a blog bezárt. mobilnézethez {katt ide}. frissek az {AO3}n.

2014. augusztus 30.

And Also The Sex Thing

X-men CRACK X Professzor és Magneto ellátják néhány plusz instrukcióval Logant, ha már úgyis visszamegy az időben meg ilyenek. A fic zamwessel munkájának fordítása. Ha csak fele annyit fogtok röhögni rajta, mint én, már megérte.

AND ALSO THE SEX THING

by zamwessel

 

- Rendben van - mondja Logan -, vegyük át még egyszer, Professzor: megtalállak, meggyőzlek magamról, összeszedjük Eriket, aztán az elejét vesszük valahogy, hogy Mystique kicsinálja Bolivar Traskot. 
- Pontosan - bólint Charles. - Erről lenne szó, Logan; de a türelmedre is szükségem lesz.
- A türelem nem épp az erősségem.
Erik és Charles összenéznek. 
- Közel kell majd hoznod bennünket - közli Erik -, a történetünk azon pontján, ahol nem is lehettünk volna távolabb.
- Ja - morogja Logan -, ezt már mondtad.
Charles végigméri Eriket. 
- Rengeteg türelmet igényel majd.
A távolból különös robaj. Bobby kihúzza magát. 
- Jól van, vettem - mondja Logan -, felfogtam, minden.
- Emlékezned kell arra, hogy türelemmel légy. Vezess engem. Mutass utat. 
- Vezesselek, útmutassalak, vágom.
- És engem is - teszi hozzá Erik. - Milyen vak is voltam! 
- Milyen vakok voltunk mindketten - ért egyet Charles, és vet egy jelentőségteljes pillantást Loganre. - Mindezen felül nem leszek tolószékben, szóval kérlek, ne ütközz majd meg túlzottan.
- Okés. 
- Sötét helyre húzódtam akkoriban. Bár volt hajam, pocsékul festett.
- De még mennyire hogy - vágja rá Erik. - Bocsáss meg, Charles, de most komolyan.
- Tudom.
- Úgy néztél ki, mint egy vízbeölt kalóz.
- Srácok - mondja Kitty.
- Beszélj hozzám, Logan - mondja Charles. - Mondd: "Charles, a jövőnek szüksége van rád."
- Aha.
- Minden bizalmam beléd fektetem, Logan. Hiszem, hogy meg tudjuk majd fékezni Mystique-et és megmenthetjük a jövőt, meg ilyenek, tudod; nagyon sokat számítana.
- Nagyon is számítana - hangsúlyozza Bobby. - Egyedül ez számít jelenleg.
- Mindazonáltal - teszi hozzá Charles - tudod, ha már úgy is ott vagy...
Bobby bosszúsan körbepillant.
- Ez feltétlen szükséges? - jegyzi meg. - Feltétlen totál abszolúte muszáj ezt most?
- Hát, ha már úgy is arra jár - engedi meg Erik. 
- Mondd nekem: "szóval nézd, tudom, hogy Erik meg te nem is lehetnétek távolabb most, de a jövőben, nos, szóval a jövőbeni énjeitek melegen ajánlják, hogy adjatok magatoknak még egy esélyt." Mondd azt-- várj csak, jobb ötletem van.
- Srácok - próbálkozik Kitty ismét.
- Erik-
- Igen, Charles?
- Melyik volt a kedvenc éttermed 1973-ban? 
Erik megfontolja. 
- Volt az a kis francia hely amit mindig úgy szívleltem - mondja végül, - kis falba vájt lyuk a Latin-negyedben, képzeld csak. "Chez Lindner."
- Rendben van - biccent Charles. 
- Olyan kis bisztró-féle. A patéjuk isteni. 
- Tehát, Logan - folytatja Charles.
- Professzor? - vág közbe Kitty.
