a blog bezárt. mobilnézethez {katt ide}. frissek az {AO3}n.

2013. augusztus 26.

Blogverseny eredményhirdetés

Szerkesztőként talán még soha nem éltem át olyan nehéz pillanatokat, mint a verseny értékelésénél. Csodálatosabbnál csodálatosabb nevezések érkeztek...


...mármint tényleg. A jelöltlista éppen ezért mindvégig fennmarad majd a blogon, hogy kedvetekre szemezgethessetek az ajánlatokból. Fantasztikus blogok, remek történetek és tündéri szerkesztők mérkőztek meg egymással - de csak egy nyertes lehetett. Illetve, esetünkben, 3+1. Lássuk a díjazottakat!


Lidérckét mindhárom kategóriában jelölték olvasói. A The Doctor and the Detective blog szerkesztőjének Fragmentary című regénye különösen és méltán népszerű. Az oldal szemet gyönyörködtető minimalista dizájnnal várja olvasóit. Lidércke elsősorban a Sherlock-fandomban alkot, de találhatóak történetek a Marvel-univerzumból és Star Trek világából is. Írásainak tónusa többnyire sötét és keserédes; folyton kísérletezik, úgyhogy ha változatos fanfictionöket szeretnél olvasni, feltétlenül nézz be hozzá!


Nehéz volt megtalálnom a legeredetibb blogot - a mezőny hihetetlenül élesnek bizonyult. Nem hagyatkozhattam pusztán a benyomásaimra, pontrendszert kellett felállítanom: egy harmincas skálán osztályoztam a dizájnt, az eredetiséget és a történeteket. River került ki győztesen, a Someone worthy szerkesztője.

Az oldal viszonylag új a blogspot-családban, kevesen ismerik: ez év májusában került fel az első történet a Doctor Who fandomból, amit javarészt Hannibal-ficek követtek. A külső letisztult, könnyen áttekinthető, egyszerűségében nagyszerű. Nem csak csinos, praktikus is: a vajszínű környezet, a gondosan megválasztott betűtípusok gördülékenyebbé teszik az olvasást, a linkek és a kiemelt szövegek rózsaszín/vörös árnyalata felkelti a figyelmet, megkönnyítve a tájékozódást. Nem olyan zsúfoltan érdekes, mint a legtöbb blog: és pontosan szemet pihentető szépsége nyerte el a tetszésemet.

A bemutató ("integetés egy kávésbögre mellől" címmel) nagyon megkapó *suttogom ezt az olyan emberek irigységével, akik a tudomány számára mindezidáig ismeretlen okokból biológiailag képtelenek normális bemutatkozásokat írni*, és aztán még ott vannak a történetek. A TÖRTÉNETEK. River blogja kétség kívül ebben a legerősebb - a stílusa víztiszta költészet: vegyíti a magyar fanfiction-irodalom művészien lebegő trendjét az angol fanfictionök tömör komolyságával. Az elegy pedig robbanásveszélyes. River sorainak robaja hetekig cseng az olvasó (a mindenkori túlélő) fülében. Ajánlom a történeteit minden mazochistának, akik szeretik, ha olvasmányélményük egy negédes mosollyal vállszirten ragadja majd gyomorszájon térdeli őket. Nagyon kíváncsian várom, hová fejlődik még a Someone worthy, de engem már most elvarázsolt.

Fussunk olvasni kézen fogva.


