a blog bezárt. mobilnézethez {katt ide}. frissek az {AO3}n.

2014. április 6.

Viszonylag Gyakran Intézett Kérdések

Frissített, bővített, átdolgozott, tejjel-mézzel folyó kiadás.

Ebből meg abból a  fandomból fogsz még írni?
Sherlock? Doctor Who? Hetalia? Harry Potter? Death Note?
["Egyszer véget ér a lázas ifjúság" játszódik a háttérben]

Fogsz dolgozni ezzel vagy azzal a párossal? 
Megéri rákérdezni, mert ha igény van rá és még shipelem is őket, akkor biztos elkezdek rajtuk kattogni.

Comissionöket vállalsz?
Igen, aztán meg soha nem írom meg őket. Challenge-el viszont ügyesen lehet motiválni, tehát ha cserébe te is írsz/rajzolsz/videószerkesztesz/kreatívkodsz nekem valamit, akkor mindenképpen kifacsarok magamból egy történetet.

Mi ez a fránya sok angol kifejezés?
Lásd a fogalomtár menüpontot.

Miért van ennyi angol/norvég/latin cím?
Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.

Tudtad, hogy elgépelted ezt vagy azt?
Valószínűleg nem, szóval kérlek-kérlek szóljatok rám. Mindig átolvasom a történeteket négyszer-ötször, mielőtt feltöltöm őket, de általában ilyen hajnal öt körül készülnek el, szóval ez nem sokat ér.

Nem akarsz kiadatni egy saját regényt?
Ki nem akar? 

Hogy nézel ki?
Felismerhetően.

Hol vagy?

Lehet neked e-mailt írni?
Sőt, ajánlott: bloodyromantic@outlook.hu 

Linkcsere?
Igen. 

Mióta írsz?
Ötéves koromban írtam az első versemet, kilenc évesen kezdtem bele egy három kötetes regénybe, tizenegy évesen újrakezdtem a versírást és pályázatokra jártam, valamint ekkor kezdtem fanficeket is írni, tizenkét évesen írtam meg az első saját novellámat, jelen blogot tizennyolc évesen nyitottam. 
Elfoglalt gyerekkorom volt.

Bétázol? 
Volt már rá példa, fordulj hozzám gyanús félmosollyal.

Jó, de most komolyan, vannak saját történeteid? Mikor töltöd fel őket?
Vannak saját történeteim, kiadatásra szánva, tervben:
  • Egy steam-punk álkrimi-félscifi regény, "Aranyóváros" munkacímmel; viszont menet közben rájöttem, hogy a sztori alapjában hagytam egy logikai buktatót cselgáncsbukfencet, szóval előröl kellett kezdenem... az egészet. Nagyon boldoggá tesz ez. Nagyon, nagyon boldoggá.
    Slash lesz? Mint a bűn.
    Legépelt oldalak száma: 0,5
  • A kilenc éves korom óta folyamatosan írt (fejben, papíron, gépen) regény, tökigfantasy egy nekromata éjelf és egy angyal barátságával a középpontban. Egyszer kész lesz.
    Slash lesz? Nincs benne romantikus főszál.
    Legépelt oldalak száma: 900+, ebből használható: 0
  • A még csak körvonalazódó gótikus rémregényem.
    Slash lesz? Femslash lesz, ollé.
    Legépelt oldalak száma: -1
  • Nagyon megrúglak, ha a fenti ötleteket képes vagy és felhasználod valahol?
    Igen. Nagyon. 
  • A legnagyobb célom, hogy majd drámákat írjak.
    Egyszer.
    Szurkoljatok.
Amit lehet, hogy a blogon is publikálni fogok:
  • az egy tervezett novellaciklus, ha valakit érdekelne esetleg egy tizenhetedik századi muskétás és egy valkűr szerelme
    slash? igen! megható jelenetek! történelmi pontatlanság! feketemágia! minden!
  • a verseimet nem. (siralmasak.)
Van olyan sztorid, ami nem slash?
Kell, hogy legyen; de ha valakit zavar, hogy azonos neműek szerelméről írok, akkor nem hiszem, hogy a bloody romantic-en van a helyük.

