nézek rá. És énnemszeretemjohngreent de szerintem menni fog angolul, szeret (feleslegesen) bonyolult szavakat használni, amiket magyarban is direkte nem értenél, de a mondatszerkezet és történetvezetés (kiábrándítóan) megfelel egy középhaladó/közepes szintnek is, és no. Inkább John Green, mint a semmi. (Igazságtalan vagyok vele. Ne hallgass rám.)

Raistlin írta...

utókomment tőlem is: Agatha Christie-t is nagyon szeretik kevésbé magabiztos angolosoknak ajánlani, és hasonlóképpen cselekszem. o3o

D.L.L. írta...

Na, én is nekiestem összeállítani a listámat, amely ékesen bizonyítja, hogy korszaktól, műfajtól és témától függetlenül mindent összeolvasok. (két részletben, mert nem bírta a blogger)

1. egy könyvet, ami több mint ötszáz oldal
Aleksandr Voinov – Special Forces

2. egy klasszikus romantikus könyvet.
Üvöltő Szelek hatezredszerre is.

3. egy könyvet, amiből film is készült.
Nicholas Sparks – Kedvesem (vagy bármelyik másik könyve.. mindegyikből készült film)

4. egy könyvet, ami ebben az évben jelent meg.
J. R. Ward – Fekete Tőr testvériség sok (asszem 13) – A király

5. egy könyvet, aminek a címében számjegyek szerepelnek.
Böszörményi Gyula: 9…8…7...

6. egy könyvet, aminek szerzője még nincs 30 éves.
Szabó Napsugár - Szelina, a Föld szíve

7. egy könyvet, aminek szereplői nem emberek
J.R Ward – Fekete Tőr testvériség bármelyik része (elvétve emberek is akadnak, de többnyire vámpírok. akik nem csillognak. és nem élőhalottak. és egymás vérét isszák. szeretem őket.)

8. egy vicces könyvet.
Simon Tamás – Vérmacska, avagy Alfi világuralomra tör

9. egy könyvet, amit nő írt.
Lévay Katalin – A szerelemfüggő

10. egy misztikus vagy krimi könyvet.
Szélesi Sándor – a Beavatás szertartása (ami amúgy sci-fi de a misztikus szóról ez jutott eszembe)

11. egy könyvet, aminek címe csupán egy szóból áll.
Jane Teller - Semmi

12. egy novelláskötetet.
Lévay Szilveszter – Bizony nem haltok meg

13. egy könyvet, ami egy másik országban játszódik
Siobhan Dowd – Éles és gyors sikoly (Írország.)

14. egy szépirodalmi művet.
Bűn és Bűnhődés. Immár hetedszerre.

15. egy népszerű szerző első könyvét.
Jane Eyre

16. egy könyvet, amit a kedvenc íróm írt, de eddig még nem olvastam.
Aleksandr Voinov - Return on Investment (mert non-romance, gay coming of age financial thriller ezt el sem tudom képzelni, milyen lehet, de annál jobban érdekel)

17. egy könyvet, amit egy barátom ajánlott.
Vicki Myron - Dewey

18. egy Pulitzer Díjas művet
Díjazás alapján elvből nem olvasok könyvet, de majd választok valamit a listáról.

19. egy igaz történeten alapuló könyvet.
Torey Hayden – Szellemlány

20. egy könyvet az „Ezeket egyszer el kell olvasnom!” listám aljáról.
A Nyomorultak

21. egy könyvet, amit édesanyám szeret.
Tüskevár.

22. egy könyvet, ami ijesztő.
Murakami Rjú – Casting

23. egy több, mint százéves művet.
R. D. Blackmore – Lorna Doone

24. egy könyvet, amit csupán a borítója alapján választottam ki.
Kate Morton – Felszáll a köd

25. egy könyvet, amit még az iskolában kellett volna elolvasnom.
Voltaire – Candide (minden más kötelezőt elolvastam. Esküszöm. Vagy legalább belekezdtem. )

D.L.L. írta...

