a blog bezárt. mobilnézethez {katt ide}. frissek az {AO3}n.

2013. december 7.

Blogspot How To

A {b l o o d y r o m a n t i c} most szerdán ünnepelte negyedik születésnapját. Amikor elkezdtem, talán ez az oldal volt az egyetlen magyar nyelvű slash fanfiction novellákkal foglalkozó ficblog a blogspoton; azóta pedig kiépült egy csodálatos közösség. Szóval arra gondoltam, az utó-ünnep alkalmából beszéljünk egy kicsit a blogspotról: technikai tippek, trükkök és tapasztalatok következnek szerkesztőknek és felhasználóknak.



Tudom, hogy talán nem feltétlenül én vagyok az az ember, akinek technikai kérdésekről kéne írnia, de az évek során egyre több és több ilyen jellegű kérdést kaptam e-mailben, szóval remélem, jól érzem, hogy érdekel titeket (•‿•) Egyre többen nyittok saját ficblogot, ami fantasztikus: és talán kezdőknek és haladóknak is sikerül pár gyors tippet adnom.



HA FELHASZNÁLÓ VAGY


tehát nincs saját blogod, de szívesen jársz fel ide, akkor  örökre hálás vagyok neked - ennek örömére  pedig fussunk át az alapokon!

1.K O M M E N T E L É S

[a képre kattintva az megjelenik teljes méretében; a "vissza" nyíllal ismét az oldalra jutsz]

A {b l o o d y r o m a n t i c}-en a felső sávban lévő "x hozzászólás" szekcióra kattintva nyílik meg egy felugró kommentablak; a legtöbb blognál ez általában beágyazott funkció. Ami viszont mindenhol univerzális: a kékkel bekeretezett kis pontozott csücsköt az egérrel megfogva kedved szerint méretezheted a mezőt a kényelmesebb áttekintés érdekében. A felsorolt és engedélyezett HTML-címkék:
<b>vastag betű</b>
<i>dőlt betű</i>
<a>aláhúzás</a>
amennyiben hangsúlyozni szeretnéd a mondandódat. A kiemelni kívánt szöveget a >fura kis háromszögek közé< kell illeszteni.


2. K É N Y E L M E S  O L V A S Á S


Az újabb kék keretezés a mellékelt ábrán felhívja a figyelmet arra a szerkesztői zsenialitásomnak köszönhetően gyakorlatilag láthatatlan gombra, amire kattintva az oldal tetejére ugorhatsz - praktikus ha egy negyven oldalas végehosszú fic után szeretnél kritikát írni *célzatos köhögés* vagy újra gyönyörködni a történethez mellékelt fotóban.
Olyan blogoknál, amiknél nincs elrejtve ilyen funkció, a billentyűzeten található "page up" - "page down" gombokkal tudsz haladni

mivel az élet kiszámíthatatlan és kemény, ezért néha pont nem ott, hanem mondjuk a számok felett bujkálnak a rohadékok.


A betűméretet is tudod növelni vagy csökkenteni a ctrl billentyű lenyomásával, ami után a + vagy - jellel variálhatsz



aminek eredményeképpen végre olvasható méretű lesz a szöveg


vagy egyáltalán nem de lehet úgy jobban jársz.

Szórakoztató elfoglaltság esős hétköznapokra, és szintén minnnden létező honlapon működik.




3. M A N U Á L I S  M A N I P U L Á C I Ó


Ha nem tudsz eligazodni a címkefelhőn, vagy a címkefelhő nem létezik *bűntudatos pillantás a saját blogjára* psszt a "történetek" és az "archívum" funkció segít
tehát a lényeg hogy nincs időd kitalálni, a szerző mit hol tart a blogján, a kezedbe veheted az irányítást.


a blog url címe után begépelve a  /search/label/ varázsszavakat megpróbálhatsz rájönni, hogyan címkézte fel a kívánt történetet. A blogspotnál számítanak a kis- és nagybetűk és az ékezetek is, szóval néha nem egyszerű rájönni, de nekem már mentette meg az életemet.


