a blog bezárt. mobilnézethez {katt ide}. frissek az {AO3}n.

2014. március 28.

Tolvajok a blogspoton

Robert Lewis [facebook / e-mail / blog] oldalán olvashatjátok a kismet OFF!-ot, "Sam és Dean zűrős élete" címen, a saját munkájaként feltüntetve. A szerzőnek ultimátumot adtam, hogyha hetvenkét órán belül nem törli a történetet, feljelentem, és pénzbírsággal nézhet szembe copyright megszegése miatt.

Az És neked vannak szerzői jogaid? bejegyzésemben már írtam arról, hogy a netes világban mennyire elterjedt a szerzői jogok áthágása. Ne felejtsétek el: jogotok van a történeteitekhez, és csak a saját történeteitekhez vannak jogotok. Legyetek óvatosak, mert történnek ilyen és ehhez hasonló esetek, gyakrabban, mint azt szeretnénk (ti. soha) Álljunk ki az eredetiség mellett, álljunk ki a jogtiszta bloghasználat mellett. A csalókat mindig utolérik.

fejlemény: a szerző törölte a történetet, de az üzeneteimre nem reagált. 

13 megjegyzés:

Eva Reyklani írta...

Basszus.
Pofám lerohad.
Helyette is.
Amúgy bocs, hogy még mindig és egyfolytában nyaggatlak, de te hogyan találod meg ezeket? Oké, az tiszta, hogy felismered, de hogy találod meg? Szólnak, hogy figyi, ez mintha láttam volna nálad?

Raistlin írta...

Lehet, csinálok majd egy Hogyan Vedd Észre Ha Lopnak How To-t, vagy beszélhetünk róla a talin - az általános módszerem az az, hogy ott vagyok mindenhol; nem a csalókat lesem, persze, csak alapvetően olyan ember vagyok, aki ott dudorog mindennek a sűrűjében, és egy "Blogok, amik NEM a One Direction-ről szólnak" Facebook csoportban (mindenhol. ott vagyok.) láttam, hogy valaki posztolta, hogy "SAM ÉS DEAN ZŰRŐS ÉLETE - ÚJ FEJEZET!" mondom jaj de jó, Sam és Dean, ez elég Supnatnak néz ki (abban a csoportban még nem láttam fanfiction történetet) rákattintok, és megjegyzem, az sem volt kiírva sehol (!), hogy ez Supnat, vagy fanfic, hanem teljes egészében saját regényként volt tálalva, és nagyon megjárta, mert pont a második fejezetre kattintottam [itt egyben publikáltam, a Merengőn fejezetekre szedtem] - na és annak a kezdősorait annyit abajgattam anno, hogy fejből tudom, és azonnal észrevettem, mi a helyzet, írtam neki ott, és privátban, és a blogján két helyen, és mailben, és addig bombáztam üzenetekkel, amíg le nem szedte.

Az az ijesztő az egészben, hogy tényleg mázlim volt, és mázlim van abban hogy, hogy szerencsétlennek sikerült a legolvasottabb történetemet megtalálnia - bármikor találok rá egy fél tucat tanút, hogy én írtam, de még egy csomó más történet is van a blogján, gyorsan átfutottam, tőletek van-e ott valami, de egyik sem volt ismerős, és nem tudom, azok a sajátjai-e, de van egy tippem, hogy nem - szerintem az estét azzal fogom tölteni, hogy megpróbálom megtalálni az eredeti szerzőiket. Viszont tényleg, ha olyan szerzőtől lopnak, akinek mondjuk húsz-huszonkét olvasója van és egy éve sincs fent a blogspoton, akkor nem tudom, ő mit tud csinálni.

Bármi ilyen van, szóljatok nekem és kiverem a balhét, túlságosan is tapasztalt vagyok benne - és amennyire tudok, figyelek az olvasóim történeteire is, de azokat nem ismeri fel annyira gyomorból az ember, mint a sajátját.

GwenPage írta...

Najólvanmár, azért mindennek van határa. Véleményem szerint a pofátlanságnak is, és ahhoz úgy tűnik egyeseknek mégis van útlevelük. Elismerésem a kemény fellépésedhez, az ehhez hasonló lopósok pedig elmehetnének fűcsomónak a Hortobágyra, ott több hasznukat vennék.

Mary Wolf írta...

Az ilyennek szilánkosra törném a két szép kacsóját, de komolyan -.- Dicsérték az ő "művét" legalább azok, akik nem tudták, hogy tőled lopta? Ez a legalja az egésznek komolyan, mert még át se írta, hogy ne legyen szembe tűnő v valami. Az meg hogy nem reagált csak még jobban minősíti. Mondjuk legalább volt benne annyi, hogy leszedte, de egy bocsánat kéréssel minimum tartozik neked.

Mitsuki írta...

Mikor az ember már kezdene hinni az emberiségben, mindig jön valami kis apró gyönyöre az életnek... :C
Jelen esetben igencsak amatőr a másoló egyén, nem nehéz lebuktatni, biztos vagyok benne, hogy vannak ennél keményebb diók is. Igen becsülendő a kitartásod és a tiszteleted ilyen téren.
Azért, mi olvasunk, hiszünk benned és mögötted állunk bármikor~

KatieCat írta...