- Mondd nekem.. akkor-nekem, nem most-nekem.
- Addig eljutottam. 
- Mondd - mondja Charles komolyan -, hogy hívjam meg Eriket egy kellemes kis vacsorára abban a bisztróban. Mármint amikor már túl vagyunk az egész balhén, úgy értem. Traskot előbb lekapcsoljuk, meg minden. Utána viszont, tudod, amikor megvagyunk az ilyesmikkel, gyertyákat kell szereznünk. És bort. Nekem kell szereznem, ezt kösd a lelkemre, nem muszáj neked bajlódnod vele, már anélkül is épp elég dolog van a nyakadon, hogy gyertyákkal futkorásznál-
- Professzor? - fogja könyörgőre Bobby.
- Nekem pedig mondd - hatalmasodik Erik Logan fölé -, hogy mindenképp el kell mennem. Állítsd be csúcstalálkozónak, ha muszáj. Mondd azt, "lesz ez a csúcstalálkozó, és feltétlenül jelen kell lenned a mutáns szolidaritás dolog miatt." Érted. Ezek. Mindig nagyon a szívemen viseltem. 
Kitty és Bobby összenéznek. 
- Ez mind... szép és jó - kezdi Kitty, olyan udvariasan, ahogy csak telik tőle -, meg minden, de-
- Erik - mondja a professzor - van valami... hogy is mondjam? Hogy fogjak majd neki...? Akkoriban mivel kellett volna kezdenem? 
A távolban egyre erősödő robaj. Bobby a zaj felé fordul. 
Erik őszintén gyötrődik. 
- Nos - mondja végül -, talán ha...
- Szorít az idő - szól közbe Kitty. - Kicsit.
- Mit szerettél volna hallani tőlem? - sürgeti Charles.
- Mondhatnád mondjuk, hogy hiányoztam neked - javasolja Erik. - És megdicsérhetnéd a sisakom. Sokkal visszafogottabb volt az a lila árnyalat. 
- Attól még egy böszme lila sisak volt egy hatalmas M-betűvel; a "visszafogott", mint jelző, aligha...
- Srácok - sír Kitty. 
- Ó! Tudom már! - Erik egészen felvillanyozódik. - Mondd, hogy "töltsünk együtt egy estét anélkül végre, hogy a mutáns szeparációról beszélnénk. Csevegjünk csak, mint rég."
- Ha bármi ilyesmi jönne ki a számon, felállsz és faképnél hagysz azon nyomban.
- Hmmm - dünnyög Erik. - Igaz, igaz. - Grimaszol. - Tán ha... no de nem. Mondjuk...
- Micsoda? 
- Nem-nem.
- Bökd csak ki, Erik. 
- Hát, kissé tán direkt lehet, de csak ez jut eszembe. Mi lenne ha... ha, tegyük fel, beszélnénk a mutáns szeparációról meg hogy hogyan lehetne kezelni az emberi társadalmat, meg na, tudod, a szokásos rizsa, de a hangodról meg mindenről az jönne le, hogy csak szex-allegória? 
- Ez működhet.
- Ez az egyik legrosszabb ötlet, amit valaha hallottam - vágja rá Logan.
 - Mond egy példát talán? - javasolja Charles.
- Ó édes Istenem - nyüszít Bobby. - Mind meg fogunk halni. Itt döglünk meg helyben. 
- Üh - mereng Erik. - Er. - Ezzel célzatosan vonogatni kezdi a szemöldökét. - "Az új faj érkezése elkerülhetetlenül kevéssé kifejlett társa teljes pusztulásához vezet, baby."
- Á, ez nem fog működni. 
Erik biggyeszt.
- Hát nem, talán nem igazán. 
- Szerinted rajtad lenne a sisak? 
- Ha csúcstalálkozóról volt szó, akkor mindenképpen.
