a blog bezárt. mobilnézethez {katt ide}. frissek az {AO3}n.

2013. július 12.

És egy díj is!

Köszönöm a drága moncsuu-nak ✿


Moncsuu kérdései: 


Tökre nincs a gépemre lementve
egy fél tucat Üvöltő Szelek fotó, áhh.
1. Melyik országba utaznál el a legszívesebben?
Északra, mindig csak északra: szeretném felfedezni a Brit-szigeteket és Skandináviát. Mármint nagyon szeretném.

2. Ki a kedvenc fiktív karaktered?
*néma sikoly* Rendben, azt hiszem, lakótársnak Watson doktort választanám a legszívesebben, de ha arról van szó, kivel szeretnék elbeszélgetni a leginkább vagy kit akarok megölelni, már gondban vagyok. Yossariant a 22-es csapdájából mindenesetre régóta vágyom felpofozni (imádom, de az első oldal óta fel akarom pofozni) és ki a fene ne akarna kézen fogva sétálni Heathcliff-el a mocsárban... valószínűleg belefojtana nevezett mocsárba, de akkor is.

3. Mennyit olvasol?
Gyalázatosan, sajnálatosan, visszataszítóan keveset, ha azokat az eseteket nézzük, hányszor sikerül önszántamból végigheverni az ágyamon és  valami papíralapúba és szórakoztatóba feledkezni. Gépen viszont meglepően sokat olvasok, fanfictől a cikkeken át versekig mindent. Meg az egyetemnek hála folyamatosan el vagyok látva az angol irodalom színjavával, amiknek egészen a vizsga napjáig baromira örülök, aztán eszembe jut, hogy tippem sincs, hogy hívják azt a köcsögöt a Lear királyban és milyen ritmusban versel a nyomorult. 

4. Mit tartasz a legfontosabbnak a jövőbeli munkád kiválasztásakor?
Hogy adjon fizetést és becsülettel el tudjam végezni. Azt hiszem, már nem igazán vannak igényeim. Álmaim. Elvárásaim. Ilyenek. Természetesen szívesen mozognék irodalmi területen, de hát na.

5. Mivel lehet a legjobban felidegesíteni?
A szervezetlenséggel. Hisztérikusan gyűlölöm bármilyen formáját.


6. Játszasz valamilyen hangszeren? Ha nem, akkor min szeretnél?
Két évet furulyáztam és felet gitároztam, de tehetségem, na az nincs és nem is volt. Nem okultam a leckéből, szeretnék megtanulni zongorázni és/vagy hegedülni, mert a vonós és a billentyűs hangszer még hiányzik a gyűjteményemből.

7. Mit csinálsz legszívesebben a szabadidődben?
Azokat a pillanatokat szeretem megtapasztalni, amikor igazán és teljesen élek. Ez felhőbámulástól egy jó mozin át egy baráti találkozóig terjedhet, és szinte mindig váratlanul történik. Egyszerűen csak feldobban bennem az érzés, hogy most: most minden tökéletes, vagy ha nem is tökéletes, hát van; létezik; létezem.

8. Miért használod a facebookot? Szereted vagy nem?
Iskolai ügyek miatt regisztráltam és rühelltem mint a bűnt, de most már aggasztóan sokat vagyok fent és vicces képeket küldözgetek a barátaimnak, amiket ők nem tartanak valami viccesnek, valamint hajnal háromkor szomorú verseket és furcsa videókat posztolok.

9. Mire figyelsz először egy embernél, akivel most találkozol először?
A kisugárzására. Amikor megjelenik, éreznem kell az esszenciáját. Aztán a szavaira kezdek figyelni vagy a gesztusaira, mert engem elsősorban mindenkinek a története érdekel.

10. Melyik a kedvenc évszakod? Miért?
Az ősz és a tél között őrlődöm örökkön, és akkor még ott van az a nyomorult tavasz is. Igazából mindegy, csak ne legyen nyár. A puha fényeket szeretem, a szelet és az illatos levegőt, meg a funkcionáló tömegközlekedést. 

Az én tíz kérdésem...
A múltkor könyvekről beszélgettünk, szóval most lássuk, mi a helyzet a  filmekkel!

  1. Volt az életedben olyan film, amit sorsfordítónak tartasz?
  2. Szoktál európai filmeket nézni? (És Angliát most rondán kiközösítjük az EU-ból) 
  3. Mit szeretsz tudni egy filmről, mielőtt leülsz megnézni? 
  4. Szoktál moziba járni? Ha igen, mit láttál utoljára?
  5. Multiplex vagy művészmozi?
  6. Van olyan színész, akinek hajlandó vagy végigmenni majd' a teljes filmográfiáján? 
  7. Melyik a kedvenc műfajod, és melyik az, amelyiket ki nem állhatod?
  8. Szinkron - igen, nem, talán?
  9. Kipróbálnád magad a filmiparban? 
  10. Ha filmet készítenének az életedből, mi lenne a címe - és ki játszaná a főszerepet?