Most komolyan írjuk ki a blogokra, mint anno gportálon volt szokás, hogy "Ne lopj, különben hozzád vágunk egy jogkönyvet/asztalt/széket/márványtáblát/malomkövet/mestergerendát/hegyet!"? Kopininja-riasztóhálózatot ne hozzunk létre?
De pont egy olyan ficet bírt elemelni pont egy olyan szerzőtől, akinek így mindene messziről üvölt, hogy az övé, ember, legalább lenne eszed okosan csinálni de neeeeem.
*vállvereget* Kapjuk el egy sötét sikátorban, én fogom, te ütheted, na?

Dragda írta...

Máj. Lóbab. Chianti. Éhes vagyok. Megyek megkeresem a a kötényemet.
(Viccet félretéve, mindig ezt hozzák ki belőlem az ilyenek, hogy rohadjanak meg. Istenem, kávé helyetti agyvérzés megvolt, így munka előtt -.-)

Raistlin írta...

Jaj de aranyosak vagytok ouo Alapítsuk meg a Bosszúállókat.

Nem szoktam belőle amúgy ekkora felhajtást csinálni, csak uge pont szó volt róla, és gondoltam, hogy ó, ha tudtok róla, és vigyázunk egymásra.

Szocsi írta...

*Képzelj ide hatsornyi válogatott káromkodást* az ilyeneket annyira képen tórölném egy szívlapáttal. Főleg, hogy egy bocsánatkérő üzit sem írt. Bár az sem javított volna sokat. Ezen most nagyon fölhúztam magam. (legalább normális címet adott volna szegénynek) Mindenesetre szerencséd, hogy észrevetted.. Mondd, hogy nem voltak még olvasói! (együk meg)

yami írta...

És a legfelháborítóbb az egészben, hogy ilyen gyökér új címet adott neki. Hát az asztalra csapok.

Egyébként tényleg lehengerlő egyesek bőrének vastagsága. Nagyon örülök hogy megtaláltad és le tudtad leplezni.

Raistlin írta...

A cím engem is a legsötétebb kétségbeesésbe taszít. Mármint értem én, hogy a kismet OFF! nem nyeri el mindenki tetszését, de SAM és Dean? Át akarta írni Wincestre? Vagy addig nem jutott el az olvasásban, hogy rájöjjön, hogy Sam nem főszereplő? És "zűrös élete"? Ha valakinek zűrös élete van ebben a történetben, az Gabe és Balthazar. Nem értem. Nem. 35 feliratkozója van a blognak.

AmethystHollis írta...

Csak én nem látom a történeteit, vagy megijedt és minden lopott cuccot ritkagyorsan eltüntetett? (az önéletrajzi szekcióban van csak valami, ami elég középszerű -se- ahhoz, hogy üvöltsön a kismet OFF!-ról, hogy nem ő írta) Ezt hogy gondolta? Velem is történt ilyen, de lényegesebben pitiáner ügyben. Viszont ott a copycatnek állt feljebb, mert hogy mit képzelek én, hogy a blogján másolással vádolom meg hasonlók. De végül is leszedte a tartalmat és mindenkinek elmesélte, hogy ő milyen szent, mert a kérésemnek eleget tett, akármennyire is alaptalan vádak érték és hogy ő mennyire ártatlan jótét lélek. Csak kérem, aki nem sáros, az nem akarja magát tisztára mosni. Na mindegy. Hajrá ACsB! (Aljas Csalókon Bosszútállók)

Raistlin írta...

Amethyst, igen, leszedte, szép néma csöndben. Ez még tényleg a jobbik eset, általában én is azt tapasztalom, hogy még a tolvaj van kiakadva. @___@

Szomorú Sztori Tájm: a blogom sablon dizájnkódját egy magyar oldalon találtam, ahol minden létező felületre ki volt írva, hogy NE MERÉSZELJ LOPNI TE SÁTÁNFATTYA, nagyon udvariasan engedélyt kértem a kódra, megkaptam, átírtam/személyre szabtam, húsz helyre kikrediteltem, honnan van; pont akkortájt csinált valami szégyentábla-szerűt a blogján, hogy kik loptak tőle, sőt, aztán az egyik "lopás" után (elvittek tőle három fejlécet) az egész blogot bezárta egy hisztérikus lendülettel.

És mit ad Isten - egy hónapra rá, ahogy egy designkód oldalon bolyongtam, szembe jött velem ez a kód, az eredeti formájában. Egy arab lány csinálta, még 2012-ben.

Nem semmi designoldalt csinálni másol munkáiból, és utána meg lerendezni az Úr Haragjának Napját, ha tőled másolnak.

A kreditet átlinkeltem az eredeti tulajra; és megnéztem a kódot, van benne egy automatikus kopirájt-védelem...na csak azt változtatta meg, hogy azt szépen kivágta belőle és átírta a saját nevére.

{bloody romantic}
B l o g : Raistlin
Sablon: Agata | WS