- Hmmm - dünnyög Charles. - Nos, végtére is megkísérelhetnék valami célzatos célzást, mondjuk hogy "Miért nem veszed le azt a göncöt? Hiányzik már, hogy benned legyek."
- Krisztus - nyögi Logan. 
- Ez elég célzatos - jegyzi meg Erik. - Nem gondold?
- Azt hittem, szereted, ha rámenős vagyok. 
- Szeretem hát - ismeri be a férfi - de mi van, ha úgy járunk, mint a múltkorjában-
Charles ezen elmereng. 
- Hjaj, igazad van, jobb, ha legalább a desszertig maradunk, és megkíséreljük átbeszélni a dolgokat, mielőtt nekiesünk-
- Bizony - mondja Erik. - Át kell beszélnünk a dolgokat.
- Bizony.
- Bizony. 
- Ámbátor - veszi vissza a szót Charles -, ha már témánál vagyunk, kedves Logan, van ez a kis trükk ami jelentősen megkönnyíti a dolog szex-részét, és nem kényszerít a kényelmetlen döntésre, hogy most a lábaimat vagy az erőmet használjam, márpedig mindkettő szükséges a-
- Srácok - mondja Kitty -, mi lenne, ha-
- Ez fontos - hurrogja le Erik. - Ez nagyon fontos. 
- Tuti - mondja Bobby -, csak közben-
- Szerintem nem egészen érzed át, mennyire fontos ez.
- Megadatott nekünk ez az esély - teszi hozzá Charles -, meg kell ragadnunk, ameddig még tehetjük. Logan, rendben elértek hozzád a mentális képek, amiket az imént küldtem át?
Logan olyan arcot vág, mint akivel romlott lótúrót nyelettek. 
- Hja - nyögi. 
- Bobby - int Kitty. - Gyere.
- Mi van? 
- Csitt!
- Rendben hát - mondja Charles -, hol is tartottam?
- A nyitósoroknál.
- Ó, persze. 
- Mondhatnád, hogy arra jutottál, mégis csak nekem van igazam. 
- Fenét jutottam arra.
- De azért mondhatnád. Semmi mást nem akartam tőled hallani akkoriban, csak azt. 
- No de nem hangozna valami meggyőzően, nemde? - dünnyög Charles. - Miért nem üzenjük meg NEKED, hogy TE érts egyet énvelem? 
- Mert nem én vagyok a telepata, Charles. 
- Igaz - dönti el Charles. - Tehát, csak hogy még egyszer átvegyük a tervet, Logan, megmentjük a világot szépen vagy mi, megállítjuk Mystique-et meg azokat a Sentinel-robotokat, és aztán Eriket el kell vezesd ehhez a kis bisztróhoz, ahol közlöd vele-
- Szexin - teszi hozzá Erik.
- Ahol szexin közlöd vele, hogy egyetértek az elveivel?
- Ja - mondja Logan. - Naná. Lazán.
- Mit vegyek majd fel? - tűnődik Charles.
- Nem tudom, Charles - hagyja rá Erik. - Amit szeretnél. 
- Nem bízhatsz ilyesmit csak úgy a véletlenre - okítja Charles. - Néha az ember már úgy érzi, hogy jól indult az est, aztán három óra múlva már a mutáns-jogokról sikítozol és a frászt hozod a vendéglőre, és még csak addig se jutsz el, hogy legalább a térdemet megérintsd az asztal alatt...
- Igenis megérintettem! - vágja rá Erik. - Sokszor! Többször!
- Le voltam bénulva, Erik! Nem éreztem semmit ott lent. 
Kis szünet következik. 
- Hát - mondja Erik -, most elég hülyének érzem magam. 
- Idióta is vagy, öreg barátom - biztosítja Charles.
- Köszönöm, vén pajtásom. 
- Hol van Kitty? - kapja fel a fejét Logan, és a terem hirtelen kiürül.