26. egy memoárt.
John Lennon saját szavaival

27. egy könyvet, aminek egy nap alatt a végére lehet érni.
Jacquline Wilson bármi (Mondjuk a Diamond lányok, mert az a kedvencem. És juszt se növök ki belőle, és juszt is ő az egyik példaképem.)

28. egy könyvet, aminek a címében ellentétes jelentésű szavak szerepelnek.
James Cocteau – Rettenetes gyerekek (ez nekem ellentétes. a gyerekek aranyosak. általában.)

29. egy könyvet, ami egy olyan helyen játszódik, ahová mindig is el akartam jutni.
Maureen Lee – Búcsú Liverpooltól (Liverpool. London. Írország. Mi kell még?)

30. egy könyvet, ami abban az évben jelent meg, amikor születtem.
Fábri Anna: A szép tiltott táj felé (A magyar írónők története két századforduló közt jóhangzik’ )

31. egy könyvet, amiről rossz véleményeket hallottam.
Goethe – Az ifjú Werther szenvedései (PEDIG.)

32. egy trilógiát.
Manga ér? Mer’ akkor Hetalia. Ha nem, akkor is.

33. gyerekkorom egy könyvét.
Thomas Brezina – Őrület, sztár lettem.

34. egy könyvet, amiben szerelmi háromszög van.
Claire Kenneth – Szerelemről szó sem volt…

35. egy könyvet, ami a jövőben játszódik.
Kimberly Derting - Eskü

36. egy könyvet, ami egy gimnáziumban játszódik
Jay Asher – Tizenhárom okom volt…

37. egy könyvet, aminek a címében szerepel egy szín.
Dosztojevszkij – Fehér éjszakák

38. egy könyvet, ami megríkatott.
(Kb minden második, amit olvastam. A viccesek is.) William Warthon – Búcsú a szerelemtől

39. egy varázslatos könyvet.
Angie Sage - Mágia

40. egy képregényt.
Kumiko Suekane – Afterschool Charisma

41. egy könyvet, aminek írójától még nem olvastam eddig semmit.
Ugron Zsolna – Erdélyi menyegző

42. egy könyvet, ami az enyém, de eddig még nem olvastam el.
Julie Garwood – Kegyes halál. (2008 óta kerestem. 2013ban megtaláltam. Még mindig nem olvastam el. Ezen már csak egy kihívás segít.)

43. egy könyvet, ami a szülővárosomban játszódik.
Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten.

44. egy könyvet, ami eredetileg nem az anyanyelvemen íródott.
Complete Irish (mer’ az angolul van. angolul kéne megértenem azt ír nyelvtant. motivációnak és jobb ötlet híján felírtam ide).

45. egy könyvet, ami karácsonykor játszódik.
Dickens – Karácsonyi ének (úgyis illene már)

47. egy drámát.
Faustot harmadszorra ér?

48. egy betiltott könyvet.
Hohohó, külön cselendzsem van a betiltott könyvek elolvasására. (Már elbuktam, mert kettőt is félbehagytam.) Legyen a Battle Royal, csak mert az még nem volt, és a lista háromnegyedét már olvastam.

49. egy könyvet, ami egy televíziós műsoron alapul vagy az készült belőle.
Kálmán Olga könyve, ha sikerül elcsórnom a nagyimtól.

50. egy könyvet, amit többször elkezdtem, de sosem olvastam végig.
Száz év magány

margaery. írta...

tényleg? lehet,hogy akkor megpróbálkozom vele angolul :D ha már itt vagyok megint, akkor megkérdezhetem,hogy a Marvel képregényeket (engem elsősorban Natasha érdekelne,de most hogy így végigolvasom a kommentedet arról a Hawkeye képregényről,lehet, hogy azt is megnézem)szóval hogy ezeket hol lehet megtalálni? van esetleg valamilyen hivatalos oldala ennek,vagy csak úgy össze-vissza? :D vagy nem neten olvastad?

Raistlin írta...