4. L I N K E K


A szerző néha szeretné, hogy linkeket nyiss meg. Általában zenéket.


Érdemes ilyenkor jobb egérgombbal kattintani a linkre/linket jelző szimbólumra/szóra, és kiválasztani a megnyitás új lapon/új ablakban szekciót. Ez idáig oké.


De baromi jól jön akkor is, ha hirtelen rádjön az inger, hogy végigböngészd a szerző összes történetét *lapos oldalpillantás* és szeretnéd több ablakban megnyitni (hogy ha az egyik nem tetszik, becsukod és jön a következő; vagy csak jóindulatúan maratonozol; vagy elteszed későbbre)


Ez olyan blogoknál is működik, ahol nincsen masterpost lista a történetekről, mert természetesen lehet címkékkel vagy a "hát ezt elolvasom >> / további bejegyzések >> / stb >>" gombon is használni.


5. C T R L + F

Ha még nem ismered a CTRL + F billentyűkombináció sorsfordító, mindenható, bűvös hatalmát - akkor most örökre megváltozik minden.
Ha már ismered akkor meg nosztalgiázzunk együtt arról milyen volt először felfedezni. Én szerintem sírtam örömömben.


A ctrl+f billentyűket egyszerre lenyomva ugyanis felugrik az ábrán nagyjából látható keresőmező: ide be tudod gépelni a keresett szót, és áttallózni a történet szövegét a kis nyilakkal navigálva.
Ez fanficeknél nem annyira szempont, de a Wikipédián például rohadt jól jön.


A "történetek" menüpont böngészéséhez viszont kifejezetten hasznos lehet. Elárulom hogy minden szekció alá fel vannak róva a keresőszavak, amik a ctrl+f trükkel előugranak - így nem kell végestelen hosszan tekergetni a listát folyton.


A funkciót én személy szerint könyvjelzőnek is szoktam használni - ha már nincs időm végigolvasni egy ficet, kimásolom magamnak az utolsó sort, ahol éppen tartottam jegyzettömbe/jegyzetbe, és amikor legközelebb bekapcsolom a gépet, egyszerűen bemásolom a ctrl+f mezőbe...


...és tessék, pontosan ott vagyok, ahol tartottam.



HA SZERKESZTŐ VAGY


akkor most megpróbálok válaszolni a leggyakrabban intézett kérdésekre a blogspot buherálásával kapcsolatban (szívegynyugalommal küldjetek e-mailt bármikor, hátha tudok segíteni.)

1. A BEJEGYZÉSEK TITKAI

"HÁT EZT ELOLVASOM >>" VÁGÁS



Az "ugrás beszúrása" címkével hozható létre, amit egy kettétépett papírlap szimbolizál nem valami bizalomgerjesztően. A megjelenő szürke vonal alá illesztendő a történet, fölé pedig a bevezető. Ahhoz képest, elmondva milyen egyszerűen hangzik, nekem örökké tartott rájönni.

De nem ez az egyetlen huncut dolog a bejegyzés menüsávban. Vegyük sorra. 

Az "írás" funkción így néz ki a menüsáv:




  • HOPPÁMÉGSE - A kék visszanyíllal (vagy a ctrl+z billentyűkombinációval) tudod visszavonni ha mondjuk véletlenül kitöröltél egy komplett bejegyzést. Mint ahogy nekem a szokásom.
  • ALAPOK A stilizált F betű enged pár alapértelmezett betűtípus közül választani (és érdemes ezeket használni, mert ezek azok, amik mindenki komputerén/laptopján/mobilján ugyanúgy fognak kinézni).
    A tT-vel variálhatod a betűméretet (ez egy hazugság. szörnyű a blogspotos betűméretvariáció. ha azt akarod, hogy times new roman 12-est jelenítsen meg, állítsd legalább 14-esre a dokumentuban, mert össze fogja zsugorítani. mindig ellenőrizd előnézetben, hogy szétbarmolta-e a betűméretet!)
    A "normál" alcímet nem akarod átállítani. B, I, U, ABC - félkövér, dőlt, aláhúzott, áthúzott, ezek hál'Istennek működnek.
  • BETŰSZÍN A betűszínt  viszont szintén szereti szétbarmolni - előfordulhat, hogy a bejegyzés felénél meggondolja magát, kettővel világosabb feketére vált, majd átcsap valami szürke árnyalatba. A tudomány még keresi a választ, hogy ezt miért csinálja, de a probléma könnyen kiküszöbölhető, ha ctr+a-val kijelölöd az egész szöveget, és külön megmondod neki a saját funkciójával hogy "igen, alapértelmezett betűszín, drágám."
    Slusszpoén: az előnézetben ezt nem fogja mutatni. Miután feltöltötted a történetet, gyorsan görgesd végig, hogy rendben van-e a méret, a szín és a tördelés (utóbbiről később).
    A kiemelés funkciót nem érdemes használni.
  • A LINKKEZELŐ
    A linkkezelő a barátod.




    Ha nem akarod, hogy a teljes link megjelenjen (és általában nem akarod) akkor itt tudod beállítani, hogy milyen szöveg jelenlen meg helyette. Érdemes beállítani, hogy eleve új ablakban jelenlen meg.

  • A KÉPKEZELŐ IS SZERET TÉGED
    Miután két mozdulattal feltöltötted a képet, jobb egérgombbal rákattintva tudsz tovább szórakozni vele.


     
  • A VIDEÓKEZELŐ VISZONT GYŰLÖL
    Nem, nem fog működni. Az eset 98%-ban nem hajlandó neked megtalálni a YouTube-on a videót, amit keresel. De van megoldás.



    A YouTube-on a megosztani kívánt videó alatt az "about"-ról átmész a "share" funkcióra, azon belül is kiválasztod az "embed" részt, ami ad neked egy kódot. A videó méretét a legördülő menüben a "custom size" szekcióban tudod személyre szabni [én 400 pixel szélességet javasolok bejegyzésnél, 500 után már szétnyújta az oldalt; az oldalsó menüsában 200 pixel után nyújt.]
    Be tudod állítani, javasoljon-e videókat a végét.
    Ctrl+C-vel kimásolod a kódot. Visszaosonsz a blogspotra.
    Az "írás" fülről át kell váltani a "html" fülre. Nem lesz szép látvány.



    Ne hagyd magad zavarba hozni. Egyszerűen illeszd be a kimásolt kódot, válts vissza írás nézetbe - és tadamm, ott is lesz!

  • TOVÁBBI ELEMEK
    Az igazítás - a sorkizárt szerintem a legolvashatóbb, ez az utolsó funkció.
    Ezután következik a számozás és a lista, ami az istennek sem hajlandó működni. Ha nem akarsz mindenhová gömböket és számokat, akkor az enter lenyomása közben nyomd meg a ctrl billentyűt is.
    Az idézet funkció elég jól jön néha.
    Mert beljebb tolja a szöveget.
    A formázás eltűntetése más honlapról bemásolt idézetnél jöhet jól; a helyesírás-ellenőrző pedig bekapcsolt állapotban élénk sárgával villogja az arcodba az összes hibát.

2. TÖRDELÉSI KÁLVÁRIA ÉS HTML

A blogspot nem ért egyet a tördelési szokásaiddal. Ez azért kínos, mert hajlamos összetolni a bekezdéseket vagy egymásba csúsztatni a párbeszédeket - a tördelés márpedig baromi fontos a külalak és a könnyű olvashatóság szempontjából. Amikor a lelkiismeretemre hallgatok, akkor...


...bekapcsolom a Word-ben a pilcrow-t. [az ábrán narancsságával mutatja: a humoros fordított P betű] Két pilcrow egy sorköz távolságot fog kitenni a blogspoton, tapasztalataim szerint.