És ha bírjuk még szusszal, fussunk a "lebilincselő történet" kategória felé. Kedves rohadékok, a versenyig csak sejtettem, hogy zsenikkel vagyok körülvéve, de most már biztos vagyok benne. Aki szeretné csendes (értsd: lélegzet-visszafojtott) olvasással tölteni a nyár utolsó hetét, vagy az iskolaidőre kívánja betárazni magát, feltétlenül lesse meg a jelöltlistát - mindenekelőtt a nyertes regényt, Hard Candy Lights off! című munkáját.
A merész történet BBC Sherlock fanfiction, amely egy alternatív valóságban játszódik: bár John Watson változatlanul le van égve, lakótárs helyett inkább munkát próbál találni, és ahogy az minden valamirevaló fanfictionben lenni szokott, végül egy sztriptízbárban alkalmazzák - ahol Sherlock előadóművész. Hard Candy elképesztő ügyességgel kezeli rizikós témáját: felkészült, ízléses és vérprofi. A valószínűtlen felállást olyan hitelességgel és hozzáéréssel adja elő, hogy az első pár bekezdés után rögtön megadjuk magunkat a történetnek. Filmszerűen pergő, pezsgő, eleven és döbbenetesen izgalmas: a Lights off! frissítéseiről a Bloody Romantic-en is rendszeresen értesülhettek majd, de érdemes feliratkozni HardCandy oldalára, ha percre pontosan akartok értesülni a frissítésekről... és higgyétek el, akartok majd.


A legkedvesebb szerkesztő mezőnyben esküszöm, tündérek repkedtek egymás mellett. Ravaszul azt figyeltem, ki hogyan reagál stresszhelyzetben: visszakerestem, milyen választ írtak kellemetlenkedő kritikusaiknak vagy a zavarbaejtően zagyva kommentekre. Kémkedtem, ahol volt chat, átböngésztem, hogyan viselkednek a cseréik oldalain, fél évet ültem egy meg nem nevezett észak-amerikai börtönben stalkerködésért, és végül Doctor Tatienne-t tettem meg a kategória győztesévé. Ha elolvassátok a válaszait a villáminterjúmra, szerintem rögtön érteni fogjátok, miért...

Először is, hadd gratuláljak a helyezéshez! Az első kérdés: mit jelentenek számodra az olvasóid?
Óh, köszönöm! És nagyon szépen köszönöm azoknak az édeseknek, akik jelöltek engem! :3 Hihetetlenül boldog vagyok, komolyan. Az olvasóim nagyon sokat jelentenek nekem, természetesen. <3 Szerintem nyilvánvaló, hogyha ők nem lennének, már rég nem írnék ennyit. Vagy egyáltalán nem. Sok biztatást kapok tőlük, és mindannyian nagyon-nagyon kedvesek. Tényleg nincs jobb érzés egy (fanfic) író számára, amikor azt tapasztalja, hogy ha akár csak egy embernek, de tetszik, amit írt. És ezért soha nem tudok elég hálás lenni!

Sokszor írsz ficeket ajándékba vagy comission részeként. Milyen érzés ezeken dolgozni?
Szuper! Jó érzés úgy dolgozni, hogy ha az ember tudja, hogy valaki várja a történetet, valaki boldog lesz miatta. Ha ajándékba írok történetet, akkor természetesen mindig olyan témában írok, ami az adott illetőnek nagy kedvence. Viszont sokszor ér olyan meglepetés, mint a legutóbb, amikor kiderült, hogy Panda is rendszeresen olvassa az Enkelinának (másnéven Miss Auditore) íródó Forma1-es fanficeimet. Meg a szintén az ő kedvéért készült Doctor Who + saját karakteres történeteket is olvasták már mások, ez nagyon érdekes, de nagyon örülök neki. Persze, írtam már másoknak is, de az nem volt személyes/saját karakteres, hanem „hétköznapi” fanfic, a kedvenceiről. És amikor elolvasta, akinek írtam… és esetleg még tetszik is neki, akkor együtt örülhetünk. :3

Termékeny író vagy és lelkes olvasó, jóformán mindenhol hagysz pár kedves kommentet. Kritikusként milyen alapelveket követsz?
Mindig megpróbálok nagyon kedves lenni. Ritkán mondok negatívat, csak akkor, ha tényleg nagyon zavar – de ilyenkor is inkább biztatom… Szeretem kiemelni neki a kedvenc részeimet is. Nem az a kritikus vagyok, aki tanácsokat osztogat (valahogy nem érzem, hogy elég vagyok hozzá). Sajnos túl összeszedett kritikát sem tudok írni. Van, hogy csak egy lelkes „asdfghjkl”-re futja, vagy sok szívecskébe. Mindenesetre azért megpróbálom egyértelműen közölni, hogy mi tetszett a történetben. ^.^