D.L.L., köszönöm a kitöltést~! Cocteau-tól imádni fogod a Rettenetes gyerekeket (én Vásott Kölykök fordításban olvastam; eredetileg elvileg Les enfants terribles; megpróbáltam franciául kiolvasni, de némileg akadályozott benne, hogy, nos, nem beszélem a nyelvet.)

margaery, a Hawkeye totál illegalitim volt fenn egy google docsban, amit pár nap múltán töröltek is. Valahonnét biztos elő lehet ásni, de gagyi vagyok benne. Igazából szeretnék előfizetni rá, csak ahhoz egy bankkártya kéne (folyamatban): a Marvel honlapján van egy frankó kis opció, hogy fix összeget befizetsz, és onnantól hivatalos vagy egy fix mennyiségű képregény digitális formájára, X-mentől a Black Widown át a Hawkeye-ig, az archívumuk teljes és bővül és no - valahogy rossz érzés képregényt lopni. Persze, nálunk nem kapni pár centért, de a letöltések száma no meg a befizetés mutatná a szerzőnek, hogy értékelem a munkáját. Könyvet is csak akkor szeretek letölteni, ha meghalt már a szerző. Ami kicsit morbid. De ez a személy preferenciám. A Szabó Ervin könyvtárban viszont magyarul megvannak a klasszikusabb Avengers képregények, a Civil Háborút ott olvasgattam (vissza kéne iratkozni)

margaery. írta...

oké, értem és nagyon köszönöm! :) ^-^ és nem csak a választ,hanem a bejegyzést is. szerintem most hogy kicsit utánakerestem, a Good Omens-t is felveszem a listára:D (azért magyarul.)

Raistlin írta...

Nagyon kis gördülékeny, kreatív fordítása van, bár sok apróbb nüansz és poén elveszett - az Isten is erre teremtette a metákat. :D

Fruzsii. írta...

a női szerzőhöz, a barátod által ajánlottakhoz, illetve a hátrányos helyzetűhöz a nővérem húgát be tudod nyomni. imádom, imádom, imádom, nem győzöm elégszer olvasni. kedvenc író kedvenc könyv, egyszerűen nem lehet vele betelni --- megvallom, valahányszor a csillagainkban a hibáról esik szó, azonnal bedobom, hogy okuljon a nép. olvasd el, megéri! a film is jó, bár akkor előbb mindenképp a könyv --- ha le tudtad mindkettőt, rájössz, miért mondom:)

Raistlin írta...

oké, ezek alapján sajnos azt hiszem, kitaláltam előre a végét :D meglátjuk - beszuszakolom a listára menten.

Raistlin írta...

no, meg is van; le kellett mondanom az úri muriról cserébe, de még tizennégy éves koromban ajánlotta egy barátnőm, és azóta halogatom, tehát ideje ^^

Boogey írta...

1.
Erin Morgenstern: Éjszakai Cirkusz (Oké, ez csak 402 oldal, de olvasok mellé pár fanfictiont, és máris megvan az az 500…)

2.
Jane Austen: Büszkeség és balítélet

3.
J.R.R. Tolkien: A Hobbit

4.
Még nem tudok dönteni…

5.
Jay Asher: 13 okom volt…

6.
„ajánlom magamat.” –Téged foglak.

7.
Öhm… * a régi mesekönyvei felé sandít *

8.
Trollfoci könyv ér?

9.
Linda Rodriguez McRobbie: Botrányos Hercegnők

10.
Benedek Szabolcs: A vérgróf

11.
Kiss Ádám: Szütyiő

12.
Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem (Már ha ez annak számít)

13.
Szabó Róbert Csaba: Fekete Dacia

14.
Brigitte Riebe: A boszorkány és a herceg

15.
Kurt Vonnegut: Gépzongora

16.
Nincs kimondottan kedvenc íróm, de akkor legyen…
Rita Monaldi & Francesco Sorti: Salaí tojása

17.
Az egyik ismerősöm két éve suttogja Fábián Janka nevét a fülembe… Nem akarom meghallani, úgyhogy inkább:
E. L. James: A szürke ötven árnyalata
…a lelkem megmaradt minimális tisztaságát is el fogom veszíteni.