Előfordulhat, hogy továbbra sem engedelmeskedik. Ilyenkor be kell menni a HTML-mezőbe, és csodát tenni.

A html-el hatalmával ugyanis még minden blogszerverek legcsökönyösebbike sem hajlandó szembeszegülni. A <br /> parancs mutatja az enter helyét, a <center>szöveg</center> pedig a középre helyezést, amit szintén kifogásolni szokott. Ha még így sem sikerült megegyeznetek, akkor a bejegyzésnél az oldalsó menüpontban meg tudod vele beszélni, hogy hagyjon érvényesülni.



Mindig görgesd át a történetet, hogy rendben van-e a tördelés.
MINDIG.

Ha már az oldalsó menüpontnál tartunk:

  • igen, itt tudod megadni a címkéket, de ráadásul
  • ...tudod "ütemezni" a bejegyzést, ha mondjuk nyaralni mész, de nem akarod történet nélkül hagyni az olvasóidat
  • ...át tudod szabni a linkjét, ha mondjuk a http://bloody-romantic.blogspot.hu/2013/01/b-l-o-o-d-y-r-o-m-n-t-i-c-fandomok.html -nál valami logikusabbat szeretnél 
  • ... helyet nincs érelme megadni, ha csak nem utazós blogod van
  • ...megmondhatod a keresőmotoroknak, hogyan találják meg
  • ...és a fentebb mutatott opcióknál letilthatod a kommenteket egy adott bejegyzésnél, és alkudozhatsz a html-el. 

3. A DIZÁJN KÍNOS KÉRDÉSE

...ami egy NAGYON kínos kérdés. Én személy szerint azért döntöttem a html-design mellett, mert az oldal az eredeti, blogspot által kínált sablonnal már áttekinthetetlen volt - az oldalsó sáv a végtelenségig nyúlt, a címkefelhő több mint ötven elemet tartalmazott, az egészet zsúfoltnak éreztem és telítettnek. A html-design viszont szerintem nem feltétlenül felhasználóbarát: a böngészőnek magának kell rájönnie, mi hol van, és néha (a legtöbbször) nem lesz kedve szenvedni vele. Szerkesztőként sem feltétlenül praktikus:



...például a {b l o o d y r o m a n t i c} így néz ki. Szépen egyesével kódoltam át a Crystal által készített alaplayoutban a színkódokat, képeket, betűméreteket, beállításokat és funkciókat sorról-sorra, végtelen számú munkaórában.


És például nálam így néz ki a "történetek" menüpont, mivel ennél a html-layoutban nem elérhető az "oldalak" és a "tervezés" funkció.

Ja és eleinte körülbelül minden egyes alkalommal töröltem le egy komplett menüpontot, egy egész hónapnyi történettermést vagy egyéb vidám elemeket az oldalról. (Biztonsági mentés. Mindig legyen biztonsági mentés. Mindigg.)

Töredelmesen bevallom, hogy én például kifejezetten szeretek ezzel szöszölni minden. egyes. feltöltés. alkalmával, de újra mondom, nem feltétlenül tartom jó ötletnek ezt a fajta designmegoldást - ajánlom a figyelmetekbe, milyen (lesújtó) kritikát kapott az oldal a blogdesignnal foglalkozó Reload Girls! oldalon, nagyon tanulságos és itt olvasható

Azért vetettem fel ezt, mert nagyon sokan követték a példámat - ami persze oké (nem én találtam ki, nyilván: számos oldal foglalkozik blogspot layoutokkal), de fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy szerintem egy oldal nem lesz több vagy kevesebb azzal, hogy html-layoutot használ-e, vagy alapértelmezettet. A design funkciója szerintem elsősorban az, hogy megkönnyítse az olvasást, áttekinthető legyen és felhasználóbarát. Én merem remélni, hogy a {b l o o d y r o m a n t i c} ilyen, html layout ide vagy oda. Szerintem az, hogy tükrözze a szerkesztő ízlését és szemetgyönyörködtetően egyedi legyen, másodlagos. Úgy gondolom, ezt mindenképpen szem előtt kell tartani, amikor szerkesztőként eldöntöd, akarsz-e html kódokkal szórakozni, vagy milyen küllemet szánsz a blogodnak. Nem kell semmilyen trendet követni, ez a te oldalad.

