a blog bezárt. mobilnézethez {katt ide}. frissek az {AO3}n.

2014. december 31.

Ez is egy tartalmas év volt

2014 - százkét új feliratkozó (így már 319-en vagyunk, mi az isten), négy új regény, novellák, cikkek: meglepett beszámoló az idei évről.

REGÉNYEK


Az olvasottsági rekordot tartó, szerencsétlen című [And it's hard to learn, and it's hard to love]-nak, melyben Dean Winchester egy alaszkai egyetem dékánja, Castiel Milton pedig biciklis irodalomprofesszor, azóta sem lett vége. Cserébe 372 oldal.


Welcome to Night Vale, Cecil/Carlos/Earl, dráma
Los Angeles | Utah | London/Milánó/Tokió

A korai vizsgaidőszak és az egészségre káros mennyiségű America's Next Top Model hatására megszületett az a regény, ami a legközelebb áll ahhoz, ahogy a kiadatott munkáimat képzelem, a bilibe lógatva a kezem. 
 Hét fejezeten és 132 oldalon át sikerült hellyel-közben titokban tartani, hogy pont szart sem értek a divat világához, a párosítás pedig egy (reményeim szerint izgalmas) poly-kapcsolatba futott. A regény kiteljesítette a munkásságomat abban az értelemben, hogy Pilinszky János ezúttal nem csak mottó volt, hanem a versére épült a regény utolsó fejezete, valamint itt bukkant fel először a címben a későbbiekben is meghatározó "ragyog" szó.



LORD LAZARUS
X-men, Charles/Erik, történelmi, romantika/humor, mágikus realizmus, horror/misztikus
Düsseldorf | Westchester | London | Auschwitz

Egy következő vizsgaidőszak és mégegymásik vers a jelenleg is futó Lord Lazarust hozta; a könyv jelenleg a 240.-ik oldalon jár, és kitartóan közeledik a végkifejlete felé. Onnan lehet felismerni az olvasóit, hogy acélozott lelkű szuperhősök. A történet a fandom ismerete nélkül is követhető *jegyezte meg halkan, aztán jelentőségteljesen pillantott a kamerába* - ezen felül a bloody romantic kínálatában némileg szokatlan abban az értelemben, hogy van cselekménye, ahogy végigköveti a zsidó autószerelő Erik és az aranyifjú telepata, Charles kalandjait 1938-tól úgy nagyjából saccra 1946-ig, de senki se tudja, hányat írunk éppen, mert a lineáris szerkesztéshez még mindig nincs életkedvem.




Good Omens, Crowley/Aziraphale, romantika, humor, kamaszdráma
Winsdor | London (Belgravia; Soho) 

A meta-irányzat és a kreatív címadási képesség kitartó hiányának hevében a Drunk On Your Tobacco Lips abból a versből kölcsönzi a címét, melyet Castiel Milton diákjai az And it's... hatodik fejezetében elemeznek. Maga a vállalkozás némileg fantáziadúsabb a társszerzők, Yami és River lobogó ötleteinek hála: arra jutottunk mi hárman, hogy milyen poén lenne, ha Crowley és Aziraphale osztálytársak lennének gimiben. Aztán nem lett poén. A regény ismét csak olvasható a fandom ismerete nélkül [amúgy a Tűhegy... is, ha már itt tartunk], bár az első fejezetben meglepő lehet az özönvíznyi új szereplő, de egyet se féljetek, mert a részletes bemutatásuk után kurvára alig bukkannak fel. Egy pehelysúlyú punk és egy komoly könyvmoly beteljesületlen kamaszkori románcától eljutunk... no de az spoiler.

A közös munka a messzeható profizmus jegyében telik.


kattints a nagyobb méretért (yami -kék, roberta - bíbor, raistlin - lila,
a feketére nem emlékszünk, ki felejtette el a saját színére állítani.
szerintem én.)


Ennyit erről.