18.
Margaret Mitchell: Elfújta a szél

19.
Jankovics Éva: Lédererné, mi van a kosárban?

20.
Jack Ketchum: A szomszéd lány

21.
Steve Saylor: Gyilkosság a Via Appián

22.
Joe Hill: NOS4A2

23.
Bram Stoker: Drakula

24.
John Boland: Magyarországról szeretettel

25.
Majd’ az összes kötelező általánosból…

26.
Nincs az az isten vagy ördög…

27.
Marie-Aude Murail: Lakótárs kerestetik!

28.
A. C. Doyle: A Sátán kutyája
…A kutyán nem tudnak gonoszak lenni. * Dog-Lover *

29.
Norvégia…

30.
J. K. Rowling: Harry Potter és az azkabani fogoly

31.
Sherman Alexie: Junior

32.
Maybe… Lara Parker: Éjsötét Árnyék.

33.
Szabó Magda: Bárány Boldizsár

34.
Shakespeare: Rómeó és Júlia

35.
Nope. Nope-nope-nope-never!

36.
J. D. Salinger: Zabhegyező

37.
Asszongya…. Talán a Vörös sárkányt. Egyszer.

38.
Ezt kissé szégyellem… De Tóth Zoltán: Angyali küldetés c. műve… * Szipp-szipp *

39.
Megint csak Morgenstern-t mondanám.

40.
Minden Marvelt megveszek, kb. 3 éve.

41.
Hejj, ha elkezdeném sorolni…

42.
Van egy pár szakmai könyvem...

43. Ő… Benedek István Gábor: Aranyhomok

44. Egy kicsit csalás, de… Die Welle (A Hullám)

45.
„Agatha Christie: Poirot's Christmas” -én se mondhattam volna jobbat!

46.
R.B.

47.
Nem. Drámát nem… A pszichológusom nem örülne. (… amióta Hannibalt nézek, félek, hogy meg is enne.)

48.
Öhm… Majd betörök a Vatikán titkos könyvtárába és hozok valamit szuvenírnek.

49.
Stephen E. Ambrose: Band of Brothers

50.
Peter Grimsdale & Andy Mcnab: Az orosz (Battlefield 3)

Raistlin írta...

BOOGEY, A szürke ötvent ne olvasd el: az egy ratyi könyv, nem éri meg; ajánlom inkább a Bundás Vénuszt (Venus in Furs): ugyanúgy BDSM, de jól van megírva, utánanézett a témájának, hiteles, olvasmányos, és szép. ;u; A szürke még botránynak is satnya. Nincs benne semmi rendkívüli azon túl, mennyire bénán van megírva - no ellenben a Zabhegyezőt imádni fogod, én odáig voltam érte, most nyáron fértem hozzá végre, és whoa. ouo Nagyon köszönöm, hogy megosztottad a listádat! (Band of Brothers is... kéne-kéne.)

jederanalexa írta...