Olvasóként engem személy szerint zavarni szokott a gördülő háttér, az aktívan mozgó képek az oldalsó menüsávban, az élénk színek, a sötét alap [a fehér alapon fekete betű a legolvashatóbb], a túl sok kép, ha nem találom a feliratkozás funkciót és ha nem tolják az arcomba a címkefelhőt, így a saját oldalaimnál odafigyeltem ezekre.

Sokan ismeritek a másik blogomat, a Welcome to Night Vale fordítását, amit annyira felhasználóbarátra szerettem volna elkészíteni, amennyire az fizikailag lehetséges, úgyhogy szándékosan megőriztem az alap layoutot. 

Nem állítom, hogy egy designbravúr lenne bármelyik oldalam, és hogy nekem jogom lenne ilyesféle tanácsokat osztogatni, de ez a kérdés egyre gyakrabban felmerült, és szerettem volna reagálni rá valahogyan. Egyre több designoldal és ficblog van, nézzetek körbe, figyeljétek meg, melyik az, ahol szerettek elidőzni, ahol kényelmes olvasni és jó nézelődni. Azt ég szerelmére ne kopírozzátok le az elrendezést sehonnan [ez egy visszatérő probléma a blogspoton], de érdemes lehet elgondolkozni azon, hogyan tudod a saját oldaladat áttekinthetőbbé tenni. És utána érdemes rákérdezni az olvasóknál, sikerült-e. [Most én is felteszem a kérdést: mivel lassan végleges a {b l o o d y r o m a n t i c} dizájnja, essetek nekem kommentben/e-mailben, van-e valami, amit hiányoltok róla vagy utáltok benne, és szeretnétek, ha megváltoztatnám]


4. MEGJEGYZÉSEK


Nagyon jól elrejtve van egy nagyon hasznos funkció.


A Beállítások >> Bejegyzések és megjegyzések szekcióban tudtok variálni a világon mindent.


5. STATISZTIKA

A blogspot statisztikája pontatlan. Ha őszinte akarsz lenni magadhoz, állítsd be a saját oldalmegjelenítések mellőzését.


Az oldalmegjelenítések értéke ezek után is bénázni fog - számolja ugyanis a robotokat, keresőmotorokat és egyéb véletlen megjelenítéseket (tehát ne legyél elkeseredve, ha hetven oldalmegjelenítésed van és egy darab kritikád - ez nem azt jelenti, hogy hatvankilenc ember utálkozva félbehagyta a történetet.)

Ez az a pont, amiben a html layout átállítása segít. Hadd mutassak egy érdekességet:

A BLOGSPOT ÁLTAL MUTATOTT TOTÁLISAN IRREÁLIS ADATOK A LAYOUT TELEPÍTÉSE ELŐTT


A BLOGSPOT ÁLTAL MUTATOTT VALÓS ADATOK A LAYOUT TELEPÍTÉSE UTÁN


Kétségtelen, hogy a téli hónapok a legkevésbé forgalmasabbak, de azért nem veszítettem nyolcszáz olvasót - csak javítottam a mérőn.

Ha szeretnél valós képet kapni a látogatóid számáról, regisztrálj a http://whos.amung.us/ oldalon egy számlálót: az a legpontosabb - nem csak azt fogja mutatni, hány látogatód volt, hanem hogy mit olvastak: így pontosabban fel tudod mérni az igényeiket.