Sok cseréd van, és a blogodon egy külön ajánló szekciót is létrehoztál. Szeretsz új oldalakat felfedezni? Mi az, ami rögtön megragad egy blogban?
Igen, nagyon szeretek! Először mindig elolvasom az oldal leírását, ha van… vagy a szerkesztő bemutatkozását. Ha írói blogról van szó, akkor elolvasom az első szimpatikus történetet. Aztán még egyet, és még egyet. :) Az oldal kinézetének nem tulajdonítok túlzottan nagy jelentőséget, de azért egy szép design is nagyon tud tetszeni.

Hogyan reagálsz, ha negatív kritikát kapsz?
A negatív kritikát elfogadom, és jól kezelem, de egy kissé rosszul viselem. Tisztában vagyok vele, hogy ez segít az írói fejlődésben. Megköszönöm azt is, természetesen. Megjegyzem. És igyekszek belőle tanulni. Viszont egy kicsit el is kenődök, olyankor mindig meg is fogadom, hogy egy sort sem írok többé… az ilyen fogadalmaim nem tartanak tovább egy hétnél. Szerencsére gonoszkodó kommenteket még nem kaptam, szerintem össze is törne bennem egy világ. De az olvasóim tényleg nagyon aranyosak, és a negatív dolgot is képesek úgy említeni, hogy ne legyen bántó, hanem segítő legyen. :)



Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a részvételt!
A nyertes oldalak hirdetései hamarosan kikerülnek, 
a nevezetteket pedig innentől némán kísértem.
fene az elképesztő mindeneteket


19 megjegyzés:

уαмι. írta...

Gratulálok a nyerteseknek! *__* Kegyetlenül megérdemeltétek, srácok, szuperek vagytok!

Kemény munkád lehet benne, Suci, szerintem mindannyiunk nevében kijelenthetem, hogy köszönjük a blog népszerűsítésére való lehetőséget, a tömény olvasással töltött idődet és a lelkesedésedet, amivel belevágtál. :3 Remélem mindenki megkapja azt a figyelmet, amit érdemel. :))

Liani Hikawa írta...

Gratula a nyerteseknek! =)

Jót kuncogtam rajta, Reisuto, amit áthúztál a végén. =)
A verseny részemre elég nagy löket volt, ám nem harangozok be semmit, mert időm nulla kábé, aztán nem akarok senkit felültetni egy szellemlóra, de hálásan köszönöm szépen az egészet. =)

The Panda írta...

Gratula nekteeek! :3
Ügyesek vagytok és tényleg megérdemlitek!
És Rei, azt hiszem téged kéne a "főnökünknek" választani.
Te nem lennél az ötleteiddel, a nyaram biztos nem úgy telt volna hogy minden nap nyüstölök valakit, hogy mikor lesz már 25-e. :D

Kamane Mitsuki írta...

Gratulálok a kedves győzteseinknek, megérdemeltétek.

Szeretnék köszönetet mondani - és mondok is - a verseny meghirdetéséért, hiszen olyan kincseket ismerhettünk meg a többi szerkesztő személyében, vagy írásaiban, amit nehéz lenne szavakkal kifejezni. Nagy élmény volt a jelentkezők között nézelődni, sok csiszolatlan, és már most is gyönyörűen ragyogó gyémántra lelhettünk rá. De tényleg. Órákat töltöttem olvasással, el se tudtak rángatni a képernyő elől. Köszönöm nektek.

Valamint szeretnék gratulálni Rainak is, amiért ilyen bölcsen, és azt hiszem nagyon igazságosan döntött minden tekintetben. Meg azért is, hogy egyáltalán képes volt dönteni.

Köszönjük szépen a lehetőséget, és a sok vidám, izgalmas, olvasós pillanatot.