X-men, Charles/Erik, humor, akció, gyereknevelés
Genosha, Afrika

A mindössze három fejezetes miniregény letaglózó meglepetésként ért, és nem vagyok biztos benne, hogyan vagy miért történt, de létezik, egy karácsonyi crack-el kiegészülve, aminek a létjogosultsága szintén vita tárgya az akadémikusok körében.

A történet a mutánsok lakta Genoshán játszódik, ahol a politikus Eriknek kamaszkorú gyerekeinek nevelése ad álmatlan éjeket és általános idegzsábát. Új gimnáziumba íratja őket, melynek karizmatikus igazgatója az elgondolkoztatóan szingli Charles Xavier. Mielőtt alaposabban összemelegedhetnének, a szigetet támadás éri.







NEM REGÉNYEK 


Az idén is elvoltam.


Összesen tehát 51 új fabula (bassza meg) született, nem számolva a fejezetek frissítéseit. A blog profilja bővült: a fanfictionök mellett megjelentek cikkek, ajánlók és meták, amit angyalian fogadtatok és imádlak titeket.


ÚJDONSÁGOK


A Marvel-univerzum jött, látott és győzött. A Captain America: The Winter Soldier és az X-men: Days of Future Past premiere nyomán a blogot megszállták a szuperhősök, most már komolyan időszerűvé téve egy fandom-bemutatót, amit vagy fél éve ígérek a félreeső "bővebben" menüben. 

A fandomok világán túl az "Erőszakolj meg!" című cikk is nagy feltűnést keltett, és életre kelt egy angol nyelvű [ficajánló], mely folyamatosan bővül.

Nyílt egy profilom [ask.fm]-en, ami amellett, hogy fél óránként idegösszeaszást okoz nekem, cserébe lehetővé tette, hogy a szégyellősebb olvasók is szabadon kérdezzenek, vagy dobjanak fel comission-ötleteket. Ezen felül elkezdtem sorozatgyártani [8tracks]-en a mixeket, melyek a blogról ismerős regényekhez, párosokhoz vagy karakterekhez kapcsolódnak. Tudjátok mit, ha már itt tartok, van [tumblr]öm is. Sűrűn izgi.

 A komment-szekció egyszerűsödött, bár még rá kell jönnöm, hogyan öljem meg a mostani captchát. (Halál rá.)

MINDENT EGYBEVÉVE


Elmondhatatlanul hálás vagyok érte, hogy a lelkesedésetekkel életben tartjátok az oldalt. Szívből kívánok boldog új évet mindannyiótoknak, és ha bármilyen kérésetek, kívánságotok vagy ötletetek van a jövőre (vagy egyszerűen csak köszönni szeretnétek) - mint mindig, most is vár titeket a komment-részleg.


már nem is próbálkozom, mi?

14 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jippííí szerintem menő év volt. :D Éltetem a ficeket és regényeket, valamint nagyon örülök a metáknak én nagyon élveztem őket. (jjajjjjdemégmennyire)
(ötlet-kívánság-kérdés szinten megemlítem a night vale-t, nem is feltétlen a fordítást, csak a történeteket . mert nagyon a szívemhez nőtt)
Hűségesen olvasgatom az askod mert mindig találok benne elgondolkoztatót vagy érdekeset.
ó és nem említettem eddig hogy a mixeid is szeretem mégha az oldalt nem is értem teljesen, de tervben van teljes mixek telefonra applikálása ;)
Boldog új évet neked is!
Sunny-Apple

Raistlin írta...

wohoooköszönöm ouo
A WtNV terén: az angol fandom sajnos egyáltalán nem olyan kedves és befogadó, mint a magyar, és csúnyán felhúztak - nem kéne hagyom, hogy elrontsák a műsort, de ennek tetejébe az egyik rész annyira durván felkavart, hogy nem mertem tovább hallgatni. Remélem, 2O15-re megemberelem magam, mert imádom Dylant és Cecil B-t és Josephéket, és zseniális a műsor és annyira de nagyon hogy hnnnggg jó volt alkotni benne.

Az ask.fm a pokol hetedik köre. De értetek megéri.

margaery. írta...