    A válaszokat várom kommentben/blogbejegyzésben (ehhez kérlek, küldjetek linket :3) És még egyszer köszönöm a jelölést!

32 megjegyzés:

Reyklani írta...

Kitöltöm, kitöltöm, kitöltöm!

1) Volt az életedben olyan film, amit sorsfordítónak tartasz?
Így kifejezetten nem, viszont van egypár, amik maradnadó nyomot hagytak az életemben és beivódtak a szókincsembe is.

2) Szoktál európai filmeket nézni? (És Angliát most rondán kiközösítjük az EU-ból)
Azt hiszem, hogy előfordult már, de ilyenekre én nem tudok válaszolni. Történet, karakterek, minden jöhet, de hogy milyen származású, és ehhez hasonlók, hát azt nagy ritkán, ha tudom.

3) Mit szeretsz tudni egy filmről, mielőtt leülsz megnézni?
A tartalmát. Szeretem tudni, hogy nagyjából miről fog szólni, amit megnézek, és elvéve, hogy ki játszik benne.

4) Szoktál moziba járni? Ha igen, mit láttál utoljára?
Nem.

5) Multiplex vagy művészmozi?
Művészmozihoz még nem volt szerencsém, így az elöbbi.

6) Van olyan színész, akinek hajlandó vagy végigmenni majd' a teljes filmográfiáján?
Igazából nincs.

7) Melyik a kedvenc műfajod, és melyik az, amelyiket ki nem állhatod?
Thriller, sci-fi, elvagyok az animációval is, de a szerelmes filmektől a sikítófrász kerülget.

8) Szinkron - igen, nem, talán?
Igen.

9) Kipróbálnád magad a filmiparban?
De még hogy! Megpróbálkoztam már a forgatókönyv írással is, persze kevés sikerrel.

10) Ha filmet készítenének az életedből, mi lenne a címe - és ki játszaná a főszerepet?
Átlagon aluli és én magam naná!

Valerin írta...

Szia! Gratulálok a díjhoz, és mivel filmes kérdések vannak, azt hiszem, válaszolok is, ha nem gond.:) De akkor is, ha gond.

1. Sorsfordítónak annyira nem, de A Názáreti Jézus eléggé átformált, főleg tizenöt évesen.
2. Csúnya dolog, de nem. Elcsábított Amerika.
3. El szoktam olvasni a leírást; megnézem, IMDb-n hány ponton áll; az meg már mellékes, hogy kik a szereplők.
4. Fű, nem szoktam moziba járni, mert a mi városunkban nincs (!), és különben sem jönne el velem senki. Talán... a... Harry Potter ötödik részét néztem meg moziban az unokahúgommal. Gyászos teljesítmény...
5. Multiplex, ha már...
6. Colin Firth a szerelmem; és Qhueen Latifah az anyukám. Az ő filmjeikre általában rávetem magam.
7. Mostanában az akció sokkal jobban leköt, amiben nincs, vagy csak minimális a romantika. Nem tudom, a nyálas filmek valahogy idegesítenek. Na, nem mindig.
8. Igen, nem, vegyesen. Ha jó a szinkron, akkor oké; ha feliratosan néztem először, és úgy szerettem meg, az is oké. Az éhezők viadala például mindkét esetben remek, az Alkonyat szinkronjától viszont a falra mászom.
9. Hogyne. Eredetileg rendező akartam lenni, de szívesen írnék forgatókönyvet is, ha tudnám, hogyan kell. A színészek kiválasztásában minden esetre örömmel részt vennék.:) Például, ha filmet/sorozatot forgatnának a Fekete tőr testvériségből. Hm.:)
10. Természetesen ÉN játszanám a főszerepet.:) Szeretném, ha megnyernék az ügynek Holly Marie Combs-t, a címe meg az lenne, hogy (de rossz vagyok ebben!) Szeress így!, vagy valamilyen elcsépelt izé. Nem tudom.:)

Köszönöm a lehetőséget.:)

Reisuto írta...

Köszönöm a gyors kitöltést :3 Egy sci-fi thriller izgalmas lenne (´ー`)

Reisuto írta...

Naná hogy nem gond, sőt (◡‿◡) [Colin Firth! ✿]

Hannibal írta...