Az a szó. Hogy ejtik. 
  • bloody romantic /blʌdi rəʊˈmæntɪk/ bládi ro(u)mentik, szójáték a "véres-romantikus" / "kicseszett romantikus" jelentéspárral
  • raistlin - réjsztlin, egy feketemágus neve egy regényciklusból, amit olvastam, amikor 11 évesen regisztráltam a merengőre, és rajtam maradt. amúgy johanna. sziasztok. 
Mi a bűn az az anglisztika?
Az egyetemen angol nyelvet és nyelvészetet, irodalmat, történelmet és országismeretet plántálnak belém, emellett pedig dráma/színházra specializálódtam, és néha történnek olyan óráim, hogy egyszer csak filozófiát tanulok, meg e-könyvészetet, feminista irodalomkritikát és sci-fi/fantasy irodalmat az USA-ban. Az összes órám végig angol nyelven zajlik. A gondolataim nagy része angol nyelven zajlik. Az álmaim ötven százaléka angol nyelven zajlik. Mindent angolul nézek. Olvasok. Hallok. Látok. Néha vannak fordítási munkáim. Kapok érte pénzt. Angolul. Angol pénzt. I even brush my fucking teeth in English  I s2g and that'd make you to believe that I actually know what am I doing, but in fact, I still make the silliest mistakes, and you better not mention my pronunciation, not in front of me, or else I start crying. (I do cry a lot.) 

Nem akarod befejezni a Koffeint? 
Nem. 

Nem akarod befejezni az And it's hard to learn, and it's hard to love-ot?
Nagyon szeretek dolgozni azon a rohadékon regényen, de egy fejezet negyven oldal, amit merő szeszélyből együltő helyemben szeretek megírni; és három havonta körülbelül egyszer van egy olyan napom, hogy van időm leülni és megírni negyven oldalt. Igyekszem alkalmat keríteni rá. Intenzíven. Nagyon.


Nem akarod befejezni ezt a bejegyzést?
De. Bármiféle kérdésed van, legyen az technikai jellegű a blogspot felhasználásával kapcsolatban, személyes, kíváncsiskodó, tanulmányi, az angol nyelvvel kapcsolatos, vagy csak ki szeretnéd önteni a szíved valakinek aki nagyon sok macskás képet tud küldeni vigaszul, fordulj hozzám bizalommal kommentben, chaten, e-mailben vagy az ágyam alól. (Onnan ne. Nincs is ágyam. Egy matracon alszom. Nem férsz be alá. Menj innen.)

10 megjegyzés:

GwenPage írta...

Nagyon köszönöm a cserét ^^ *csillámport dobálva körbeugrál* Ami pedig a bejegyzést illeti külön szeretném megköszönni az utolsó pár mondatot, mert jót derültem. Mellesleg imádom az angol/norvég/latin címeidet. Én sem fukarkodok az északi nyelvekből válogatott szépen hangzó szavakkal. Mert. Olyan. Jól. Hangzanak.
Mint mondtam, jöhet a saját regényed ezerrel, szólj ha a lábaid elé borult egy kiadó merthogy ha van eszük azt teszik.
Ó, az Avengers aktív! Hát akkor az én szívem is virágba borul rögvest.
Szurkolok a drámákhoz♥

Raistlin írta...

Én köszönöm ouo
(Vannak dolgok, amiket nem lehet magyarul kifejezni. Így jártunk. :D)

A saját regényeimet (ha valaha is összeszedem az önbecsülésem hozzájuk és nekiülök megírni) elsőnek mindenképpen self-publishingban szeretném kiadni, mert tényleg az az irodalom jövője, pláne az e-book piac betörésével. (Plusz: a kiadóval való szerződés azt jelenti, hogy az összes copyright őket illeti, nem téged, tehát szabadon adhatják-vehetik a munkád; és a teljes bevételből 15%-ot látsz. Self-publishingban 100%, és a jogaid is nálad maradnak.) A kiadóknak egyedül abban látom értelmét, hogy ők intézik akkor neked a PR-t, a reklámot és a jogi kérdéseket, valamint kapsz egy szerkesztőt, aki minden második sorodba beleköt. Majd meglátom, hogy áll éppen a piac, és megéri-e nekem együtt dolgozni egy üzletszövetkezettel, vagy önálló vállalkozó leszek. :)

Marvel-ihlet meg ritkán borít el, de akkor nagyon :D

Szocsi írta...