Tapasztalataim a témában:
  • a május a legforgalmasabb hónap
  • a december a legkevésbé látogatott
  • 19:00-21:00 között érkezik a legtöbb olvasó, ilyenkor érdemes feltölteni a történeteket
  • határozottan jó ötlet linkcseréket szerezni, mert a legtöbb látogató más blogspotos oldalakról érkezik
  • a humor a legnépszerűbb kategória
  • a regény a legnépszerűbb műfaj (ki hitte volna) 
  • a 10 legnépszerűbb bejegyzésből 4 regény: a kismet OFF! vezet, második az And it's hard to learn, and it's hard to love, aztán jön a Revü a kegyetlenségről és a hengenvaara/ című Hetáliás regény népszerűsége indokolatlanul töretlen [gyerekek, az szörnyű és nagyon régi.]
    a legtöbbet olvasott novella a langyosan középkategóriás, de sejtelmes című Egy ágyban Sherlock Holmes-szal, második a humor/paródia kategóriás Thor naplója, és aztán az a cukorfluff fic, amiben Sherlock és John összeházasodnak: az Életre-halálra

    Hogy miért hasznos ezt megfigyelni? Ennek alapján rögtön tudom, hogy a Supernatural és a BBC Sherlock a legkeresettebb fandomok a blogon, és hogy nem szégyen a humor vagy a fluff; valamint megéri regényeket írni. Érdekesség viszont, hogy amikor megkérdeztelek titeket, melyik a kedvenc történetek az oldalon, kevesen mondták ugyanezeket a címeket (a regényeket leszámítva); valamint jelentősen több komment érkezik az angstosabb, elgondolkoztatóbb történetekre.

    A klasszikus sablonnál elérhető egy funkció, ami mindig mutatja, melyik az éppen legtöbbet látogatott történet, vagy melyik szerezte a legtöbb kommentet. Érdemes figyelni ezeket, ha szeretnéd tudni, mit látnának szívesen az olvasóid.

    ÖSSZEGZÉSÜL


    Remélem, hogy tudott segíteni nektek valamiben ez a bejegyzés. Ez tényleg csak a tapasztalatim gyors összefoglalása - bocsánatot kérek, ha kihagytam valamit, vagy túlságosan is magától értetődő dolgokról írtam. Újra mondom, ha van olyan kérdésetek, amiben szerintetek tudnék segíteni, keressetek bátran és bármikor.
    A blogspot használatának nincs "helyes" vagy "helytelen" módja. Ez egyszerűen csak az, én hogyan kezelem négy év után: mit tanultam, mik okoztak problémát; milyen kérésekkel kerestek fel; mit tartok hasznosnak. 

    Nagyon-nagyon köszönöm ezt a négy évet, és remélem, hálából adhattam valamit.


    kommentelek: I G E N // n e m

17 megjegyzés:

Reyklani írta...

Isten utál engem, mert megint tökrement egy cipzáram, de szeret engem mert adott egy Blogspot kezelési Útmutatót!
VÉGRE tudom, tudom, tudom, hogy miért cseszi el a betűméretet a bejegyzés közepén (érted a közepén!) és miért cseszi szét a tödelésemet, amikor most figyeltem és szöszmötöltem, de majd csak holnp vagy következő héten gyűröm neki magam.
Úristen a legfontosabbat nemárhogy elfelejtsem!
Csupa nagybetűvel, az arcodba:
RÓZSASZÍNSZIVÁRVÁNYOKATHÁNYÓCSILÉLÁMMÉNESHOZTAPIHEPUHINYUSZIPUSZIÉRINTÉSŰLEGKEDVENCEBBTORTÁTKÍVÁNOK! MEG BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, ÉS SOKAT, RENGETEGET
http://www.youtube.com/watch?v=hi3pbtrqy70
Nézd meg, csak neked, csak most :)
Visszatérve köszönöm a hasznos tippeket, és megsúgom, hogy a kismet off!-hoz én is alaposan hozzátettem, mert elképzelhetetlenül inspiráló, megnyugatót, szerelemes, és általános csodagyógyír. A Hetáliákért meg elnézést, de munkaidőben muszáj volt. Muszáj. Jah és igen a régi ficceidet is szisztematikusan el-és újraolvasom, az újakról nem is szólva.
Mindig csodáltam a dizájnt, mert én általában lusta, rohadt dög vagyok és másokkal csináltatom meg a fejlécet, és nem hiszem, hogy átváltok erre. (Arról most ne bezséljünk, hogy milyen siralmasnak érzem az enyémet)
Valamit még biztos akartam mondani, de úgyse fog eszembe jutni, szóval még egyszer drakulálok és köszönöm a tippeket.
Pussz!