1. Volt az életedben olyan film, amit sorsfordítónak tartasz?
Nem, nem igazán. Habár, a Felhőatlasz után kicsit jobban kezdett húzni a szívem a humanizmus felé.
2. Szoktál európai filmeket nézni? (És Angliát most rondán kiközösítjük az EU-ból)
Hát, ha már így mondod, néha még megnézem a tévében az Asterix és Obelixet. xd Az francia, nem?
3. Mit szeretsz tudni egy filmről, mielőtt leülsz megnézni?
Szereplőgárda, történet és minimum 1, de igazán kifejtett vélemény.
4. Szoktál moziba járni? Ha igen, mit láttál utoljára?
Faluban élek, ezért nem járok gyakran, de ősztől majd Debrecenben ki se lehet rugdosni a vetítőteremből. És amúgy a Star Trek: Into Darkness. :P
5. Multiplex vagy művészmozi?
Multiplex.
6. Van olyan színész, akinek hajlandó vagy végigmenni majd' a teljes filmográfiáján?
Johnny Depp. Minden mennyiségben, minőségben, timburtonségben.
7. Melyik a kedvenc műfajod, és melyik az, amelyiket ki nem állhatod?
Eeeez jó kérdés. Egyre jobban vonzódom a sci-fi iránt, de eddig még mindig a kalandfilm van a csúcson. A mostanában egyre inkább divatba jövő, tinicsajoknak való filmeket (értsd: Alkonyat) rühellllllllem. Ezt nem lehet eleget hangsúlyozni.
8. Szinkron - igen, nem, talán?
Csaaak a végszükség esetén.
9. Kipróbálnád magad a filmiparban?
Talán. Egyszer. Ha van tehetségem. Állítólag van. Az állítólagban nem hiszek.
10. Ha filmet készítenének az életedből, mi lenne a címe - és ki játszaná a főszerepet?
Apáink öröksége - Johnny Depp, Taissa Farmiga és valahogy beletuszkolnám Robert Downey Jr-t is. akár mellékszerepre.
Köszi, hogy válaszolhattam.:)

Hannibal írta...

És amúgy, gratula. (Nem tudom, hogy ez hová tűnt el a komiból.)

Reisuto írta...

Köszönöm szépen a kitöltést - az életrajzi filmed meg baromi jól hangzik, kíváncsi lennék rá! :D

Hannibal írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
meso írta...

Volt az életedben olyan film, amit sorsfordítónak tartasz?
volt, de így visszanézve vicces, hogy egyes filmekért mennyire tudtam rajongani.

Szoktál európai filmeket nézni? (És Angliát most rondán kiközösítjük az EU-ból)
perce, a svédeket meg az oroszokat imádom.

Mit szeretsz tudni egy filmről, mielőtt leülsz megnézni?
Háát, legtöbbször megnézem a trailert. de volt, hogy már csak a színész miatt néztem meg:D
Szoktál moziba járni? Ha igen, mit láttál utoljára?
Mozi mániás vagyok és akkor még finoman szóltam(a félretett pénzem nagyrésze erre megy el..) Nem tudom, vagy a Start Trek vagy az Epic (rajzfilm)

Multiplex vagy művészmozi?
Isis. mindkettőnek megvan a maga varázsa. nálam hangulat függő.

Van olyan színész, akinek hajlandó vagy végigmenni majd' a teljes filmográfiáján?
perce,túl sok is:D ilyen Nicolas Cage, Robert Downey Jr.,meg Russel crove, Benedict Cumberbatch, meeg, Emily Deschanel, Eva Green, és büszke vagyok magamra mert el kezdtem Clint Eastwood filmeket is nézni és nagyon megszerettem az öreget:)
de legtöbbször azt nézem meg legelőször, hogy ki rendezi. ilyen Cristopher Nolan, meg Tarantino, meg Almodovar..

Melyik a kedvenc műfajod, és melyik az, amelyiket ki nem állhatod?
Ki nem állom a butítós szappanoperát, meg azt amikor hülyének nézik a nézőt és eszméletlen bugyuta történettel vagy borzalmas karakterekkel állnak elő. Kedvenc, az egy jó kérdés. kb bármi jöhet a mangától kezdve, az akció filmeken át a scifin és a keleti bunyós filmeken keresztül az undorítóan romantikus filmekig, meg a rajzfilmekig:D

Szinkron - igen, nem, talán?
ilyen sorrendben. van olyan színész akit csak szinkronizáltan, de van akit csak is eredetiben vagyok hajlandó megnézni.

Kipróbálnád magad a filmiparban?
esetleg forgatókönyvíróként, vagy kameratőrként, vagy statisztaként. netalán, ha újból gyerek lennék akkor elmennék kaszkadőrnek:)

Ha filmet készítenének az életedből, mi lenne a címe - és ki játszaná a főszerepet?
még agyalok rajta, ha sikerál kitalánom leírom neked:D

Reisuto írta...