Szia! Én is nekilátok:
1. George R. R. Martin: Trónok harca
2. William Shakespeare: Rómeó és Júlia
3. Susan Collins: Az éhezők viadala
4. J. R. Ward: A király
5. Stephen King: 1408
6. Raistlin: Lord Lazarus
7. Romhányi József: Rímhányó (elvétve előfordulnak emberek, de nem gyakran)
8. Nógrádi Gábor - Cakó Ferenc: Segítség, ember!
9. Jane Austen: Büszkeség és balítélet
10. Rejtő Jenő: Vesztegzár a Grant hotelben
11. Stephen King: Carrie
12. Karinthy Frigyes: Tanár úr, kérem!
13. Szerb Antal: A pendragon legenda
14. Csehov: Három nővér
15. J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
16. Rejtő Jenő: Láthatatlan légió
17. Cassandra Claire: A végzet ereklyéi - Csontváros
18. Sajnos még nem volt szerencsém ilyen könyvhöz.
19. Janikovszky Éva: Mosolyogni tessék!
20. Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés
21. Rejtő Jenő: Az elveszett cirkáló
22. Stephen King: Macskaszem
23. William Shakespeare: Hamlet
24. Még nem választottam könyvet borító alapján.
25. Goethe: A köpönyeg
26. Ha a nagypapámé annak számít, akkor azt.
27. Thomas Mann: Mario és a varázsló
28. Még nem olvastam.
29. Marina Fiorato: A Botticelli-titok
30. Ilyet sem olvastam még.
31. L. E. Smith: A szürke ötven árnyalata
32. Veronica Roth: A beavatott-trilógia
33. Fehér Klára: Bezzeg az én időmben
34. J. L. Smith: Vámpírnaplók
35 Stephanie Meyer: A burok
36. B. M. Grapes: Jóslatok hálójában
37. Stendhal: Vörös és fekete
38. John Glenn: Csillagainkban a hiba
39. J. K. Rowling: Harry Potter összes
40. Frank Miller: Sin City
41. Mario Puzo: A keresztapa
42. Verne Gyula: Némó kapitány
43. Móra Ferenc: A Pál utcai fiúk
44. Agota Kristof: A nagy füzet (eredetileg francia könyv)
45. Fekete István: Téli berek (elég rég olvastam, ezért nem igazán emlékszem arra, hogy volt-e benne karácsonyi jelenet)
46. Ezt egyik könyvemnél se figyeltem.
47. William Shakespeare: III. Henrik
48.
49. Fekete István: Tüskevár
50. Victor Hugo: Nyomorultak

Raistlin írta...

jederanalexa, ezek fantasztikusan hangzanak mind-mind ;u; (höhö főleg a Lord Laz--- oké.) Remek éved lesz! ^^

Boogey írta...

Annyira betartom a szavam, hogy BoB már az asztalról figyel engem és túl vagyok a 100. lapon... *3* Csak ajánlani tudom! Marha jó! Néha majd' elsírtam magam, máskor meg könnyeztem a nevetéstől. ...A tippet meg köszi, a Bundás Vénuszt fogom elolvasni. :)

Raistlin írta...

*a levegőbe boxol*

Persela írta...

Szia! Én is idebiggyesztem a listám. Van köztük olyan is, amit te ajánlottál. ;)

1. Neil Gaiman: Amerikai istenek
2. Emily Brontë: Üvöltő szelek
3. Daniel Keyes: Virágot Algernonnak
4. John Green: Csillagainkban a hiba
5. Orwell: 1984
6. Samantha Shannon: Csontszüret
7. Orwell: Állatfarm
8. Jerome K. Jerome: Három ember egy csónakban
9. Charlotte Brontë: Jane Eyre
10. Szerb Antal: A Pendragon legenda (bár krimi-paródia talán, de azért mondjuk, hogy krimi. vagy még az is lehet, hogy ide kitalálok mást.)
11. Samuel Beckett: Végjáték
12. Neil Gaiman: Tükör és füst
13. William Golding: A legyek ura
14. Jane Austen: Büszkeség és balítélet (vagy Értelem és érzelem, még nem döntöttem el)
15. Wass Albert: Farkasverem
16. J. K. Rowling: Átmeneti üresedés
17. Oscar Wilde: Dorian Gray arcképe
18. Donna Tartt: Aranypinty
19. Kertész Imre: Sorstalanság
20. Patrick Süskind: A parfüm - egy gyilkos története
21. Martina Cole: Könyörtelen üzlet
22. Mary Shelley: Frankenstein
23. Gárdonyi Géza: Ida regénye
24. (borító helyett inkább cím alapján:) F. Scott Fitzgerald: Az éj szelíd trónján
25. Aldous Huxley: Szép új világ (igen, azok a jó kis magyarfaktok és a gyakran el nem olvasott kötelezői...)
26. no idea yet
27. Sally Grindley: Kiloccsant víz
28. Dan Brown: Angyalok és démonok
29. Jasunari Kavabata: Hóország (mert Japááán vagy legalábbis úgy vettem le, hogy arrafelé...)
30. (1995) José S.: Vakság
31. Franz Kafka: Amerika
32. trilógia? hm. meglátjuk.
33. Britt G. Hallquist - Ingrid Sjöstrand - Siv Widerberg: Ami a szívedet nyomja (mert ezek a gyerekversek növelték akkoriban egy kicsit az introvertáltságomat)
34. Puskin: Anyegin (szerintem ez a Tatjana-Anyegin-Olga betudható szerelmi háromszögnek)
35. James Dashner: Útvesztő
36. Szabó Magda: Abigél
37. Stendhal: Vörös és fekete
38. Kosztolányi Dezső: Édes Anna
39. Neil Gaiman - Terry Pratchett: Elveszett próféciák (nekem igenis varázslatos volt :D)
40. no idea yet
41. Dallos Sándor: A nap szerelmese
42. Henryk Sienkiewicz: Quo Vadis
43. Móricz Zsigmond: Árvácska (mert kétlem, hogy a mi kis néptelen városkánkban bármilyen könyv játszódna, megteszi a Kecskemét környéki tanyavilág is)
44. Chuck Palahniuk: Láthatatlan szörnyek
45. Dickens: Karácsonyi ének
46. (lehetetlen D.N. monogramú szerzőt találni. *sigh*)
47. Shakespeare: Macbeth
48. Janne Taller: Semmi (Dániában tiltott volt egy ideig)
49. Chuck Barris: Egy veszedelmes elme vallomásai
50. Ernest Hemingway: Az öreg halász és a tenger