Raistlin írta...

REYKLANI, köszönöm a jókívánságokat :D

Szerintem semmi szégyen nincs abban, ha másokkal csináltatsz designt, sőt: olyasvalaki aki ezzel tényleg komolyan foglalkozik gyönyörű munkát végezhet, én is mindig pluginbabyre bíztam a régebbi designokat :3 [Nekem kifejezetten tetszik az, ami most nálad van, megsúgom halkan]

Tatienne írta...

khm. szeptember óta nem garázdálkodtam erre, és ez szégyen D:

a cikked szerintem nagyon okos lett meg minden, nem is tudok mást mondani ;_;

és gratulálok az eddigi négy évhez, szeretemablogodat. :3

Raistlin írta...

TATIENNE, köszönöm! ^^ Most mindenki tanul, ez egy ilyen szaka az évnek :D

KatieCat írta...

Woah, boldog szülinapot nektek ^^
A tippek tök jók, épp a minap kezdtem el az elkeseredett harcot vívni a blogommal, hogy valahogyan élhetőbbé tegyem - mivel én általában csak odalinkelem a publikálós oldalra feltöltött ficeket, ezért ez kb lehetetlennek tűnik -, és volt, amit én is kiírtam az olvasóknak, hogy így meg így keressenek. Pl azt esetleg még hozzá tehetnéd a /searc/label-nél, hogy több címkére lehet keresni a pluszjel használatával x3
Jameg én Chrome-ot használok, és viszonylag a monitorom is kicsi netbookon, és oldalt fandomfelsorolásod alatt nekem nem látszik, mi van. Oké, most csekkoltam, Operával sem akarja a jót, csak ha kisebbre veszem a böngészőt.
És amit Tin mondott nekem valamelyik nap: a blogspotra az élet sem készít fel; szóval kénytelenek vagyunk vele alaposan megharcolni xD. Szóval sok sikert a további bloggerkedésben~

Raistlin írta...

KATIECAT, köszönjük (én meg a {BR} :D)
makacs egy hely ez a blogspot, de a társaság fantasztikus :3

És igen.

Azt a menüpontot csak kiváltságosok láthatják.

Tinuviel írta...

Szia! Végre valaki, aki ugyanúgy utálja a gördülő hátteret, ahogy én *.* el sem hiszem. : D
Most tényleg van ez a "HTML - roham" itt a blogspoton, egy ideig én is gondolkodtam rajta, sőt, el is kezdtem egyet átkódolgatni, de végül nem lett belőle semmi. Szeretem a jó html kinézetet, csak hozzám nem passzol. Erre is úgy jöttem rá, hogy napokig szenvedtem egy alappal, jó is lett, mert működött, csak nem tetszett és nem is láttam értelmét. Szal marad az alapsablon. A saját blogomon kívül, Kija, Katie, és Susie dizijét szoktam én csinálni, és már annyiszor gondoltam rá, hogy ez lehet zavaró az olvasóknak, hogy nagyon egyformák.
Az nem tudod véletlenül, hogy azt hogy tudom eltüntetni, mikor a blog csak úgy magától egész bekezdéseket színez ki? Erre még nem tudtam rájönni.
Érdekes ez a számlálos dolog, azt tudtam, hogy csal a blogspot, de azt nem hogy ez ellen tenni is lehet. : )