én vagyok az egyetlen, aki csak a címét szeretni tudni egy filmnek és EGY stábtag nevét (legyen az színész vagy rendező) mielőtt leül megnézni...? :D olyan felkészültek vagytok mind. az életrajzi filmet pedig várom! :D

Zsanett írta...

Grat a díjhoz! És ha már itt vagyok kitöltöm. :)

Volt az életedben olyan film, amit sorsfordítónak tartasz?
Ezévig (van ilyen szó?) a Dirty Dancing és a Moulin Rouge volt mindenünk. Mert ezen kívül csak apukám régi kocsis filmjei vannak. De ez nem azt jelenti, hogy nem szerettem őket, sőt imádom mindkettőt mind a mai napig és meg is nézem őket évente 10-15-ször (főleg a Moulin Rouge-t), ami durva mert még elsős korom óta meg van mindkettő. És mind a kettő sorsfordító, mert ha nem is a Dirty Dancing miatt táncolok, de nagy hatással volt rám, és még mindig tudok sírni a Moulin Rouge-n.

Szoktál európai filmeket nézni? (És Angliát most rondán kiközösítjük az EU-ból)
Szeretem a Francia filmeket, a magyaroktól pedig menekülök, de még is láttam már a legjavát tévén -.- Meg pár Olasz filmet láttam.

Mit szeretsz tudni egy filmről, mielőtt leülsz megnézni?
A címét, és a rövid történetet. Ha jól hangzik megnézem.

Szoktál moziba járni? Ha igen, mit láttál utoljára?
Fuhh, már nem is tudom. Ritkán járok moziba, talán a Man In Black 3-at.

Multiplex vagy művészmozi?
Még nem láttam művészfilmet. Pedig találtam egy ajánlót, és azóta is szeretnék megnézni párat, de sosem jön össze.

Van olyan színész, akinek hajlandó vagy végigmenni majd' a teljes filmográfiáján?
Sok színészt szeretek, és olyankor inkább elolvasom a történetüket, meg hogy milyen filmekben szerepeltek. Megnézni már nem szoktam megnézni a filmeket, de ha online szembejönnek velem akkor esetleg.

Melyik a kedvenc műfajod, és melyik az, amelyiket ki nem állhatod?
Igazából a műfaj mindegy, ha a film jó. De mostanában dokumentum és családi filmeket nézek. (Igazából a komédiáért vagyok oda, de nem tudom mi lett mostanában az ízlésemmel)

Szinkron - igen, nem, talán?
Nem nem soha! Mondjuk vannak kivételek mikor jó a szinkron, meg mikor nincs meg felirattal.

Kipróbálnád magad a filmiparban?
Igen, sőt mostanában egyre jobban errefelé kacsintgatok. De hát mostanság 1:100 az esélye hogy valaki jó helyet találjon ebben a szakmában, főleg Magyarországon.

Ha filmet készítenének az életedből, mi lenne a címe - és ki játszaná a főszerepet?
Ööö... Tartanék egy casting-ot és aki a legmegfelelőbb az lenen a főszereplő. (nem vagyok otthon női színészek terén) De Martin Freeman-nak, Misha Collins-nak, Jensen Ackles-nek és Benedict Cumberbatch (lehet elírtam)-ank mindenféleképpen benne kell lennie. Csak azért is. A cím meg talán kalandos életem ? Vagy valami hasonló fantáziátlan izé.

Reisuto írta...

Ha tetszett a Moulin Rouge (ami nekem is toplistás kedvenc amúgy, imádom), szereted a francia filmeket és kíváncsi lennél pár fantasztikus művészfilmre, akkor Jean-Pierre Jeunet-től ajánlok mindent, főleg a Hosszú jegyességet meg az Amelie csodálatos életét (ha az még nem jött szembe a televízión ^^) Köszönöm a kitöltést neked is :3

Doctor Tacchan írta...

Gratuálok! :3 Én a blogomon írtam meg a válaszokat, ha nem baj ^.^"
http://miracleat221b.blogspot.hu/2013/07/filmes-kerdesek.html

Lilian Kyle írta...

Volt az életedben olyan film, amit sorsfordítónak tartasz?
Volt volt :) Életem első Alan Rickman-filmje, az Egy csoda teremtése. Nem csak a történet szívmelengető, hanem itt kezdődött el a végzetes filmfüggőségem is.

Szoktál európai filmeket nézni? (És Angliát most rondán kiközösítjük az EU-ból)
Jelentem: igen. Kifejezetten szeretek minden európai filmet, kivéve a franciákat.