* * *

- Okés - mondja Bobby pár perccel előre az időben -, mindenki, ez most fontos: a jövőből érkeztem, de csak, így, pár percnyi jövőből, na. Ja, tökre vissza kéne küldenünk Logant. De rohadtul nem állhattok neki megvitatni a randiötleteiteket.
- Miféle randiötleteket?
- Önre nézek, Professzor. És magára, Magneto. 
Charles érdeklődve pislog rá. 
- Randiötlet? - visszhangozza Magneto. - Egy könnyű sakkjátszma a parton, és séta a holdfény fövenyén?
- Kedvedre lenne? - mondja Charles. - Azt hittem, azt veted majd fel, hogy látogassunk el egy bisztróba kettecskén, de ha a sakk és a séta inkább-
- Egek ura - motyogja Kitty. - Bobby. Cicc. Megint. 
- Akár egy filmet is kikölcsönözhetnénk - mondja Charles, ahogy a terem elhalványul. - Persze ez nagyban függ attól, mit néznénk.


* * *


- Professzor - mondja Logan, évtizedekkel korábban, ahogy a Fehér Ház pázsitja felé tartanak -, mielőtt még elérjük a mindent eldöntő csata színterét, muszáj leszek... - Nyel egyet, és a földre bámul. - Nos, ühm, teljesítenem kell még egy kkk, küldetést...
- Igen?
- El-kell-vinned-Eriket-vacsorázni - motyogja Logan. - Ahhoz a... picsába. Elfelejtettem a hely nevét, de egy bisztróról van szó. Valami Chez-szar. Franciául.
- Chez Linder? - kérdi Charles.
- Az az.
Hank rábámul. Logan vállat von.
- Az a kedvenc helye - magyarázza. - Bírja a patéjukat. Szóval, üh, majd v'mikor, szóval így mindeközben na, hát meg kéne próbálnod, üh, hogy felhozod ezt neki, mert - na szóval a jövőbeli énjeitek elég sokat melóztak ezen.
- Most komolyan? - Charles arckifejezése leolvashatatlan. - Le is kéne jegyzetelnem, amit mondasz?
Logan fintorog.
- Valszeg.
- És aztán?
- Aztán-azt-kell-neki-mondanod-hogy-a-sisakja-árnyalata-nagyon-szép-és-visszafogott - dünnyögi Logan. Hank szemöldöke még pár centivel feljebb kúszik. - És hogy. Hogyneked. - Logan megdörgöli a homlokát. -  Hogy neked ő hogy hiányzott, de úgy. Úgy kell mondanod, hogy szexi legyen.
- Parancsolsz?
- Jövő!Erik nagyon csökönyös volt ezzel kapcsolatban - mondja Logan a cipőjének.
- Ugratsz engem?
- Úgy hangzik, mintha tréfa lenne?
- Igen - vágja rá Hank.
- Ja, és előtte el kell menned fodrászhoz - teszi hozzá Logan. - Hogy ne nézz ki úgy, mint egy vízbe ölt kalóz.
- Ezt meg ki mondta? - faggatja Charles. - Erik szerint úgy nézek-
- Én mondtam - szakítja félbe Logan, túlságosan is hamar. - A jövőbéli énem tiszta tahó. Lényeg a lényeg, rendelned kell egy... - Hunyorít - '62-es Cabernet-t? És utána egy ráérős menet sakk következik holdkelténél, míg. - Mély levegőt vesz. - Míg mélyen egymás szemébe meredtek.
- Most ezek a részletek tényleg ilyen fontosak? Mindjárt ott vagyunk.
- Professzor - mondja Logan -, az egyik legközelebbi barátom arra kényszerült, hogy állandóan visszautazzon az időben, és végignézze, ahogy Sentinel-robotok porrá őrölnek minket, csak hogy ti ketten az este részleteit elejétől a végéig lerendezhessétek. Szal ja, gondolom kurva fontos részletek. Vagy mi másért kényszerített volna ebbe minket a jövőbeni... - A karmai előtörnek. Egy fintorral visszahúzza őket. - A helyedben foglalnék hotelszobát is - teszi hozzá, a műszerfalra meredve. - És-akkor-virágokat-kell-majd-hozatnod-oda-meg-talán-egy-gyertyát-a-hangulatért. És... illóolajokat. 
- A barátaidnak ezt kellett hallgatnia, miközben meghaltak? - kérdi Hank. - Ott voltam én is?
- Neked addigra már bőven annyi volt. 
- Isten irgalma határtalan - jelenti ki Hank.
- Illóolajok...? - kérdi Charles. - Az mégis kinek az ötlete volt, az enyém vagy Eriké? 
- Miért nem olvasta ki ezt az egészet egyszerűen a fejedből, ha már itt tartunk? - teszi hozzá Hank. 
Logan szenvedve fölnyög, és a homlokát huzamos ritmusban vagdalja a műszerfalhoz. 
- Én hülye vagyok  - állapítja meg. - Igen. Professzor, olvassa csak le onnét a használati utasítást. - Többször kinyitja és becsapja a kesztyűtartót. - És Prof, ühm, van néhány... van ott néhány, ha odales, hát nos na - tudja, speciális részlet. 
- Milyen érdekes - duruzsolja Charles derűsen. - Ez aztán igen-igen érdekes. És... wow? Na az. Óigen. Pontúgy. Kösziköszi. 
- Erről soha többé nem beszélünk - jelenti ki Logan. 
- Naná, hogy nem - vigyorog Charles. - Nos. Hank. Logan. Ez a nap a korlátok áthágásáról szól, azt hiszem. Csapjunk bele. 
Logan vicsorog.
- Ajánlom is.


