a blog bezárt. mobilnézethez {katt ide}. frissek az {AO3}n.

2013. március 17.

Born to die

Rosencrantz és Guildenstern halottak; és minden évszázadban meghalnak újra. Kétszáz szavas szösszenet Merinek, Lana Del Rey dalára, Tom Stoppard drámájából.





Guil köszöni szépen, nem mosolyog a portréin és nem mosolyog a fotóin, ahogy nem mosolygott akkor sem, amikor az akasztófa hurka a nyaka köré szorult, és lett volna rá egy esélye – csak egy utolsó – hogy a halál neki is olyan naiv és könyörgő vigyort dermesszen az arcára, mint Rosnak. 

- Mosolyogj! – Ros hegyesen oldalba könyökli a festő műtermében állva, minden szag csípős, színes és eleven, és ő keményen az ajkaiba harap, Ros pedig csalódottan félrebiccenti a fejét. 

- Mosolyogj! – mondja Ros pár száz év múlva, a wittenbergi egyetem férfimosdójában, és átkarolja a vállát, a mobilját felemelve a tükörbe nevet, Guil csak szúrósan néz: egy újabb fotó, egy újabb bizonyíték arról, hogy éltek, céltalanul. 

- Kérlek, mosolyogj… - suttogja Ros az angliai börtön sötétjében, itt vannak, ismét, ötszáz év telt el, és semmi nem változott, Guilnek könnyek marják a szemét és igazán, tényleg elege van: hát úgy dönt, ezúttal csalni fog, nem engedelmeskedik a szerzői utasításnak, és gyengéden a kezébe veszi Ros kezeit, az arcához viszi az ujjait, hogy érezze a szétfutó izmokat, bőrt és ráncokat, a koponya elővillanó csontváz-mosolyát, és a homlokukat összetámasztva, visszafojtott csendben ülnek egy darabig. Ros zihálva lélegzik, talán zokog, talán nevet. Hajnalodik.  Megint a nevüket kiáltják.

19 megjegyzés:

picque írta...

;____;
miért

minden meghalt bennem

Doctor Tacchan írta...

asdfghjkl.
nyah
meg nyeh
meg aww
szívecske
meghaltam

Green Sphinx írta...

Gyönyörű és szívfájdító, mint az összes fandomkezdő drabble-öd. </3 És hurrá, megint találtunk egy újabb nemsorozat párost, akinek jkafmkeadfvajvge neve van, és lehetetlen shipnevet találni nekik, mint a Crowley/Azirafaelnek. Várj. Igazából ezek tényleg hasonlítanak Azirafaelre és Crowley-ra. Ennyiből nekem legalábbis úgy tűnik. o_o

Reisuto írta...

hát azért

mert szeri van.

szeri és angst.

de főleg angst.

(és mert mindent köszönök.)

Reisuto írta...

ők is *sírva el* (egyszer lesz egy vidám fandomom)

Reisuto írta...

Igazából ebben a "fandomban" egy tavalyi irodalomórám óta fetrengek (a "Rosencrantz és Gulidenstern halottak c. drámáját Tom Stoppard /a Parade's End forgatókönyvírója/ írta, majd rendezte filmre, ahol Gary Oldman és Tim Roth játszották a főszerepet; az alapja Shakespeare Hamletje, abszurd dráma.) Engem nem emlékeztetnek Crowrapahelékre (SEE WHAT I DID HERE :D), legfeljebb ha a predestináltságukban... meg abban, hogy elvben fluffot ígértem róluk Merinek, aztán nézd, mit tettem. Megint.

River írta...

Megtörtél, Tim Roth mosolya amikor a szeme köré ráncok futnak, és a kötél, ami karistolja a nyakukon a bőrt, és a végzetes egymásra utaltság, a most akkor ki kicsoda, újra és újra a világ végéig, és fájdalom és barátság, ami örökkévalóbb a fájdalomnál, és érintés, óóó az érintések.
Gyere hozzám feleségül.
Nem, nem, nem jó.
Állítás, mínusz egy pont.
Tehát, kedves, hozzzám jönnél feleségül? ;D

picque írta...

guuurl
a fine day,it was.

Reisuto írta...

Én ne jönnék hozzád, ilyen szép szavak után? Mikor lesz az esküvő? Remélhetem, hogy elkezdtél már készülődni?