Mit szeretsz tudni egy filmről, mielőtt leülsz megnézni?
A címét, egy rövid történetösszefoglalót és két szereplőt.

Szoktál moziba járni? Ha igen, mit láttál utoljára?
Ritkábban mint szeretnék... A Bosszúállókat.

Multiplex vagy művészmozi?
Multiplex. A művészmozit nagy kegyesen meghagyom a szobatársamnak (habár ez nem gátolja meg, hogy zsebrerakjon és magával vigyen).

Van olyan színész, akinek hajlandó vagy végigmenni majd' a teljes filmográfiáján?
Soroljam? Akit egy kicsit is megkedvelek, annak általában végigmegyek a filmográfiáján és egy háromperces jelenetéért képes vagyok megnézni egy egész filmet, de Alan Rickman mindent visz. Tőle bármit bármikor.

Melyik a kedvenc műfajod, és melyik az, amelyiket ki nem állhatod?
Hmm... Nem tudok dönteni. Viszont az biztos, hogy a romantikus filmeknek erős érvekkel kell rendelkezniük, hogy megnézzem őket.

Szinkron - igen, nem, talán?
Kit hogyan. Nagy általánosságban nem, de ha szinkronosan akad valami a kezem ügyébe, nem hajítom el.

Kipróbálnád magad a filmiparban?
Egyszer úgyis írok egy forgatókönyvet...

Ha filmet készítenének az életedből, mi lenne a címe - és ki játszaná a főszerepet?
Holdfénypor, álmok, sárkánytűz - ez a leendő könyvem címe is, ez el van döntve. A főszerepet pedig Zooey Deschanelnek adnám, de Misha Collinsnak is mindenképp lenne benne szerepe.

Reisuto írta...

Lesem is!

Reisuto írta...

Az Egy csoda teremtése nagyon érdekesen hangzik, rátorrentezek itt alaptombán. És Mishát mindenkinek!

Lilian Kyle írta...

Sok szerencsét hozzá, kiváló film. Alternatív címeként létezik még: Kék-baba műtétek :) az eredeti címe pedig Something the Lord Made.

HardCandy írta...

na jó, ha mindenki galádkodik, akkor beállok a sorba. ;D

Volt az életedben olyan film, amit sorsfordítónak tartasz?
Amélie csodálatos élete <3

Szoktál európai filmeket nézni? (És Angliát most rondán kiközösítjük az EU-ból)
Méghozzá sokat. Nem sorolok, mert hosszú lenne, de az előző válaszom is egész jó példa ;)

Mit szeretsz tudni egy filmről, mielőtt leülsz megnézni?
Tartalom, műfaj.

Szoktál moziba járni? Ha igen, mit láttál utoljára?
Elég ritkán, sajnos. Utoljára a Bosszúállókon voltam.

Multiplex vagy művészmozi?
Általában multiplex. Mennék művészmoziba is, ha lenne időm és multiplex lenne :D (diplomatikusan céloztam rá, hogy ha nem multiplex, akkor lekalózkodom a filmeket a netről). De valamikor tervezek eljutni művészbe is.

Van olyan színész, akinek hajlandó vagy végigmenni majd' a teljes filmográfiáján?
És éppen ezen tulajdonságom miatt kapok ki mindig a barátoktól. Mert hogy nálam ez bevett szokás - színészek, színésznők esetében is. Nyilván nem mindenkién, csak amiket éppen megszeretek. És így hihetetlenül jó filmekre lehet ám bukkanni, amiket másképp tuti nem néznék meg.

Melyik a kedvenc műfajod, és melyik az, amelyiket ki nem állhatod?
Majdnem mindent szeretek, de legalábbis elviselek. Egyet nem, azok a gore horrorok (pl. Mártírok, Fűrész, bár az első kettőt abból is láttam). Kedvenc műfaj nincs, a hangulatomtól függ, h éppen mit szeretek.

Szinkron - igen, nem, talán?
Igen is és nem is. Sokszor a szinkron nagyon jó, de (csak hogy stílusos legyek) a Sherlockot pl. nem szeretem magyarul. De talán csak azért, mert angolul néztem először, nem tudom. Musicaleknél viszont: nem.

Kipróbálnád magad a filmiparban?
Igen, de nem színészként.

Ha filmet készítenének az életedből, mi lenne a címe - és ki játszaná a főszerepet?
Sosem gondolkodtam még ezen, de azt hiszem "Gyermekálom" lenne a címe. Főszereplő? Hm.... Mackenzie Foy a gyerek-én, és mondjuk Olivia Wilde a felnőtt-én. Robert Downey Jr-t én is szívesen látnám még a gárdában, mert lenne ráillő (negatív) szerep.