és ez volt a dicsőséges éve annak is, amikor felfedeztem a blogot, majd egy félévvel később elkezdtem kommentelni :D éljen
gratulálok ehhez az évhez meg hogy ennyit tudtál írni ^-^ wow
boldog újévet! :D


ui.: ezeket a borítókat/szerkesztett képeket a bejegyzések elején mindig te csinálod?mert baromi szépek és nagyon tetszenek ^-^

Raistlin írta...

Annyira örülök, hogy idetaláltál ;u; *megilletődött huhogások* És igen, én szerkesztem, kivéve, ha a kredit mást mond; nagyon örülök, hogy tetszenek, ebben a bejegyzésben például minden saját ouo (oké, a fotókat nem én készítettem, de érted.) (aggasztóan terebélyes a képgyűjteményem.)

BÚÉK neked is, és köszönöm ezt a csodás évet~!

Névtelen írta...

Szia! Én is köszönöm szépen ezt az évet, a ficeket, a metákat különösen (én sirámkodtam [van ilyen szó? van ilyen szó.] az X-menért, és nyaggattalak ask.fm-en a Theon/Robbal), és az ask.fmért (mert én nyaggattalak a Theon/Robbal, és mert imádom, hogy lazán megkérdezhetem a véleményedet, és te még válaszolsz is), úgyhogy:
boldog és hasonlóan tartalmas új évet.

Raistlin írta...

Névtelenke, nagyon-nagyon köszönöm a motiválást és a kérdéseket, csak így tovább! :D És boldog új évet (ovo)

jederanalexa írta...

Szia!
Én még csak az idén találtam meg az oldalt, de azóta rengeteg jó és depressziós pillanatot kaptam tőle. Remek író vagy és imádom a munkáidat. Csak így tovább és boldog új évet! :D
U.I.: Az ask.fm-edet csak ma fedeztem fel, de szerintem lelkes olvasója leszek - csakúgy mint az elkövetkezendő történeteidnek.

Raistlin írta...

Vigyázz vele, visszataszító hely. Bezzeg a blog! Van itt minden. Szomorú buzik, főleg.
Nagyon szépen köszönöm a kitartó és lelkes kommenteket, és boldog új évet!

LadyLoss15 írta...

Minden elismerésem, és meg kell mondjam, ÖRÖM volt hozzátenni ahhoz az elképesztően sok oldalmegjelenítéshez! :)
És írnék még regényeket, de nem fárasztalak. Csak köszönöm. ;)
LL15

Raistlin írta...

Ugyan, hogy fárasztanál? ouo Köszönöm szépen~!

Storm child írta...

Valamennyivel több mint egy éve élősködök a blogodon,még a WTNV hozott ide és lelkesen olvastam a ficeidet meg az epizód fordításaidat (és újra és újra visszakúszok hozzájuk és átrágom magam rajtuk ilyen rohamos imádattal). Aztán szépen lassan elolvasgattam a többi szerzeményed is, majd jött az nbc Hannibal(jesszus a Revü azazaz ;u;) meg az X-men(minden egyes bekezdés és szó és betű ésésés...) , amiket így miattad kezdtem el nézni, szóval hálával tartozok ezért is, meg mert boldogságot vagy épp kesergést lehelsz belém az irományaiddal.Köszönöm, hogy olvashatlak.Kitartást és további szép,boldog évet.

Raistlin írta...

*felelne, de inkoherens pocsolyává hatódott, és most csak hálásan és érdemtelenül bugyog*

Lili Molnár írta...

Nagyon nagyon köszönöm én is, úgy mindent. Én is csak az idén találtam rá, és áldom azt a napot percet másodpercet amikor rád találtam!
Nagyon köszönöm, hogy ilyen gyönyörű, és lelkesítő, és igazán...oké már kifogytam a szavakból.
Komolyan mondom, nagyon köszönöm, úgy ezredjére is!
Boldog Új Évet!
*szorosölelés*

Raistlin írta...

Én köszönöm, jó, hogy itt vagy ;u;

{bloody romantic}
B l o g : Raistlin
Sablon: Agata | WS