És fene a te elképesztő mindenedet is. Bár, ezt már mondtam párszor, csak egy kicsit másképp.

Raistlin írta...

SPARTA *szétszaggatja a pizsmafelsőjét és az alkonyatba rohan* *lihegve visszatér* Baromi hirtelen ötlet volt, de örülök, hogy belevágtam, mert végre hagytam magamnak egy kis időt körbenézni a blogspoton, és damn gurl, mindenki olyan szuper hogy belehülyülök.

Raistlin írta...

Köszönöm! :D Izgatottan várom, mibe fogsz bele ezúttal ;u;

Raistlin írta...

Szerintem mindannyiunknak el kéne menni a blogspot-szigetre és akkor ilyen Battle Royal/Legyek ura alapon megoldódna a főnökkérdés.

Raistlin írta...

Én köszönöm mindenkinek a részvételt és a jelöléseket ^^ Akkor is amikor a végén már tényleg sikítoztam.

River írta...

Óédesistenem.
Mindjárt összeszedem magam, csak ez baromira váratlanul ért. Valahogy úgy, mint mikor kinyitod a hűtőt, és találsz benne még egy, a hirtelen fény elől a sarokba menekült túrórudit. ;_; Éljenek a szar hasonlatok.
Szóval- köszönöm. Őszintén. Nagyon.
(Kinyomtatom, bekeretezem, és bármikor rossz kedvem van, ezt a jellemzést fogom ölelgetni. Kész, túlcsordultam, allthefeels.)

Nagyonszívből gratulálok a többi győztesnek is! :x

Illetve jár még a nagybetűs Köszönet Raistlinnek is, nem csak a mostani zsűrizés miatt, hanem mert a blogspot-csapat ilyen elkötelezett mecénása. Tényleg. Egyszerűen remek, hogy az íráson kívül ezt is figyelemmel kíséred- egyengeted. ♥

HardCandy írta...

Tejóég! Komolyan mondom, hogy erre azért nem számítottam. Főleg, amikor elkezdtem írni a Lights off!-ot, féltem, h egyáltalán lesz-e vki aki elolvassa, erre bamm neki!
Nagyon szépen köszönöm, elmondhatatlanul jól esik, és már eleve a jelöléstől is azt hittem, elájulok. Szóval nem tudok értelmesebbet írni most, és tényleg köszönömköszönöm! (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧

A többieknek is gratulálok!! ♥

Tinuviel írta...

Gratulálok a nyerteseknek! Remek volt ez a verseny, és köszönöm szépen a lehetőséget. : )

Raistlin írta...

Amihez a túrórudinak köze van, az már csak tökéletes lehet.
És köszönöm szépen ;u;

Raistlin írta...

Bátraké a szerencse ♥ Megérdemelted ^^

Raistlin írta...

Köszönöm a részvételt!

Lidércke írta...

Oké, kezdem feldolgozni, hogy az életem jelenleg sokkhatások sorozata, de tényleg. :D Ez viszont most egy nagyon kellemes sokk, és nagyon köszönöm neked, kedves Raistlin, illetve mindazoknak, akik jelöltek! <3 Hatalmas medveölelés mindenkinek! <3

Lidércke írta...

Oh, és a leglényegesebb: gratulálok a többi nyertesnek! :)

Raistlin írta...

Gratulálok ezúton is ^^

Tatienne írta...

adafasgshdjds, végre tudok kommentelődzeni ♥

Annyiraténylegnagyonhálásan köszönöm. :3 A többiek csodásak. Lidércke tényleg fantasztikus, candy története zseniális, River blogja pedig nagyon szép ^^ És velük egy helyen MEG VAN EMLÍTVE A NEVEM, hát ez. húúúh. ♥

Majd rajzolok neked valamit ☺

Raistlin írta...

Rajzok mindig, mindenkor, minden élethelyzetben és minden mennyiségben csőstül jöhetnek.

{bloody romantic}
B l o g : Raistlin
Sablon: Agata | WS