Dragda írta...

Szokás szerint itt válaszolok, ha már kritikázni nincs lelkierőm, bocsánat. :/

~ 1: Az Oroszlánkirály. Örökre elvarázsolt még 4 éves koromban, azóta is gyógyszer minden testi-lelki bajomra.
~ 2: Igen, főleg francia művészfilmeket. Meg a főzős-sütős vígjátékaikat. Zseniálisak ^^
~ 3: Egy rövidebb leírást biztos elolvasok.
~ 4: Csak olyan filmekre, amiket nagyon régóta várok, és oly fokú a rajongás, hogy hajlandó vagyok lecsípni a kajapénzből. Utoljára? Star Trek - Into Darkness. Oda is haltam a székembe ^^
~ 5: Multiplex, mert a művészmozik kihaltak vidéken.
~ 6: Yep. :D Benedict-drágánk. Martin-drágánk. Keanu-drága. :D
~ 7: Abszolút kedvenc nincs, de a nyáladzós-romantikát tudom rühellni. :/
~ 8: Amit szinkronnal szoktam meg, azt azzal nézem, de az újakat csak eredeti nyelven vagyok hajlandó imádni.
~ 9: Néhanapján. De csak, mint forgatókönyvíró.
~ 10: A címe az lenne, hogy "A lány, aki elcseszte", mert erről vagyok híres, minden fontos dolgot elrontok. :/ A főszerepet meg valami feltörekvő üdvöskének adnám, szenvedjen csak meg a pénzéért. :D

Köszi a kérdéseket, imádom az ilyen játékokat. Mindig feldobnak egy kicsit. :)

Reisuto írta...

Köszönöm szépen a kommentet :3 Mads filmjeit amúgy játsszák a Vörösmarty moziban, hétfőn voltam a Jagtenen - olcsó a jegy és nagyon kellemes a hely, felirattal adják ^^

Reisuto írta...

A "Lány, aki elcseszte" szuperül hangzik :D Köszönöm a hozzászólást! ^^

HardCandy írta...

óó, tőle majdnem mindent láttam már amúgy, a Jagten nagy kedvenc. lehet, hogy ellátogatok azért ;)

Kamane Mitsuki írta...

Gratulálok a díjhoz, az lepett volna meg igazán, ha nem kapod meg a közeljövőben.

Mivel érdekesek a kérdéseid, úgy döntöttem én is csatlakozom a válaszolók egyre gyarapodó csoportjához.

1.)Természetese volt az életemben olyan film, amit sorsfordítónak tartok, mert miért ne lenne. A Zsenik Klubja (Genius Club) című, azt hiszem amerikai, filmre esik a választásom.
A cím is sokatmondó lehet, de talán egy-két mondattal többet érhetek el ennél. Olyan film, amiben szinte csak beszélgetnek, egy helyben ülve, néha-néha sétálgatva az asztal körül, mégis másfél órán keresztül (már akinek ízlése) figyeled, hogy mi lesz a következő dolog, ami a padlóhoz vágja az eddigi gondolataid és elméleteid, majd ráugrik és tapos egyet kettőt rajta. Pontosan ilyen élmény végignézni.

2.) Európai filmeket, amik nem az Egyesül Királyságból származnak, azt hiszem, igen ritkán nézek. Bár lehetséges, hogy nem is tudok róla, hogy európai lenne az éppen kiszemelt áldozat. A hazai filmek közül is csak igen keveset tudok úgy igazán értékelni.
Szerintem egy filmet nem feltétlenül határoz meg a gyártás helye. Persze vannak sémák, mint az amerikai romantika, vagy az angol humor, de én általában a kivételeket kedvelem, így ez nem meghatározó.

3.) A filmekről szeretek sokat tudni, mielőtt megnézem, persze kerülve a történet szerves elemeit tartalmazó leírások.
Van, hogy elég a cím, egy rendező, vagy a színészek közül néhány, de ez igen ritka eset. Szeretem meghallgatni az emberek véleményét az adott műről, mielőtt az időmből áldoznék rá.

4.) Elég ritkán járok moziba, ennek fő oka az idő hiánya. Mit láttam utoljára? Őszintén szólva, hirtelen eszembe se jut.
De, mégis. Talán az Eleven testeket (Warm bodies) voltam megnézni utószor, de már elég régen volt, legalábbis hosszú hónapokkal ezelőtt.