* * *


Percekkel később a Magneto által kontrollált fém Logan húsába vág.
- VÁRJ - kiált Logan, ahogy egyre magasabbra emelkedik. - VÁRJ MÁR, ÁLLJ LE, ERIK, VAN EZ A BISZTRÓ...
- Hogy mi van?
- Chez... - üvölt Logan, már hat láb magasan. - Chez...
- Linder? - kérdi Erik. - A patéval?
- AZ! - rivall Logan, a karjaival csépelve, ahogy a talaj egyre távolodik. - El kell menned oda! El kell menned abba a bisztróba! Csúcstalálkozó lesz! CSÚCSTALÁLKOZÓÓÓ! A professzor ott váááááááááá---



Az utolsó dolog, amire emlékszik, mielőtt a vízbe loccsan, az Erik zavart vigyora.


komment: IGEN // nem

13 megjegyzés:

Celia írta...

Istenem, ez valami csodálatos. Zamvessel nagyon, nagyon jót hozott ki ebből, puszi neki.

Elejét végig röhögtem. Olyan remek volt, ahogy elmondták Logannak a plusz feladatait!

Raistlin írta...

ANNYIRA SAJNÁLOM SZEGÉNY LOGANT de kiröhögtem a lelkemet is már nincs bennem hely empátiának

Ria írta...

Szia!
Ohh szegény, szegény Logan,ezt senkinek se kívánom, senkinek. Szóval nagy gratuláció Zamvesselnek, és köszönet neked, amiért elhoztad nekün. :D

Raistlin írta...

Örömmel tettem - és valljuk be, azért jó szenvedni látni szegény párát :DD

rosie írta...

hálás köszönetem, mert bár takarítanom kell a milánói után, amit eme aranybecsű darab közben próbáltam betermelni, rég nem nevettem ennyit és abszolút :D

Raistlin írta...

győzelem :DD

Mitsuki írta...

Földön gurgulászós, kacagós, táncizós darab ez remekbe szabott fordítással. Köszönet.
* a lehalt tüdőm utál *

Raistlin írta...

de ugye hogy ugye hogy ugye?

littlemissprimadonna írta...

Ez a legrosszabb jó dolog, amit valaha olvastam xD

Raistlin írta...

ez így nagyon az.

jederanalexa írta...

Ez várható volt! Ezt a két idiótát nem érdekli, hogy a Robotőrök bármikor rajtuk üthetnek - ó, nem - ők azért még diskurálnak egy sort.
Az utolsó bekezdésen szakadtam!

Terra írta...

Van ez a bisztró...! Vègem, teljesen és totálisan, elképzelem Erik arcát a végén (a patéval?), jajdejóvolt, köszi nektek! :D

Terra

Raistlin írta...

Örülök, hogy tetszett~!

{bloody romantic}
B l o g : Raistlin
Sablon: Agata | WS