Tinuviel írta...

jaj, most eszembe jutott, hogy ez a "ne másold le a másik oldal elrendezését" ez lehet nekem szól, de esküszöm, nem azért kerültek ki a linkek a felső menűsorba, mert nálad úgy vannak, hanem mert a blogspot egy tetű. Kilinkeltem őket az oldalsó menüsorba, és folyamtosan eltüntette. Két ilyen alkalom után tettem őket oda fel.
Boldogot a blognak, és sok sikert neked : )

Raistlin írta...

TINUVIEL, ne aggódj, nem neked szól, és hogy most egy-két modul neadjisten ugyanoda és ugyanúgy jön ki az most pont tökmindegy - a layoutomat készítő Crystalnak viszont sajnos a konkrét menüsorát (nevekkel EGYÜTT) vitték, és be is zárta miatta az oldalt... és ez sajnos gyakori blogspoton. :/

Az átszínezés ellen személy szerint csak annyit tudok tenni, hogy posztolás előtt nyomok egy ctrl+a alapértelmezett betűszínt, és imádkozom ősi és pogány istenek könyörületéért.

LadyLoss15 írta...

Köszönöm! Köszönöm! Köszönööööm! *.* Elmondhatatlanul sokat segítettél ezzel a bejegyzéssel. :)) :$ Ha eddig nem imádtalak volna a történeteid miatt, most már akkor is örök hálám kísértene, hát még így. ;)
LL15

Raistlin írta...

Hódítsuk meg a blogspotot! ^^

Lilian Kyle írta...

Oké, most nagyon hálás vagyok neked. Komolyan. Köszönöm ♥3♥
Mondjuk abban nyakig biztos vagyok, hogy én nem közelítem meg a html-verziót, ha nem szükséges, de közelebb segítettél a blogspot megértéséhez. :3

Raistlin írta...

LILIAN KYLE, bármikor máskor is, drága ♥

LadyLoss15 írta...

Szia! :))
Éééés lenne két kérdésem. Remélem, észreveszed, ha ide írom. :$
Az egyik: a másik blogomon tök szuperül beállítottam a favicont, és itt is, de anno simán ki is rakta azt a képecskét a böngészőben megjelenő keretbe, most meg csak a szokványos narancs bloggerikon figyel ott. Mit ronthattam el?
Másik: Hogyha ugrást szúrok be, az stimm, hogy hova kell írni a címet-leírást, és hova a sztorit, de hogy tudom beállítani, hogy amire rá kell kattintani a trténethez ugrás érdekében, az ne "További bejegyzések" legyen? Hiszen nem további bejegyzésekhez akarom terelni őket, hanem a fichez... :/ (Lásd: ami nálad a "Hát ezt elolvasom")
Nagyonnagyon köszi, ha válaszolsz! :$$ Te vagy az utolsó reményem. ^^
LL15

Raistlin írta...

1. Ööö... .ico formátumban van a favicon? Mert ha igen, akkor működnie kéne.
2. A "további bejegyzések" a fichez vezet, nem további bejegyzésekhez - kattints rá, és meglátod :3 Buta neve van.

LadyLoss15 írta...

2. Kipróbáltam, és látom, hogy a fichez vezet, csak zavar, hogy idióta a neve... :$ :D
1. Hmm, a kép png formátumú. De a másik is az volt.
(a számozásban ne keress logikát :) )
Ll15

LadyLoss15 írta...

Fejlemény:
Feladom. A másik blogon kipróbáltam, és ugyanazt a képet simán elfogadja... -.-"" Direkt baszakszik velem. :)
Viszont az idióta név továbbra is zavar az ugrásnál. na mind1. :D Legalább van végre önálló blogom, ha olyan is, amilyen... xD :$
LL15

{bloody romantic}
B l o g : Raistlin
Sablon: Agata | WS