5.) A művészmozikról nem nagyon tudok véleményt alkotni, mivel még nem sokszor volt benne részem, szemben a multiplexekkel, ahol már lényegesen többször voltam.
Bár az a "több" sem egy igazán mérvadó szám. Nem sok olyan filmet találtam az utóbbi időben, amire megérni kiadni azt a kisebb-nagyobb összeget.
A multiplex mellett szól a naprakészség, a művészmozi mellett a hangulat. Nehéz ezeket megfelelő alap nélkül összemérni.

6.) Eddig még nem fordult elő, hogy egyetlen színész összes filmjét megnéztem volna. Ritka eset, hogy egy színész miatt nézek meg egy filmet, és nem egy film miatt kedvelek meg egy színészt.
Minden filmben más és más szerepet alkotnak, hiszem ez a munkájuk, de egy nem olyan színvonalas filmet sokszor egy zseniális színész sem tud elvinni a hátán, így néha örülök, hogy megkíméltem magam egy komoly csalódástól. Igazából sosem tudtam úgy rendesen "rajongani" egy ilyen távoli valakiért ahhoz, hogy hasonlóan messzemenő gondolatokat, majd tetteket ébresszen bennem.

A többit majd válaszban írom, túl hosszú és nem engedi egyben....

Kamane Mitsuki írta...

... vagyis folytatás:

7.)Nehéz a kedvenc műfajaimat egy kalap alá gyűjtenem. Magamat általában mindenevőnek nevezem, ez annyit tesz, hogy nem számít a műfaj, amíg a film jó. A legtöbb műfajnak a színe-javát kedvelem, a többi pedig nem számít.
A kedvencek közé a krimit, a thrillert, és az animációs meséket sorolnám. Érdekes összeállításnak hangozhat, de ezek fognak meg igazán.

8.) A szinkron egy igazán vitatott téma, de én alapvetően ellene vagyok. Szeretem hallani az eredeti hangokat, angol esetén akár felirat nélkül is. Valahogy autentikusabb a dolog.
Azért kivételek is előfordulnak, főleg a fentebb már említett animációs rajzfilmeknél példának okán.
A szinkronos darabok legfőbb problémája a helytelen, karakterhez, vagy helyzethez nem illő fordítás, a nagyon elütő hang, vagy a csapnivaló minőség, amiről szinte ordít, hogy aki fordította nem is látta a művet.

9.) Természetesen szívesen tennék próbát a filmipar, mint oly sok más egyéb, területén is, főleg a forgatókönyvírói, a rendezői, a színészi, díszlet- illetve jelmeztervezői titulusokban, persze ezt NEM egy filmen belül.
Nagy szenvedélyem az írás, forgatókönyvben még nem nagyon, de a dráma műfajában már kipróbálhattam magam, méghozzá egy igen sikeresen színpadra állított darab formájában. Persze ez még kezdő szárnycsapkodás volt, és nem is csak az én érdemem, egy kedves barátnőmmel közös munkánk eredménye.
Ugyanezen darab esetén ismerkedtem meg a színészet semmihez sem fogható élményével, melynek azóta is nagy hódolója, mondhatni rabja vagyok. Ekkor tervezhettem először jelmezt, sminket és színpadképet is. A ceruzaforgatásnak nem csak írás formájában hódolok, hanem a rajz iránti szeretetben is, melyet hasznát vehettük, főleg a sminkek kapcsán.
A rendezés feladatához úgymond "fel kellett nőnöm", csak a későbbi darabjainkban bontakozhatott ki igazán ez a szenvedélyem, melyet az ismerőseim a mániákusan szervezkedő énemből származtatnak.
Összefoglalva, szeretem nézni, ahogy egy általam kreált világ életre kel, szívesen válok akár a részesévé is.

10.) Sokszor gondolkodtam már, hogy mit értem el eddig az életben, de ilyen forma, mint a film, még nem jutott az eszembe.
Címnek talán 'A színfalak mögött' felelne meg a legjobban, de még ez sem elég átható, kifejező. Nehéz még egy ilyen rövidke életszakaszt is, mint az eddig általam leélt, összefogalmazni egy-két szóban.
A forgatókönyvet én írnám, és én is rendezném az egészet, vagyis én lennék az ember a "színfalak mögött", aki a háttérből rángatja a szálakat, összefogja a munkát, de nem én játszanám a főszerepet. Hogyan is lehetne, hiszen látnom kell a saját felépülő világomat kívülről. Így ténylegesen visszajátszhatnám, még magamnak is az életem.
A magam helyére keresnék egy talán még ismeretlen, csiszolatlan gyémántot, aki beleillene a csetlő-botló fiatal szerepére.
Az életem talán átlagosnak tűnő fordulatait megmutatni, életet adni neki, más szavakkal vászonra vinni igazán nagy kihívás, és azt hiszem, rendkívül izgalmas feladat lenne.