Doctor Tacchan írta...

Most újra rájuk fogok fanolni, úgy érzem. ;u; Az egyik barátommal már ott tartunk, hogy megcsináljuk a cosplayt. *pokerface*

The Panda írta...

KÖNYÖRGÖK REI,ÍRD MEG AZT A BIZONYOS KHMMM...(mondjuk,hogy régóta ígért) Johnlockot. Már nem tudok élni,komolyan. Hiányoznak a flufftenger Johnlockjaid. ( tudom,hogy angst lesz,de akkor is...)

Reisuto írta...

Mindig abból írok, amiből épp ihletem van, és mindig azt írom, amihez éppen kedvem van; a Johnlockhoz sajnos hónapok óta egyik sincs meg. Ez nem azt jelenti, hogy lemondtam róluk, egyszerűen csak várok. Tudom, mekkora igény van rájuk, de már írtam róluk félszáz történetet, ezért ha újat akarok mondani, már nem tudok csak úgy az asztalra csapni. A megértésed és a türelmedet kérem.

River írta...

Krémszínű legyen a ruha, avagy ekrü, netán valami színes jobban tetszene? És természetesen,(bár ezt talán kérdeznem sem kell), a something old/new/borrowed/blue is érvényben marad, ugye?
Amúgy, mit szólnál egy kültéri esküvőhöz...viharban, víz(nem feltétlen tenger)parton, villámokkal? Vagy az túl hatásvadász? De akkor is lenne egy hangulat- szétázni a csapkodó, zuhogó esőben, nem?

nyarspolgar írta...

feljöttem megnézni írtál-e valamit.
sírva mentem el.

na erre való a művészet. :)

Reisuto írta...

Jaj, nagyon szépen köszönöm!

Ludmilla írta...

Fantasztikus.
Röviden és tömören, de még ennél is több.
Legtöbb. Minden. Tényleg. Köszönöm.

Reisuto írta...

Én köszönöm (◡‿◡✿) (theon van az avatarodon THEON VAN AZ AVATARODON *belehal*)

margaery. írta...

juhú, megnéztem a filmet ^^ és hát úristen, imádom. nem gondoltam,hogy ennyit fogok nevetni közben, mellesleg :D (azt pedig nem is tudtam,hogy Jorah Mormont is benne lesz.mondjuk alig ismertem fel ilyen fiatalon) szóval köszönöm,hogy ajánlottad,mindenképpen megérte, olyan Shakespeare-olvasós hangulatom lett tőle:D (illene már a kötelezők mellett mást is elolvasnom tőle,de úgy őszintén, a Hamlet is összezavart elég sokszor..a filmben is nehezen tudtam követni amit ő mond)
ja, a ficet is elolvastam mellesleg:DD
úú, emlékszem,ez volt az első fic amit végigolvastam az oldalról (amikor még kritikákat írtam, sötét idők),mert már akkor is megfogott ez a "minden évszázadban meghalnak újra" ötlet, egyszerűen imádom.tökéletes az egész na *diszkrét rajongás*
megyek nekiugrok a többi Ros/Guil ficednek is asszem (szerencse,hogy van rövidítés a nevükre,mert még mindig nem tudom,hogyan kell írni:'D)


(~it's your turn now~)

Raistlin írta...

Örülök, hogy tetszik az ötlet, mert az összes kurva ficemben visszatérek erre :'D (Oké, a... nagyrészükben.)

És tetszett a film, huhihjgbfkc bdlf ;A; Lerovom az adósságom még a héten, ígérem.

És: a Hamlethez a Nádasdy-fordítást ajánlom, a Macbethez Kállay Gézáét, és kábé mindhez valami modernet. Eredetiben csak hardcore hangulatban. Meglepően hamar rááll az ember agya, de óvatos barátkozásnál még elriaszt a DOTH YER YONDER ANON.

Valamint ha el tudsz jutni a pesti Örkény színházban, ott most amit műveltek a Hamlettel, az valami brutális és lángolva ajánlom (és a RosGuil is megy a Szkénében, höhö :D De még nem jutottam el. Nehezményezem, hogy nincs benne Gary Oldman.)

{bloody romantic}
B l o g : Raistlin
Sablon: Agata | WS