Azért nagyon várom a kis Destiel folytatását, azt mindenképp az elejétől újraolvasom, ha kész lesz ;). + tervezem vizsgaidőszak után újraolvasni az összes HP-t, mert már csomó részletre nem emlékszek a könyvekből, és jelenleg csak ez az egy motivál, hogy ezen a hónapon túljussak. :'D

Raistlin írta...

Csodálatos listád van, a Pendragonon én is gondolkozom ;u; És próbáltam D.N. szerzőket találni... egyet sikerült: Diane Noble (http://www.dianenoble.com/books/) - ez egy, ööö... tapasztalatnak tűnik. :D (De persze, ki tudja? A kihívás lényege pont az, hogy olyan könyveknek is adjunk esélyt, aminek talán nem akarnánk)

Persela írta...

Köszi a nénit :D Remélem lesz valahol egy magyar fordítása is, angolul csak akkor szeretek olvasni, ha a sztorit már olvastam magyarul, így biztos nem értek félre semmit... :DD Egyébként nem tűnik rossznak, majd meglátjuk. :))

Raistlin írta...

Pongyolaponyva, strandra talán elmegy :D

Persela írta...

Lesz még nyár... :D

Nussy írta...

Asimov az az író, aki miatt tizenkét évesen úgy döntöttem, hogy csillagász leszek. A Virágot Algernonnak pedig az a könyv, ami miatt rá hat évre mégis inkább gyógypedagógus lettem.

Marquez a kedvenc íróm, a Száz év magány csodálatos, ha elolvastad, kíváncsi lennék a véleményedre, alkalomadtán kikérdezlek (ha pedig tetszett: iránya a Szerelem kolera idején, én azt szeretem tőle a legjobban). A Tajtékos napok egy szürreális jazzdarab és te nagyon fogod értékelni, ha valami igazán beteget szeretnél Viantől, akkor pedig az Öljünk meg minden rohadékot ajánlom.

Köszönöm az ajánlásaidat, egészen biztosan szemezgetni fogok belőlük, Az éjfél gyermekei már régóta listás, ahogy a Mester és Margarita, vagy Dragomán Györgytől akármi.

Raistlin írta...

hoppegynussy ;u; Nagyon köszönöm a ráerősítő ajánlást ouo Már csak neki kéne kezdenem, khm-hm-hm.

{bloody romantic}
B l o g : Raistlin
Sablon: Agata | WS