Köszönöm ezeket a rendkívül elmés kérdéseket. Talán egy lépéssel közelebb jutottam ahhoz, hogy ha tükörbe nézek, azt mondhassam: "én ismerem ezt az embert!".

Reisuto írta...

Ó, ez körbe-körbe jár a blogspoton, de szeretem, mindig érdekes kérdéseket kapok és még érdekesebb válaszokat - köszönöm, hogy elküldted a magadét :3 A színház világa valóban ellenállhatatlanul vonzó; szeptembertől végre drámát is tanulok az egyetemen és már alig várom.

Luca írta...

Óóó, mik történnek itt, amíg nyaraltam, gratula a díjhoz! :) És örülök nagyon, hogy végre valaki nem könyves, hanem filmes kérdéseket tesz fel.
1. Volt az életedben olyan film, amit sorsfordítónak tartasz?
A Ben-Hur. 11 évesen láttam, és az alapozta meg az ókori Róma iránti rajongásomat, a személyiségem egy részét, és Charlton Heston volt az első szerelmem. Azóta is évente legalább kétszer megnézem. Imádom. (A könyvet utáltam.)

2. Szoktál európai filmeket nézni? (És Angliát most rondán kiközösítjük az EU-ból)
Persze. A francia vígjátékoknak és a skandináv horroroknak/krimiknek nincs párjuk a világon, de legutóbb pont egy német filmet néztem. Ami vicces, mert eddig azt hittem, utálok németül tanulni, és a film közben esett le, hogy a tanárból van elegem, nem a nyelvből.

3. Mit szeretsz tudni egy filmről, mielőtt leülsz megnézni?
Műfaj és történet nagy vonalakban. Ennyi.

4. Szoktál moziba járni? Ha igen, mit láttál utoljára?
Évente talán egyszer-kétszer. Legutóbb néhány barátom elrángatott a Másnaposok 3-ra, és tiszta szívemből rühelltem minden egyes képkockáját.

5. Multiplex vagy művészmozi?
Döntetlen.

6. Van olyan színész, akinek hajlandó vagy végigmenni majd' a teljes filmográfiáján?
Johnny Depp és Sean Bean filmográfiáján végig is mentem, és bármelyik filmjüket hajlandó vagyok újra megnézni.

7. Melyik a kedvenc műfajod, és melyik az, amelyiket ki nem állhatod?
Spekulatív fikció (fantasy, sci-fi, horror) mindig jöhet, de a történelmi filmeket is szeretem. Amit utálok, azok a romantikus vígjátékok, amiket minden lány úgy szeret.

8. Szinkron - igen, nem, talán?
Talán, ha jó szinkronszínészek vannak. Pl. a Trónok harca szinkronja bejött, de azért angolul az igazi. Viszont a legtöbb filmé egy nagy NEM, legutóbb a The Host magyar szinkronján sírtam, olyan rossz volt.

9. Kipróbálnád magad a filmiparban?
Szeretek forgatókönyvet írni, ha az annak számít. Egyszer meg is csináltam az Elveszett Próféciák első két fejezetét. :D

10. Ha filmet készítenének az életedből, mi lenne a címe - és ki játszaná a főszerepet?
A szakadék szélén. Abban biztos vagyok, hogy Tim Burtonnek kell rendeznie. Ő nem csak azt mutatná be, ami körülöttem, hanem azt is, ami a fejemben zajlik. A főszerep már nehezebb kérdés, gyerekként legyen Maisie Williams, felnőttként meg mondjuk... Helena Bonham Carter ugrott be, de ő már majdnem ötven, kéne valaki a kettő közé. A forgatókönyvet én írnám, természetesen.

Reisuto írta...

Nagyon szomorú, hogy egy tanár milyen könnyen megutáltathat egy nyelvet valakivel :( [nekem pont egy német film volt a Sorsfordító Mozim, a Der Himmel über Berlin] A Good Omens forgatókönyv szuperül hangzik! owo

Elsie írta...

Kitöltöttem! :)) http://classyandfabulous.gportal.hu/

Kamane Mitsuki írta...

Sajnos, én csak hobbiszinten űzöm az ipart, és nem valószínű, hogy ez előrébb is léphetne az életemben, bár soha ne mondd, hogy soha.

Green Sphinx írta...

Én is válaszoltam a kérdésekre a blogomon^-^

Reisuto írta...

Röppenek is ;u;

Reisuto írta...

Meglestem és ha már ott voltam át is linkeltelek az új címedre :D

{bloody romantic}
B l o g : Raistlin
Sablon: Agata | WS