*halk nyüsszenés a háttérben a BBC Sherlock miatt* *pezsgőbontás az And it's hard to... miatt*
Nekem pofátlan módon még kérdésem is van.:P Szóóval, hogy lehet megoldani, hogy a további bejegyzések helyett valamilyen más, általad megadott kifejezés jelenjen meg (pl. nálad hát ezt elolvasom)? Rengeteg helyen megnéztem, de egyik sem működött...
A másik az, hogy mi az a metafic/metafikció?:3
A harmadik pedig kicsit személyesebb, de, hogy te hány évesen írtál először slash-t?
Előre is nagyon köszi a válaszokat. <3
Amúgy tök jó, hogy a fejemben ezentúl nem falusi tájszólással hallom majd a nevedet (eddig rájstlin voltál egy ideges falusi néni hangján, aki nem tudom mikor, miért, vagy hogyan került be az agyamba, és amitől én is totál ideges lettem) Kiejtés level 99. Hurrá!
Szeretem a kismacskákat, olyan kis cuki asdefdjh-k<3
A könyveidnek meg a darabodnak én örülnék a legjobban.(: Amúgy nagyon imádom nézegetni a tumblidat. Túlságosan.:D
*bebújik az ágyad alá* *nem, mégsem* *halkan félve suttog* És, és bátorkodom megkérdezni, hogy esetleg-esetleg-esetleg egy linkcserében benne vagy e?:)

KatieCat írta...

A regényírás nekem sem megy .___. De neked azért drukkolok!

És ha már, időtlen idők óta (jórendben úgy január óta) el szeretném kérni a Fogalomtáradat a blogomra, mert mikor kitaláltam, hogy írok magamnak, rájöttem, hogy ide járok puskázni, aminek meg nincs értelme. Persze transzparensnyi betűkkel kitenném, hogy te írtad (és maximum a neveken változtatnék, mivel az én blogom ugye inkább animés), szóval ha szabadna, hálás lennék az életem megkönnyítéséért~ *szépennéz*

Raistlin írta...

SZOCSI: tematikusan:
1, "további bejegyzések" likvidálása: egyszer sikerült, és utána elfelejtettem, hogy kell, és azóta se tudok rájönni, pedig nagyon át akarom állítani a WTNV-s oldalon.

2, Metafic/metafikció... láttam, hogy Lidércke használja ezt a fogalmat, de ő szerintem kicsit mást ért alatta, mint amit én tanultam. A metafikció (az angol metafiction tükörfordításaként) minden írott műre értetendő, lényegében pedig annyit jelent, hogy egy olyan alkotás, ami egyszerre szól önmagáról és a témájáról. Megörökíti az alkotás folyamatát. A színházban gyakran látni ilyen metaszínházi pillanatokat, például amikor Hamlet elkezd a színészeknek magyarázni, hogyan kéne játszaniuk, és vannak írók, akik nagyon szeretnek a mesterségükről beszélni; érdekes kísérlet; személy szerint a drámában több, mint helyénvalónak érzem, de prózában zavarni szokott, fanfictionnél pedig végképp (ott nem a szerző érdekel, hanem a karakterek) De ez ízlés kérdése. Ha szeretnél ilyesmit írni, érdemes rákérdezni Lidérckénél, mert én a magyar slash blogspotosok közül először nála láttam ilyet, szóval bár az irodalomban széles körben elterjedt módszer, köreinkben őt illeti a copyright.

3, megtisztelsz a linkcserével, holnap ki is raklak :3

Raistlin írta...

KATIECAT, menne, ha nem lenne önkritikám, de lenne időm :D Köszönöm szépen - és nagyon köszönöm, hogy rákérdeztél a fogalomtárra ouo~ Krediteléssel persze viheted, és használd örömmel :3

Hattie írta...

bocsánat hogy ilyen marha lusta kommentelő vagyok (gondolom már hozzászoktál), de én-ééén tudom, hogy kell átállítani azt az izét. szerintem ideírom, ha már másnak is kell, oké?
ha valakinek ilyen egyedi sablonja van, mint pl. neked, akkor vissza a jövőbe, tehát átállítod blogger sablonra. ('sablon' menüpont, 'sablon verziófrissítése')[lehet, hogy jó lesz először elmenteni a mostani kódodat - megőrzi a szerver, de ki tudja] na, ezután az irányítópultban megjelenik egy olyan menüpont, hogy 'elrendezés', abban a 'blogbejegyzések' résznél a szerkesztésre kattintasz, és rögtön a második opciónál tudod beállítani. elmented, és 'sablon' menüpontban pedig ott lefelé megnyomod, hogy 'visszatérés a klasszikus sablonhoz', vagy valami ilyesmi, és rögtön ott vagy, ahol voltál (tehát a régi HTML-kódoddal,csak a 'további bejegyzések' változott meg)

.
pfuj hétfő reggel
*David Tennant hang* I don't wanna go
[remélem nem magyaráztam nagyon kínaiul. ha mégis, akkor szóljatok]

Raistlin írta...

Hattie honey, egy angyal vagy, és hirtelen minden értelmet nyert.

Hattie írta...

ó, örülök, ha segíthettem ˘˘

Raistlin írta...

hátmégén :D

{bloody romantic}
B l o g : Raistlin
Sablon: Agata | WS